خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جای عبدالرضا هلالی یک سال بعد از بازداشت

مصطفی مسجدی آرانی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی عبدالرضا هلالی با عنوان «تا چشم کار می‌کند تو مظلومی!» نوشت:

1⃣ حالا یک سال و دو ماه از روزی می‌گذرد که با خبر بازداشتت شوکه شدیم. دروغ چرا؟ شاید من یکی، کمی هم ته دلم خوشحال شدم. از اینکه بالاخره قرار است با مداحان برخورد کنند. مداحانی که می‌توانند هر کاری بکنند و برای امام حسین فاکتور کنند و هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید بالای چشمشان ابرو است.

2⃣ حالا ولی آن شادی به یک غصه تبدیل شده. وقتی می‌بینم چطور بچه‌های هیات‌الرضا می‌نویسند: #تا_چشم_کار_میکند_جای_تو_خالیست. وقتی می‌بینم هیچ کس نیست که بتواند خانه کشتی را پر کند. وقتی می‌بینم این روزها رفته‌ای و حسینه می‌سازی برای هیاتی که نیست. وقتی پارسال مظلومانه در حسن آباد ایستگاه صلواتی زدی که نشان بدهی اگر هیاتت هم نباشد، محرم هست، عزا هست، حسین هست.

3⃣ موضع من البته معلوم است. درست است که در نوجوانی خیلی زودتر از ساعت هیات آمدم حسینه قهرودی‌ها تا ببینمت و درست است که حتی شماره تلفن خانه‌‌ات را گرفتم از بچه‌ها که چند ثانیه صدایت را بشنوم ولی من مدت‌هاست که دیگر هیاتی نیستم. گفتم که. اصلا با دم و دستگاه مداحی مخالفم چون فکر می‌کنم که بعضی از شما دم و دستگاه سیدالشهدا را خراب کردید ولی حکایت امروز تو، حکایت مداحی نیست.

4⃣ حکایت امروزت حکایت مردی است که از عشقش جدایش کرده‌اند. به این فکر می‌کنم که روزی به من بگویند ننویس و به حال تو فکر می‌کنم که گفته‌اند نخوان. به این فکر می‌کنم که روزی بگویند خطایی کرده‌ای ولی مجازاتت را نه دادگاه که «ما» تعیین می‌کنیم. به این فکر می‌کنم که بچه‌های هیات الرضا، جوان‌های عاشق حسین و عاشق تو، چه گناهی کرده‌اند که باید پاسوز مصلحت اندیشی بزدلانه آقایان شوند که نمی‌خواهند کاری را قانونی پیش ببرند.

5⃣ همه ما اشتباه می‌کنیم آقا رضا. حتی همان‌ها که تو را گرفتند و حالا نمی‌گذارند بخوانی هم اشتباه می‌کنند ولی این رسم برخورد با یک اشتباه نیست. تو مثل همه ما باید بروی دادگاه و از خودت دفاع کنی و دست آخر اگر گنهکاری، مجازاتت را بکشی ولی حالا برای من، تو یک مظلومی و همه ما باید علیه ظلم فریاد بزنیم. همه ما باید بگوییم که نگذارید همه چیز بر اساس جلسات آقایان در پستوها جلو برود. همه باید بگوییم که حق تو دادگاه است نه محروم ماندن از هیاتت. همه باید بگوییم که تاوان هیچ اشتباهی در قانون و شرع، این نیست که بچه‌های هیاتت اینگونه آواره شوند. همه ما باید بدانیم که ما هم می‌توانیم عبدالرضا هلالی بشویم ولی هیچ کس حق ندارد ما را از عشقمان جدا کند.

#عبدالرضا_هلالی #هیات_الرضا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این هم یکی دیگر از مزایای مداحی !
    عملی که برای دیگران جرم است ، برای ایشان یک اشتباه ، آنهم اشتباهی شایسته دلسوزی و همدردی !!

    11
    8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا