خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: با برخی اعضای اوپک، یک سازمان نفتی جدید تاسیس می‌کنیم

وزیر انرژی روسیه از توافق برای تاسیس سازمان نفتی جدید با همکاری برخی اعضای سازمان کشور‌های تولید کننده نفت (اوپک) خبر داد.

به گزارش ایرنا، «آلکساندر نواک» در حاشیه نشست مسئولان بخش انرژی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: سازمان نفتی جدید در چارچوب کشور‌های عضو اوپک و تولید کنندگان نفت غیرعضو اوپک تاسیس خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان نفتی جدید از اول ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه) آغاز بکار می‌کند، اظهار داشت: سازمان جدید وظیفه تنظیم تولید نفت را برعهده خواهد داشت و در صورت نیاز می‌تواند به کاهش تولید نفت کمک کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: ایجاد این سازمان جدید در نشست وزیران اوپک مطرح خواهد شد و نام سازمان جدید تولیدکنندگان نفت و مقر آن هنوز انتخاب نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش عرضه در بازار جهانی نفت بر اثر افزایش تولید کشور‌های عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی خاطرنشان کرد که انتظار ندارد در آینده نزدیک در بازار نفت جهانی مازاد نفت بوجود آید.

به گزارش ایرنا، اواسط سال ۲۰۱۶ قیمت نفت در جهان سقوط کرد و به بشکه‌ای ۲۷ دلار رسید، اعضای اوپک و غیر اوپک در آن زمان برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی گردهم آمدند و تصمیم گرفتند محدودیت تولید نفت در بازار جهانی را به اجرا بگذارند.
براساس گزارش اخیر اوپک، انجام تعهدات اعضای اوپک و غیر اوپک در دو سال گذشته، تداوم ناآرامی‌ها در لیبی و همچنین توئیت‌های بحث برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شد که بهای نفت در بازار جهانی به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.

اعضای اوپک و غیراوپک نزدیک به یک ماه پیش در تازه‌ترین نشست خود در وین با توجه به اینکه تعهدات در اجرای محدودیت تولید نفت به ۱۵۲ درصد رسیده و باعث شده است قیمت بالای نفت مورد انتقاد بسیاری از کشور‌های صنعتی قرار گیرد، تصمیم گرفتند سقف تعهدات خود را به ۱۰۰ درصد کاهش دهند.

به عبارت دیگر یک میلیون بشکه بر تولید نفت در جهان بیافزایند و کشور‌هایی که بیشترین سهم را در اجرای تعهدات داشتند، به همان اندازه تولید خود را افزایش دهند.

هر چند روسیه معتقد بود که برای رسیدن به سقف ۱۰۰ درصدی، باید میزان تولید به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یابد، اما در نهایت افزایش تولید به یک میلیون بشکه مورد توافق قرار گرفت.

اوایل تیرماه آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با همتای عربستانی خود در حاشیه مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه اعلام کرد با توجه به توافق حاصل شده برای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت توسط اعضای اوپک و غیراوپک، تولید نفت روسیه در طول یک ماه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: چرا که سهم روسیه از توافق اوپک و کشور‌های غیر عضو آن برای افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت در روز، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه است.


بیشتر بخوانید: نامه‌ی رییس اوپک به ایران درباره سهمیه تولید نفت


نوواک در مورد امکان افزایش بیشتر تولید نفت روسیه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این موضوع مطرح نیست و پس از ارزیابی وضعیت بازار در ماه‌های آینده امکان آن بررسی خواهد شد.

وی تثبیت بازار نفت را هدف اصلی روسیه خواند و خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی تقاضا برای یک میلیون بشکه اضافی در بازار جهانی نفت وجود دارد که تا ماه‌های آینده حفظ خواهد شد؛ بنابراین افزایش تولید نفت که از اوایل تیرماه کلید خورد در نتیجه سیاستی است که اعضای اوپک و غیراوپک درخصوص آن به توافق رسیدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا