خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی یونسی: رفع حصر در شرایط آرام ممکن است

مشاور رییس جمهور در بازدید از غرفه‌ی انصاف نیوز در نمایشگاه مطبوعات، درباره‌ی موضوع رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت شرایط اگر آرام شود و از جو سیاسی فاصله بگیریم، اگر فضا عادی و آرام شود ممکن است که دولت بتواند به این وعده‌اش برسد.
حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی تاکید کرد: دولت اختیاری در این زمینه ندارد، اما می‌تواند زمینه را فراهم کند. اما خیلی‌ها نمی‌خواهند، همیشه می‌خواهند جو با التهاب باشد.
متن گفتگوی انصاف نیوز با آقای یونسی در پی می آید:
چگونه می‌شود وضعیت رسانه‌ای کشور را طوری پیش برد که اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی تقویت شود تا به سوی شایعات، رسانه‌های غیرداخلی به ویژه رسانه‌های فارسی زبان سوق پیدا نکنند؟
اگر ما به مطبوعات اعتماد کنیم، راهش این است که محدود نکنیم، آزاد مار کنند و اگر کسی خلاف کرد با خلاف آن برخورد شود. این که بگوییم نباید با خلاف برخورد کرد که این درست نیست ولی به خاطر احتمال خلاف نباید محدودیت ایجاد کرد. باید آزادی واقعا رعایت شود که رکن انقلاب است و انقلاب برای آزادی صورت گرفته است و آزادی از اسلام و از استقلال جدا نیست. یعنی سه مقوله ی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از هم جدا نیست، از هم تفکیک ناپذیرند، هر کدام را کنار بگذارید بقیه هم خراب می شود. ولی در عین حال بگذاریم اگر کسی خلاف کرد با آن کسی که خلاف کرده قانونی برخورد شود، یعنی انصاف رعایت شود در مورد کسی هم که خلاف کرده، مثلا اگر دروغ گفته، تهمت زده، با او برخورد شود.
ظرفیت دولت هم باید بالا برود، اگر چنانچه بی انصافی در انتقاد هم بشود دولت باید ظرفیت و تحملش را بالا ببرد که بی انصافی‌ها را هم تحمل کند که الان هم همینطور است و رعایت می شود. ارگان‌های امنیتی و قضایی هم باید تحملشان را بالا ببرند و اعتماد کنند به مطبوعات.
یکی از وعده‌های آقای روحانی پیش از انتخابات، تغییر شرایط حصر بود؛ روند پیگیری شده را چطور ارزیابی می کنید و فکر می کنید چه انتظاری برای مدت تحقق آن می‌توان از دولت داشت؟
دولت اختیاری در این زمینه ندارد، فقط می‌تواند زمینه را فراهم کند. شرایط اگر آرام شود و از جو سیاسی فاصله بگیریم، اگر فضا عادی و آرام شود ممکن است که دولت بتواند به این وعده‌اش برسد.
فکر می‌کنید این اتفاق بیافتد؟
خیلی‌ها نمی‌خواهند، همیشه می‌خواهند جو با التهاب باشد. عده‌ای نمی‌خواهند جو آرام شود، اگر جو آرام شود به نظرم همین اتفاق می‌افتد.
این عده‌ی تندرو چه کسانی هستند؟
همین گروه‌های تندروی چپ و راست.
یک انتقادی یا صحبتی اخیرا درباره ی وزیر اطلاعات کرده بودید، فکر می‌کنید که منصفانه بود؟
من انتقاد نکردم. حرف بدی نزدم، من حامی وزیر اطلاعاتم، رویکرد خوبی دارد، دیدگاه‌های خوبی دارد، همه وظیفه داریم که کمک کنیم، من حرفم این بود اما برخی بد برداشت کردند.
بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا