خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دومین روز اعتراض جمعی از کسبه‌ی تهران

کیانوش درویشی، خبرنگار انصاف نیوز: یک روز پس از اعتراض‌هایی در بازارهای فروش موبایل و لوازم دیجیتال، امروز – دوشنبه – بخشی از کسبه‌ی تهران از خیابان لاله‌‌زار تا مقابل بهارستان و مجلس راهپیمایی کردند.

گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز حوالی ساعت 12 تا 14 دوشنبه چهارم تیرماه از خیابان‌های فردوسی، جمهوری و بهارستان حاکی از فضای ملتهب در این مناطق بود؛ بخشی از کسبه‌ی بازار تهران اعتراض خود را از لاله‌زار شروع کردند و رفته رفته با همراه شدن بخشی دیگر از کاسبان از خیابان جمهوری به سمت ایستگاه مترو بهارستان و بعد خیابان مجاهدین اسلام و اطراف مجلس حرکت کردند.

بخشی از آنها در مسیر خود شعارهایی هم سر می‌دادند. آنها که میانگین سنی‌شان زیر 45 سال به نظر می‌رسید خواستار تغییر در شرایط اقتصادی این روزها شدند اما شعارهای سر داده شده از سوی بخشی از آنها بیشتر موضع رادیکالی بود.

وقتی کسبه‌ی معترض به خیابان مجاهدین اسلام و مقابل مجلس رسیدند با اشاره و خطاب به مجلس شعارهایی سر دادند. همچنین یکی از معترضین فریاد می‌زد که شیر خشک دانه‌ای 100هزار تومان شده است و توان خرید با این قیمت را ندارد.

با ادامه‌ی پیشروی جمعیت که تعداد آنها با نزدیک شدن به مجلس رفته رفته به چند هزار نفر می‌رسید، از خیابان ابن سینا به سمت مجلس، با واکنش نیروی‌های انتظامی روبرو شدند که برای متفرق کردن آنها از گاز آشک‌آور هم استفاده کردند.

این در حالی است که قیمت ارز نسبت به دیروز در بازار آزاد با اندک کاهشی روبرو بود و دلار با قیمت 8600 و یورور تا 10500 تومان خرید و فروش می‌شد.

از سویی شلوغی بازار ارز حاکی از آن است که دلالان به راحتی در بازار به داد و ستد مشغول هستند و اشتیاق به سمت بازار ارز، شلوغی و التهاب آن را دامن زده است.

برخی از دلالان مدعی بودند که اعتصابات عامل گرانی در بازار ارز می‌شود، به نظر می‌رسد تفاوت قیمت ارز دلالان مختلف، نشان از هرج و مرج در بازار دارد.

eteraz3

eteraz4

eteraz2

توضیح عکس زمستان در تابستان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا