خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصراف از تحصیل 50 افغانستانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

با توجه به افزایش نرخ ارز در طی ماه‌های گذشته و همچنین شروع فصل ثبت‌نام در دانشگاه‌ها؛ عده ای از دانشجویان افغانستانی بدلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت شهریه از تحصیل انصراف دادند. این دانشجویان شهریه‌ی خود را به دلار می‌پردازند.

«بهاره خلیلی»، کارشناس پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: حدود 120 دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که تاکنون بین 50 تا 60 نفر از آن‌ها انصراف داده‌اند.

او درباره‌ی اینکه «آیا این تعداد قطعی است؟»، عنوان کرد: درخواست انصراف از تحصیلشان را داده‌اند؛ ممکن است یک تعدادی کارهای تسویه حساب را انجام نداده باشند و یا درخواستشان آمده و به دنبال این هستند که آیا می‎تواند شهریه‌شان را پرداخت کند یا خیر! کسانی که به صورت قطعی انصراف داده‌اند آن‌هایی هستند که فرم‌هایشان امضا شده و کارهای تسویه حسابشان را کردند.

بیشتر بخوانید:

شهریه دانشجویان افغانستانی که در رشته‌ی پزشکی تحصیل می‌کنند به طور متوسط دو هزار و ۷۰۰ دلار است که پیش از افزایش نرخ ارز برای هر ترم حدود 10 میلیون تومان می‌شد، اما اکنون شهریه‌ی آن‌ها بیش از ۳۶ میلیون تومان می‌شود که خارح از توانشان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا