خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صفراف هیچ‌گاه عضو تیم مذاکره‌کننده روسیه درخصوص خزر نبوده است»

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص ادعایی که روز گذشته توسط فردی به نام رجب صفراف در یکی از رسانه های فارسی زبان خارجی منتشر شد، اظهار داشت:

«بررسی سوابق نشان می دهد که ایشان هیچگاه فردی مذاكره كننده از جانب هیات مذاکره کننده روسیه با هيات ايرانی در مذاکرات خزر نبوده است. بدون ترديد سخنان و ادعاهای نامبرده اساسا فاقد هر گونه اعتبار است. ترديدی وجود ندارد كه طرح اين ادعا های بی اساس در اين برهه با اهداف مشخص و هدايت شده از سوی عناصر و مراکز خاص صورت می پذیرد.»


شب گذشته یک کارشناس روس به نام رجب صفراف در یکی از بخش‌های خبری بی‌بی‌سی  مدعی شد که روسیه در سال ١٩٩٦ که مذاکرات بر سر تقسیم دریای خزر آغاز شد، منتظر پیشنهاد ٥٠ درصدی ایران بود (٥٠ درصد ایران و ٥٠ درصد ٤ کشور عضو سابق اتحاد شوروی) و حتی روس‌ها آمادگی روانی این پیشنهاد را نیز داشتند اما پیشنهاد ایران مبنی بر تقسیم مساوی خزر (هر کشور٢٠ درصد) تعجب و خوشحالی طرفین مقابل را در پی داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. عجب!! وقتي همين صفراف در مناظرات و مباحثات سياسي توسط بي بي سي ، به حمايت از ايران مي پرداخت ، مورد تائيد بود، الان که شايد ناخواسته واقعيتي را گفته (ما که از کلام مسئولين خودمان واقعيتي نمي شنويم) انکارش مي کنيد!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا