خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: امثال منصور ارضی از مسائل جامعه خبر ندارند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تکرار تهدید رئیس‌جمهوری به‌وسیله منصور ارضی گفت: سابقه‌ منصور ارضی در گذشته روشن است. او یک روزی هم به آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگران تعرض کرد.

اعتمادآنلاین نوشت: سیدرضا اکرمی، فعال سیاسی اصولگرا که دبیر کلی جامعه وعاظ تهران را هم در کارنامه دارد با توجه به حواشی شعاری که از روی دست طلاب در مدرسه فیضیه قم به تهران رسیده و منصور ارضی یکی از مداحان معروف تهران آن را تکرار کرده است، معتقد است این صحبت‌ها از ناآگاهی این افراد نسبت به مسائل جامعه و جهان نشات می‌گیرد.او گرچه تاکید دارد که حرکات سازمان‌دهی شده در کشور وجود ندارد اما سابقه امثال منصور ارضی را روشن می‌داند و عنوان می‌کند که افرادی با صحبت‌های سطحی هستند که پیش از این هم تعرض و  ر توهین کرده‌اند.متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

*آقای اکرمی، بعد از اعتراض طلاب در مدرسه فیضیه قم و شعارهایی که در این مراسم مطرح شد، علما و مراجع تقلید با اینگونه اتفاقات مخالفت کردند اما می‌بینیم که باز هم نمونه آن صحبت‌ها مطرح شد. آن هم نه از طرف افراد عادی بلکه تکرار آن حرف‌ها از طرف مداح مشهوری مانند منصور ارضی و در دعای عرفه بوده است. به نظر شما چرا این وضعیت تکرار می‌شود؟

آنچه که خودم برداشت می‌کنم این است که ما در اطلاع‌رسانی و افشاگری نسبت به کشور، دوستان و دشمنانمان کوتاه آمدیم. یعنی در داخل کشور باید پرسید که چرا ظرف این مدت کوتاه سال 97 گرانی اوج گرفت،‌ احتکار به وجود آمد،‌ مسئله اعتراض، ارز و رانت و … به این شکل شد. به نظر من در اطلاع‌رسانی به وسیله افراد کارشناس، متدین و متعهد خیلی کوتاه آمده‌ایم لذا اوضاع مانند فنری که زیر منگه است و یک مرتبه بالا زده، این وضعیت پیش آمده است.

*این اطلاع‌رسانی نکردن را منشا تهدیدها و تندروی‌ها علیه رییس‌جمهوری می‌دانید؟

این یکی از دلایل است، مطلب دوم این است که دشمن در طول این چهل سال پیروزی انقلاب همه نوع فشارها را علیه ایران وارد کرده اما نتوانسته در براندازی نظام موفق باشد بلکه بر تحکیم و تثبیت نظام افزوده شده است. اخیرا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن اتاق جنگ را به خزانه‌داری برده و از طریق اقتصاد می‌خواهد ما را از پا درآورد که ما باید به مقابله برخیزیم. ما هم باید در داخل به مقابله برخیزیم و الحمدالله همه نوع ظرفیت و همه نوع امکانات وجود دارد از هر تهدیدی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و نقشه‌های جنگی اقتصادی دولت را با تولید، مقاومت و حمایت از تولید و … استفاده کنیم که ما متاسفانه در این بخش هم کوتاهی کرده‌ و کار بایسته‌ای انجام نداده‌ایم.

*به نظر شما این موضوع که یکی از مشهورترین مداحان کشور صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که دقیقا ادامه‌ شعارهایی است که در فیضیه داده شده و رییس‌جمهور را تهدید می‌کند، از کجا آب می‌خورد؟

عواملی که باعث می‌شود که این گرفتاری‌ها به وجود آید و حتی بهانه‌ای به دست افرادی مانند منصور ارزی بیفتد که بیایند در مراسم روز عرفه که همه دعا می‌کنند تا مشکلات اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و … از بین برود، یک مرتبه او هم شعار مطرح شده در فیضیه را تکرار می‌کند از نظر من ناآگاهی است.

مسئولان باید امثال منصور ارضی و دیگر مداحان معروف را صدا بزنند و برای آنها اوضاع کشور را توضیح دهند، آنها را روشن کنند که شما در زمین دشمن بازی نکنید. اگر حرف درست هم بزنید و در زمین دشمن بازی کنید، این گل به خودی زدن است.

*یعنی این حرکت حاج منصور ارضی از نظر شما در زمین دشمن بازی کردن است؟

از نظر من این صحبت‌ها و حرکات از ناآگاهی و جهل نشات می‌گیرد.

*پس این را تکرار شعارهایی که از فیضیه مطرح شد نمی‌دانید؟ سازماندهی شده نیست؟

ما در کشور حرکت سازمان‌یافته و از پیش تعیین شده نداریم. این فضای مجازی به کمک همه افرادی آمده که فکر و فهم نمی‌کنند، مسائل مملکت را درست ارزیابی نمی‌کنند و اصلا اطلاع ندارند. او آن‌طوری که باید و شاید آگاهی ندارد. ببینید آقای منصور ارضی هم مانند من بیرون می‌رود و جنس می‌خرد و در این حد از اوضاع اطلاع دارد اما اینکه از وضعیت اقتصادی کشور اطلاع داشته باشد که این گرفتاری‌ها نشات گرفته از داخل یا خارج است یا به دلیل تبلیغات روانی است و … نه آگاه نیست.

*یعنی سطح اطلاع و آگاهی منصور ارضی که به عنوان یک مداح سیاسی – مذهبی شناخته می‌شود …

.بله، اطلاعات ایشان پایین است

*به هر حال به عنوان یک مداح پشتوانه سیاسی ضعیفی ندارد.

نه آقای منصور ارضی که سابقه‌اش در گذشته روشن است. او یک روزی در گذشته به آیت‌الله مکارم شیرازی هم تعرض کرد و به دیگران هم تعرض کرد. این اتفاق و نقل چیز تازه‌ای نیست که رخ داده باشد. من معتقدم البته شاید هم اشتباه کنم اما نظر من بر این است که اینها از مسائل جامعه، جهان و منطقه خبر ندارند.

به هر حال آن شعار بر سر زبان افتاده و ایشان استفاده می‌کند. وگرنه زمانی که فردی حرف و مطلبی برای گفتن نداشته باشد به حاشیه می‌پردازد و از حاشیه صحبت می‌کند، حالا هر کسی می‌خواهد باشد.

*پس معتقدید افرادی هستند که نسبت به وضعیت کشور مطلع نیستند و به همین دلیل رییس‌جمهور را تهدید می‌کنند و از مسائل پشت‌پرده سخن می‌گویند؟

بله من از این مسائل را از ناآگاهی، بی‌اطلاعی، بی‌دردی و بی‌تفاوتی می‌دانم، وگرنه مریضی که هشت تا مرض دارد باید برای ائ طبابت کرد و اولویت را تشخیص داد. اینکه از مسائل جزیی حرف بزنند به نظر من سطحی صحبت کردن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا