خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرضیه‌هایی در مورد رابطه‌ی احمدی نژاد با سلطان قیر

احسان گل محمدی روزنامه نگار در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت: محمود احمدی نژاد پدیده عجیبی است، اصلا نمی‌توان اظهارات و مواضع او را حدس زد، قبل از بیان هر نکته‌ای: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرمجموعهٔ نهاد ریاست‌جمهوری است که ریاست آن با عنوان نمایندهٔ ویژه رئیس جمهوری و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب می‌شود.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 86 یعنی به ریاست نماینده محمود احمدی نژاد نام حمید باقری درمنی را در اطلاعیه ای به عنوان قاچاقچی مطرح و از او به عنوان بدهکار 2 هزار میلیارد تومانی بانکی یاد کرد؛ جالب‌تر اینکه او را در سال 85 نهاد ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ممنوع المعامله می‌کند.

وقتی خبر محاکمه درمنی در رسانه‌ها پیچید اول از همه انتظار می‌رفت تا محمود احمدی نژاد سخن بگوید.

پیش بینی‌ها درست از آب درآمد اما نه آنطور که انتظار می‌رفت؛ او سخن گفت اما نه از موضع بالا و ضد فساد؛ او به جای اینکه بگوید یارانش در سالهای نه چندان دور با درمنی چه کردند! گفت: «قرار است این ابربدهکار فردا از من سخن بگوید»! و از گفته‌های فردای او پیشاپیش اعلام برائت و تکذیب کرد.

جالب اینکه در هیچ یک از 9 دادگاه رسیدگی به پرونده درمنی هیچ صحبتی از محمود احمدی نژاد مطرح نشد؛ اما این پایان ماجرا نبود.

بعد از تایید حکم اعدام باقری درمنی، عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد کلا بازی را عوض کرد و شهادت داد که «هرگز حمید حتی در ذهن خود قصد نداشت به نظام ضربه بزند!»

چند نکته حائز اهمیت است: اول اینکه آیا احمدی نژاد و مشاورانش واقعا نسبت به باقری درمنی چنین نظری دارند و یا به خاطر دشمنی که با قوه قضائیه دارند، با دفاع از همه محکومین قوه قضائیه قصد دارند تا این نهاد را تخریب کنند! به عبارت دیگر این فرضیه چقدر است که به جای درمنی که پرونده قضائی‌اش با پیگیری کارمندان تحت نظر احمدی نژاد تشکیل شد هر فرد دیگری بود {حتی یک متجاوز به ناموس}، باز هم احمدی‌نژادی‌ها با حکم قضایی مخالفت می‌کردند!

ممکن است بگویند که این اظهارنظرهای ما ربطی به رابطه با قوه قضائیه ندارد، خب اگر اینگونه است چرا فردی را که قصد ضربه زدن نداشته است را در سالهایی که همه کاره نظام بودید ممنوع المعامله کرده‌اید؟! فردی که ضرررسان نیست چرا باید از معاملاتش جلوگیری کرد؟

سوال دیگر این است که آیا کسی به محمود احمدی نژاد اطلاع داده بود که قرار است حمید باقری درمنی در جلسه دادگاه سوم شهریور اظهاراتی را علیه او مطرح کند یا او پیش دستی کرد و برای جلوگیری از بیان هر اظهار نظری پیشاپیش آنها را دروغ خواند؟ با توجه به این اصل که تکذیب یک خبر، از حقیقت داشتن بخشی از اصل خبر حکایت دارد و با توجه به تسلط کامل احمدی نژاد به جنگ‌های رسانه‌ای، بعید است که او قصد بر پیش دستی داشته باشد و قطعا خبرهایی از نهادهای مختلف به او رسیده بوده است، اینکه چه افرادی این گزارش‌ها را به او داده‌اند مورد بحث من نیست اما اینکه در آن گزارش‌های ولو غلط، محمود احمدی نژاد چه نقشی در پرونده‌ی سلطان قیر داشته است که رئیس جمهور پیشین مجبور می‌شود شبانه ماجرای نشنیده را تکذیب کند! حائز اهمیت است؛ اینکه آیا منبع مطلع کننده اطلاعات غلطی را در اختیار آقای رئیس جمهور گذاشته و یا اینکه قوه قضائیه در این پرونده نتوانسته به آنچه که این منبع مطلع گفته دست پیدا کند البته احتمال دیگری هم وجود دارد که قوه قضائیه به این اسناد دست پیدا کرده اما چون با واقعیت منطبق نبوده بدون نگاه جناحی به اینکه سندها بر ضد احمدی نژاد است از بیان آنها صرف نظر کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا