خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسابقه موتورسواری مینی جی پی و حرکات نمایشی برگزار شد

امروز شانزدهم شهریورماه، مسابقه موتورسواری مینی جی پی و حرکات نمایشی در پیست بین‌المللی «آیلند» واقع در تهران برگزار شد.

«زهرا شاهسوند»، خبرنگار انصاف نیوز: مسابقه موتورسواری مینی جی پی با حضور قهرمانان کشور و اجرای حرکات نمایشی توسط قهرمان آسیا در پیست اتومبیلرانی و موتورسواری آیلند برگزار شد. از نکات قابل توجه در این مسابقه تعداد تماشاگران حاضر در آن بود. قبلا در این پیست مسابقه اتومبیلرانی برگزار شده بود، اما نسبت تماشگران مسابقه موتورسواری بیشتر از آن بود که این نشان دهنده‌ی محبوبیت این ورزش بین مردم دارد.

«بهرام زارع»، مدیر بخش موتورسواری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی سرزمین ایرانیان درباره‌ی این مسابقه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: برنامه امروز تمرینات حرکات نمایشی بود؛ در بخش دیگری از این برنامه «سامان قنبری»، قهرمان آسیا و نفر ششم جهان به اجرای حرکات نمایشی پرداخت. حرکات نمایشی و مسابقه نمادین موتورهای مینی‌جی‌پی که حکم کارتینگ موتورسواری را دارد برای اولین بار در اینجا برگزار ‌شد.

وی افزود: در آینده برنامه‌های آموزشی قویتری برای موتورسواری حرفه‌ای داریم. قرار است آموزش با موتورهای کوچکتر انجام شود تا بتوانیم جوانانی را برای قهرمانی در مسابقات موتوجی‌پی یا سوپر بایک تربیت کنیم تا بتوانند در مسابقات بین‌المللی را شرکت کنند. پایه‌گذاری پرورش این افراد در همین پیست و با موتورهای مینی‌جی‌پی انجام می‌شود. در آینده می‌توانیم به نوعی میزبان سوپر بایک آسیایی هم باشیم.

زارع توضیح داد: یکی از سیمولاتورهای [شبیه‌ساز] آموزشی که برای موتورسواری حرفه‌ایست را خریداری کردیم. تمام قهرمانان موتورسواری در دنیا از این سیمولاتور برای رفتارهای صحیح، یادگیری مسیرها، ترمزگیری در پیست و نوع برنامه‌ریزی‌های خود برای مسابقه استفاده می‌کنند. در حال حاضر فقط یکی از آن‌ها در ایران است.

مدیر بخش موتورسواری در پایان گفت: برنامه امروز اولین قدم بود البته کم و کاستی‌هایی هم داشت، اما در آینده برنامه‌های دیگری هم پیش‌رو داریم به همین دلیل بزودی این مسابقات به‌صورت کاملا استاندارد و تحت شرایط FIM, FIA در اینجا راه‌اندازی خواهد شد.

در مسابقه امروز، موتورسواران حرکت نمایشی به اجرا گذاشتند که مهمترین آن اجرای «سامان قنبری» از دزفول بود که نفر اول آسیا و ششم جهان در حرکات نمایشی است، در آخر مراسم لوح تقدیر پیست آیلند نیز به قنبری رسید.

گزارش تصویری | مسابقه موتورسواری مینی جی پی و حرکات نمایشی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا