خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حس خوب ابطحی از حضور در افطاری رهبری

«محمدعلی ابطحی» رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، ساعتی پیش – پنجشنبه شب – با انتشار عکسی در تلگرام از دعوت شدن و حضور در مراسم افطاری رهبری پس از سالها خبر داد.

به گزارش انصاف نیوز، او نوشت:

بعد از سالهای طولانی من و جمع دیگری از دوستان به مراسم افطاری رهبری دعوت شدیم و رفتیم.

من همیشه معتقد بوده ام اختلافات جدی جریانات سیاسی، در زیر سقف نظام و رهبری باید حل و فصل شود. تقریبا نظر اکثر فعالان سیاسی اصلاح طلب غیر بدلی هم همین است. مرز اصلاح طلبی و براندازی در همین نقطه قرار دارد.

حل مشکلات کشور در داخل وقتی عملی است که حرمت و جایگاه کلیت نظام محترم بماند.

به همین دلیل از دعوت افطاری رهبری حس خوبی داشتم.

در همه نوشته‌هایم چه قبل از سال 88 و چه پس از آن بر این باور بوده ام که استقلال و سر بلندی کشور و تحقق آرمانهای اصلاح طلبانه با نقد بی رحمانه بخشهای مختلف قدرت و حفظ حرمت و جایگاه رهبری امکان پذیر است.

با این حساب نه تنها این دعوت را دوست داشتم، بلکه امیدوارم دایره دعوتها وسیعتر از این باشد که از بزرگانی که دعوت نمی شوند هم دعوت شود و بیت رهبری محل حضور همه علاقمندان به انقلاب و نظام باشد.

بی تعارف و واقع بینانه حرف زدن را بر حرف‌های دو پهلو ترجیح می‌دهم.

سیاست ورزی در ایران در وسط لحاف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. منتقدین نجیب دیگری هستند که خیرخواه کشور، ملت و نظام و رهبری هستند و هیچ گاه نظرات اختلافی خود در زمان ریاست جمهوری را علنی نکرده اند و کسانی حضور داشتند که با سخنانشان جز ریا و تفرقه و توهین به دیگران کاردیگری نداشتند!و امنیت این ملت را با سوءمدیریت و به وجود آوردن اجماع کشورها علیه ایران و قطعنامه های بین المللی به خطر انداختند! نجیب که می شوی، همین است!؟ دستی که برای خیرخواهی دراز شده را فشرد نه این که همچنان با حرف هایی ناامیدی ایجاد کرد. قانون اساسی می تواند حکمیت کند و تنظیم کننده روابط افراد باشد.
    در این دیدارها نقدهای صریحی به بعضی دولت ها می شود و برخی را تافته ی جدا بافته!؟ که آزردگی طرفداران و علاقمندان را سبب می شود و کار کشور را برای سکاندار اجرایی در برابر زیاده خواهان و دروغ پراکنانی چون کیهانیان سخت می کند!
    هرچند که حرمت نهادن به مقام عالی و هر فرد دیگری در بیان نقدها از آموزه های جدی آیین محمدی است و امیدواریم تک تک شهروندان از سوی حکمرانان حرمت نهاده شوند وبه بهانه ی صیانت از امنیتشان، محدودیت ها و خط قرمز های تهدید کننده ی آزادی های مشروعشان توسط شوراها و بازپرس هایی که با رانت رتبه می گیرند، وصع نشود و مردم را تحت فشار قرار ندهند! که به زعم خودشان به مردم تحمیل نکنند فلان مقام اجرایی اگر قولی داد، باید سنگ اندازی کرد و امیدها را ناامید و بی تدبیرها را بر عرش تصمیم گیری پاداش داد!
    ابطحی عزیز می تواند ابراز خشنودی کند ولی اگرکسی نتوانست حضور یابد از جرگه ی علاقمندان خارج نیست و یا این خط کشی حضور را پررنگ کنیم! و مبنا قرا دهیم. ولی گفت و گوهای مدنی و ارتباطات حزبی برای نزدیکی دل و قلب ها در ماهی که مقام و منزلت و سیره ی امامانمان به مثابه ی یکی به عنوان قهرمان صلح و دیگری قهرمان صبررا عزیز می داریم، می تواند راهگشا و برای کشور مفید باشد.
    یاد مرحوم هاشمی و همه شهدا و رفتگان به خیر.

  2. داشتن حس خوبتان که نیاز به گفتن نداشت ، به جای اصلاح طلب بدلی هم از اصطلاح “اصلاح طلب نما” استفاده کنید برای ایجاد وحدت مناسب تر است !

  3. منتقدین نجیبی هستند که خیرخواه کشور، ملت و نظام و رهبری بوده و خواهند بودکه هیچ گاه نظرات اختلافی خود در زمان ریاست جمهوریشان با رهبری را علنی نکردند و کسانی در مقام رییس دولت که با سخنانشان جز ریا وایجاد تفرقه و توهین به دیگران کاردیگری نداشتند!و امنیت و اقتصاد این ملت را با سوءمدیریت و به وجود آوردن اجماع کشورها علیه ایران و قطعنامه های بین المللی به خطر انداختند! نجیب که می شوی، همین است!؟ دستی که برای خیرخواهی و گفت و گوی ملی دراز شده را فشرد نه این که همچنان با تحلیل هایی ناامیدی ایجاد کرد. قانون اساسی می تواند حکمیت کند و تنظیم کننده روابط افراد باشد.
    در این دیدارها نقدهای صریحی به بعضی دولت ها می شود و برخی را تافته ی جدا بافته!؟ که آزردگی طرفداران و علاقمندان را سبب می شود و کار کشور را برای سکاندار اجرایی در برابر زیاده خواهان و دروغ پراکنانی چون کیهانیان سخت می کند!
    هرچند که حرمت نهادن به مقام عالی و هر فرد دیگری در بیان نقدها از آموزه های جدی آیین محمدی است و امیدواریم تک تک شهروندان از سوی حکمرانان حرمت نهاده شوند وبه بهانه ی صیانت از امنیتشان یا اخلاق و دین ، محدودیت ها و خط قرمز های من درآوردی تهدید کننده ی آزادی های مشروعشان توسط شوراهای عالی یا از آستین [کسانی] که با رانت رتبه می گیرند، وصع نشود و مردم را تحت فشار قرار ندهند! که به زعم خودشان بامهندسی و کوچ اجباری به مردم تحمیل نکنند!! چرا که اگر فلان مقام اجرایی اوعده ی انتخاباتی داده باید سنگ اندازی کرد و امیدها را ناامید و بی تدبیرها را بر عرش تصمیم گیری پاداش داد!
    ابطحی عزیز می تواند ابراز خشنودی کند، ولی اگرکسی نتوانست و یا نخواست حضور یابد از جرگه ی مخالفان برانداز است وافراد را قضاوت کنیم با خط کشی حضور و مبنا قرا دهیم. گفت و گوهای مدنی و ارتباطات حزبی برای نزدیکی افکار و قلب ها در ماهی که مقام و منزلت و سیره ی امامانمان به مثابه ی یکی به عنوان قهرمان صلح و دیگری قهرمان صبررا عزیز بداریم، که می تواند راهگشا و برای کشور مفید باشد.
    یاد مرحوم هاشمی و همه شهدا و رفتگان به خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا