خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد دو تشکل دانشجویی شاهرود و دامغان به دیدار روز دانشجو

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های صنعتی شاهرود و دامغان در انتقاد به چگونگی برگزاری دیدار روز دانشجو با رییس جمهور که به استان سمنان سفر کرده است، بیانیه‌ی مشترکی منتشر کردند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می‌آید:

نیک می‌دانیم اصالت ما مطالبه‌گری است و خط قرمز فعالیت ما نفی استقلال جنبش دانشجویی است. از این رو وظیفه‌ی خود می‌دانیم نسبت به عملکرد و سیاست دولت تدبیر و امید موضع شفاف و صریح خود را مطرح کنیم؛ زیرا معتقدیم دانشجو دیدبان فعال جامعه است.

هر روز شاهد آن هستیم که صدای کارگری که بدیهی ترین حقوق خود را مطالبه می‌کند بدون اعتنا و گوش شنوایی از طرف مسوولین با امنیتی ترین شکل ممکن خاموش می‌شود. ماه‌هاست روزهایمان را با خبر بازداشت یاران دبستانی خود شب می‌کنیم. هفته‌هاست معلمان این سرزمین معترض و متحصن در میانه میدان مطالبه گری حضور دارند اما دریغ از یک بار شنیدن صدای آنان در مطالبه بدیهی‌ترین حقوقشان! پس چطور می‌توانیم پای صحبت کسی بنشینیم که ماه‌هاست اقشار مختلف جامعه از او انتظار شنیدن و پاسخگویی دارند و هربار به درب بسته‌ی برخوردهای امنیتی از قبیل احضار و بازداشت و حتی احکام قضیه می خورند! نمی شود شعار “دانشگاه امن” را هربار مضحکه نمایش سیاسی خود کنیم و در مقابل، حضور نیروهای نظامی و امنیتی درون دانشگاه را ببینیم و سکوت کنیم! بی شک این قبیل شعارهای جناب رییس جمهور در مغایرت کامل با عملکرد وزارت علوم ایشان است، وزارتی که کارشکنی آن در برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی واضح و مبرهن است و خود را مبلغ اندیشه ی دانشگاه منفعل و خاموش معرفی می کند.

انتخاب استان‌هایی نظیر سمنان (که همواره با وجود امکانات و ظرفیت های فراوان از بی توجهی مسوولین کشوری رنج می برد) به عنوان مقصد نهایی رییس جمهور برای گرامی داشت روز دانشجو اتفاق قابل تقدیری است اما آنچه که در جریان برنامه‌ریزی‌های این سفر صورت گرفته است نشان از آن دارد که دولت تدبیر و امید همچون دیگر شعار های انتخاباتی، رفتاری دو گانه نسبت به پیش و پس از انتخابات اتخاذ کرده است. برخورد گزینشی با دانشجویان و ایجاد تریبون های فرمایشی برای مثبت جلوه دادن فعالیت‌ها و سیاست‌ها، رنگ و بوی استبداد دارد و چنین عملکردی به بهبود شرایط بحرانی و اسف بار فعلی کمکی نخواهد کرد.

جناب آقای دکتر روحانی مواجه سلیقه ای شما با مشکلات کشور باعث می شود حقوق شهروندی عده کثیری از جامعه نادیده گرفته شود . نمایش های سیاسی و فرمایشی شما شاید بتواند برای عده ای خوشایند باشد اما واقعیت جامعه غیر قابل انکار است. تورم، فقر، فساد سیستماتیک، اقتصاد رانتی، پرونده سازی برای دانشجویان و ستاره دار کردن آنان، نادیده گرفتن حقوق کارگران و معلمان، سلب حقوق اساسی شهروندان و … واقعیت‌هایی است که ما خود را مسئول بیان کردن آنها می‌دانیم و معتقدیم در چنین شرایطی ما می‌توانیم زبان درد مردم برای گوش‌های ناشنوای شما باشیم.

جناب آقای دکتر روحانی ما کارگران، معلمان، بازاریان، بانوان، دانشجویان و … را شهروندان حقوقی و حقیقی این کشور می‌دانیم و اجازه نخواهیم داد جناب عالی و یا هر شخص دیگری آنها را نادیده گرفته و یا اعتراضات آنها را بی ارزش یا وابسته به بیگانگان قلمداد کنید. مردم ولی نعمت شما هستند. ما به دنبال نمایش سیاسی نیستیم و خود را بازیچه سیاسی کاری عده‌ای نخواهیم کرد. اگر شما مطابق با قانون اساسی رییس قوه‌ی مجریه‌ی کشور هستید موظف‌اید مطالبات واقعی مردم را شنیده و در راستای رسیدن به آن ها گام بردارید و اگر مسوولیت قوه مجریه در اختیار و تصمیم شما نیست ، مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و برای مردم توضیح دهید امروز سیاست‌های دولت را چه کسانی تعیین می‌کنند.

از این رو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان ضمن تشکر از مسوولین دانشگاه‌ها و برخی از مسوولین استانداری سمنان که برای احقاق حق کوچکی از میان حقوق از دست رفته‌مان، ما را همراهی و پشتیبانی کردند، اعلام می‌کند به دلیل نادیده گرفتن مشکلات مردم، برخورد سلیقه‌ای با دانشجویان، دخالت نهادهای غیر رسمی در برنامه‌های دولت و برگزاری نمایش سیاسی با تریبون های فرمایشی، مراسم روز دانشجو با حضور ریاست جمهور را تحریم کرده و هیچ گونه حضوری نخواهیم داشت. همچنین از تمامی تشکل‌ها و فعالین دانشجویی می‌خواهیم در این مسیر و برای رساندن صدای اعتراض خود ما را همراهی کنند.

امید است روزی مسوولین این کشور دغدغه‌ها و انتقادات دلسوزانه ما را شنیده و در راستای آن گام برداشته تا شاهد شکوفایی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران باشیم.

متن سخنان صریح دانشجویی جلوی رییس جمهور در سمنان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا