خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معمای خبرنگار گاردین، خاشقچی و اینترنشنال

در پی توییت خبرنگار ایرانی گاردین درباره‌ی خاشقچی و اینترنشنال ، وضعیت خود او مبهم است و حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نوشت که «مقامات ذیربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است».

به گزارش انصاف نیوز، سعید کمالی دهقان، خبرنگار ایرانی گاردین، صبح جمعه در توییتر نوشت:

«تایید می‌کنم جمال قاشقجی به این خاطر به قتل رسیده که صبح روز ۲۶ سپتامبر از استانبول به من تلفن زد و فاش کرد که شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در لندن توسط شخص محمدبن سلمان و سعودالقحطانی تامین مالی می‌شود».

حمید بعیدی نژاد هم ساعاتی بعد توییت کرد:

«آقای کمالی دهقان خبرنگار گاردین در اقدامی شجاعانه تایید کرد که قاشقچی قبل از مرگ خود، اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه ی فارسی «ایران اینترنشنال» توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است. مقامات ذیربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است».

حمیدرضا چلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرام خود درباره‌ی این ماجرا نوشت:

«حدس حسام‌الدین آشنا درست بود. سعید کمالی دهقان، خبرنگار گاردین، در توییتی شجاعانه تایید کرد که خاشقجی منبع او برای خبر افشاگرانه‌ی گاردین درباره‌ی وابستگی مالی ایران‌اینترنشنال به حمایت ۲۵۰ میلیون دلاری بن‌سلمان و سعودالقحطانی بوده و به خاطر افشای این منبع به دستور سعودالقحطانی به قتل رسیده است».

علی علیزاده، تحلیلگر سابق بی.بی.سی هم در این باره مدعی شده است که «همانطور که چند روز پیش حدس زده بودم منبع ناشناس گاردین جمال خاشقجی بوده». این در حالی است که آنچه او «حدس» خود می‌نامد، ساعتی پس از توییت «حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهور در این باره مطرح شده بود.

آقای آشنا شش روز پیش برای اولین بار در این باره نوشت:

«‏۱. آیا لینزی گراهام متن بازجویی سعودی‌ها از جمال خاشقچی را دیده است؟ ‏۲. آیا منبع گاردین در گزارش منبع مالی ایران اینترنشنال، جمال خاشقچی بود؟ ‏۳. آیا خاشقچی به این خاطر به قتل رسیده که منبع مالی ایران‌اینترنشنال را به گاردین لو داده است؟ ‏۴. چرا فایل صوتی بازجویی منتشر نمی‌شود؟ ‏دو نکته: ‏۱. مطلب اول گاردین درباره‌ی منبع مالی ایران‌اینترنشنال در همان روز قتل خاشقچی منتشر شد. ‏۲. سعود القطحانی که طبق گزارش رویترز کسی بود که در روز قتل از او بازجویی کرده و آمر قتل او بود طبق گزارش دوم گاردین پدرخوانده‌ ایران‌اینترنشنال است».

ارتباط قتل خاشقچی و تلویزیون ایران اینترنشنال

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا