خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای هدیه‌ی نخست‌وزیر کانادا به ترامپ چه بود؟

«هوشمند کنارکوهی» در صفحه‌ی توییتر خود درباره‌ی ماجرای هدیه‌ی نخست‌وزیر کانادا به ترامپ نوشت:

«‏خبر هدیه ترودو به ترامپ بحث زیادی ایجاد کرده بود. برام سوال پیش اومد که آيا واقعا منبع ثروت خانوادگی ترامپ از «روسپی‌خانه» بوده یا نه. در ادامه می‌نویسم اطلاعاتی که پیدا کردم.

‏فردریش ترامپ سال ۱۸۸۵ در سن ۱۶ سالگی از آلمان به آمریکا میاد. اسمش رو به فردریک تغییر می‌ده. خانواده‌اشون هم فامیلشون Drumpf بوده که تغییر کرده به Trump. پدربزرگ ترامپ کارش سلمانی بوده اما درآمد آنچنانی نداشته. سال ۱۸۹۷ برای یافتن طلا به موج معدن‌چی‌ها می‌پیونده.

‏مسیر سختی بوده و آدم‌ها و حیوانات می‌مردند در سرما. ترامپ تصمیم می‌گیره که بین راه بمونه و با شریکش یه رستوران راه‌بندازه. اما به رستوران اکتفا نمی‌کنند و مشروب هم می‌فروشند و هتلشون نقش روسپی‌خانه هم داشته. از این راه پول زیادی جمع می‌کنند.

‏سال ۱۹۰۰ یکی از روزنامه‌های اون دوران در مورد هتل پدربزرگ ترامـپ نوشته که برای «مردان جوان» جای خوبیه اما به «زنان محترم» توصیه کرده که برای خواب اونجا نرن.

‏فردریک طی ۳ سال پول زیادی جمع کرد و وقتی موج طلا خوابید و پلیس کانادا هم می‌خواست با روسپی‌خانه‌ها و مشروب فروشی‌ها برخورد کنه، پولش (معادل ۵۸۲ هزار دلار امروز) رو برداشت و به آلمان برگشت و اونجا ازدواج کرد. اما به خاطر فرار از سربازی از آلمان اخراج شد.

‏اینجوری شد که پدربزرگ ترامـپ با پولی که از روسپی‌خانه‌ای که برای جویندگان طلا جمع کرده بود و در حالی که از آلمان اخراج شده بود، دوباره به آمریکا رفت. در همین سال‌ها پدر ترامـپ به دنیا میاد. فردریک سال ۱۹۱۸ می‌میره و این ثروت رو برای پدر ترامپ به ارث می‌ذاره.

‏چند سال پیش روند بازسازی هتل سابق پدربزرگ ترامپ، «رستوران و هتل قطبی»، در کانادا توسط سازمان پارک‌های کانادا شروع شده.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا