خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسین مرعشی: صرف تغییر در کابینه مثبت تلقی نمی‌شود

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران، درباره‌ی امکان تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: نمی‌توانیم بگوییم که تیم اقتصادی کوتاهی خاصی داشته یا نه، این قابل اندازه‌گیری نیست، ولی صرف تغییر در کابینه هم مثبت تلقی نمی‌شود. اگر که افکار عمومی این انتظار را دارند، در جهت اقناع افکار عمومی هر تغییری مثبت است.

مرعشی در پاسخ به اینکه آیا تغییر در تیم اقتصادی دولت باعث اصلاح وضعیت کنونی اقتصادی خواهد شد یا خیر، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: صرف تغییر در کابینه هیچ‌گاه نمی‌تواند مثبت یا منفی باشد؛ بستگی دارد که چه کسی برود و چه کسی بیاید. تا انسان نداند که تغییرات دامنه‌اش در چه سطحی است و چه اصلاحاتی می‌خواهد انجام شود نمی‌توان راجع به کیفیت تغییرات نظری داد. درواقع نفس تغییر چیزی را عوض نخواهد کرد، بلکه کیفیت آن مهم است و اینکه چه کسی جایش را به چه‌کس دیگری می‌دهد.

وی با اشاره به دلایل وضعیت اقتصادی کنونی، گفت: این وضعیت نتیجه‌ی یک جنگ فعلا روانی است که آمریکایی‌ها علیه اقتصاد ما به‌راه انداخته‌اند. البته اگر که ما در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کردیم، ضربه‌پذیری اقتصاد ما از این جنگ‌های روانی و در آینده فشارهای اقتصادی واقعی که آمریکایی‌ها به ایران خواهند آورد، کمتر می‌شد؛ ولی ما چون در تحقق برنامه‌هایمان عقب بودیم، در حال حاضر اقتصادمان ضربه‌پذیر شده است.

آقای مرعشی در پاسخ به این سوال که «وضعیت کنونی چقدر می‌تواند به قصور تیم اقتصادی دولت ربط داشته باشد؟»، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که تیم اقتصادی کوتاهی خاصی داشته یا نه، این قابل اندازه‌گیری نیست، ولی صرف تغییر در کابینه هم مثبت تلقی نمی‌شود. اگر که افکار عمومی این انتظار را دارند، در جهت اقناع افکار عمومی هر تغییری مثبت است. ولی به‌لحاظ عملکردی و شاخص‌های واقعی، زمانی می‌توانیم تغییرات را مثبت تلقی کنیم که تغییرات از یک الگو و برنامه‌ای تبعیت کنند؛ به این معنی که معلوم باشد چه برنامه‌ای را می‌خواهیم محقق کنیم و متناسب با آن برنامه چه تغییراتی را می‌خواهیم ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: مشاور رییس‌جمهور: دولت داوطلبانه نسبت به اصلاح کابینه عمل کند

این فعال سیاسی اصلاح طلب در توضیح راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، گفت: حتما در اقتصاد ایران راهکارهایی وجود دارد که با توجه به  شرایط می‌تواند منجر به تحولات مثبتی شود. تحقق این راهکارها نیاز به ابتکار و نوآوری‌های خاص خود دارد؛ اگر هم تغییری بخواهد در تیم اقتصادی ایجاد شود، کسانی هم که می‌خواهند جایگزین دوستان فعلی شوند، باید کسانی باشند که بتوانند بخش مردمی اقتصاد را فعال کنند. مردم به آنها اعتماد داشته باشند، بازار به آنها اعتماد داشته باشد تا ما بتوانیم با ایجاد تحرک در بخش مردمی اقتصاد، اقتصاد ایران را از این گردنه‌ای که پیش رو دارد با کمترین هزینه عبور دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا