خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارنظر پوتین درباره‌ی ادامه‌ی برجام و مذاکره درباره‌ی مسائل موشکی و منطقه

«ولادیمیر پوتین» با تأکید بر این‌که خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران( برجام) فاقد مشروعیت است، از کشورهای اروپایی خواست حفظ این توافق را به فعالیت‌های موشکی ایران گره نزنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته در دیدار با همتای فرانسوی خود «امانوئل ماکرون»، از تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، پس از خروج آمریکا از این توافق، تقدیر کرد و نسبت به پیامدهای «ناگوار» لغو برجام هشدار داد.

پوتین از طرح رئیس‌جمهوری فرانسه درخصوص مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر با ایران در ارتباط با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور حمایت کرده است.

پوتین مدعی شد: «قطعا ما می‌توانیم درباره موشک‌های بالیستیک ایران مذاکره کنیم. می‌توانیم درباره سیاست‌های ایران در خاورمیانه و همچنین فعالیت‌های هسته‌ای این کشور پس از ۲۰۲۵ گفت‌وگو کنیم.»

وی در عین حال افزود: «اما نمی‌توانیم حفظ توافق هسته‌ای با ایران را به این سه موضوع گره بزنیم؛ زیرا اگر چنین کاری بکنیم به این معنی خواهد بود که ما هم می‌خواهیم از این توافق خارج بشویم.»

ولادیمیر پوتین در ادامه تصریح کرده است: «ما از تلاش‌های اروپا و ایران برای حفظ توافق استقبال می‌کنیم در حالی‌که می‌دانیم چنین کاری سخت خواهد بود.»

وی با اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، گفته است: «ما هرگز اقدام یک‌جانبه را تایید نمی‌کنیم. هر اقدامی علیه یک کشور دیگر می‌بایست از طریق سازمان ملل و شورای امنیت صورت گیرد. همه اقدامات دیگر فاقد مشروعیت هستند.»

در همین زمینه، امانوئل ماکرون نیز اظهار داشت، برجام می‌بایست حفظ شود و ایران نیز باید به تعهدات خود در چارچوب این توافق پایبند باشد.

ماکرون افزود: «توافق‌های عملی لازم است که شرکت‌های فرانسوی با وجود تحریم‌های آمریکا فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران را حفظ کرده و در ایران حضور داشته باشند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا