خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بازرگان گفت هر که باشند باشند بی عقلی کردند»

مسعود فروزنده در اینستاگرام نوشت: «این تسخیر سفارت آمریکا که در سیزده آبان پنجاه و هشت رخ داد داستان‌ها دارد. این روزها تصور می‌شود که یک مشت دانشجوی احساسی در آن روزها به سفارت ریختند و تصرفش کردند اما با نگاهی به امضا کنندگان پایین این نامه متوجه حال و هوای آن زمان می‌شوید.

نام نویسندگان و شاعران و روشنفکران و البته متمایل به چپ را در پای نامه بخوانید همگی پخته و بالغ و رسیده بودند ایضا نام‌های دیگر را می‌توانید سرچ کنید و دربیاورید که از این تصرف و تسخیر حمایت کردند و اکنون مواضعی دیگر دارند دولت بازرگان اما مخالف بود و بهای مخالفتش را پرداخت و چندی بعد هم استعفا داد و رفت و خانه نشین شد. روایت شده است به مهندس بازرگان گفتند تمام روشنفکران و اهل قلم ایران از این حادثه حمایت کردند تو چرا مخالفت کردی که سرنگون شوی و از قدرت خارج شوی او گفت هر که باشند باشند بی عقلی کردند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این ایراد را زمانی طرح کنیدکه شرائط انروز را هم بیان کنید…………بازرگان وهمفکران ایشان منحصرا افرادی بودند که زمان را می شناختند وتاریخ این دیار زخم خورده را اگاه بودند وبه ارزشهای بین المللی دیپلماسی واقف بودند ………..این با شعارهای جوانان ارمانخواه دهه پنجاه ایضا جوانان 50 به بالای متاثراز سیاست های همسایه شمالی (الگوی ایدئولوژیک شان)وبعضی های دیگر…………متفاوت بودندوبهمین علت پیش بینی های مرحوم بازرگان درباره سرانجام بسیاری از گروه ها وسیاست های اعمال شده انزمان کم وبیش بواقعیت پیوست ………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا