خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اکبر خوشکوشک: خاوری کاری نکرده است

«خاوری پاسخ دهد برای چه و به دستور چه کسی پول را داده»

خبر قتل خاوری در دی‌ماه 97 برای چندمین بار در رسانه‌های داخلی مطرح و در میان مردم دست به‌دست شد و در نهایت تایید و تکذیبی پس از آن درمورد این خبر رسانه‌ای نشد. اکبر خوشکوشک از نیروهای امنیتی سابق معتقد است که خاوری زنده است. او همچنین می‌گوید که «از نظر من آقای خاوری کاری نکرده؛ آقای خاوری برای کاری به لندن رفته بود و آمدنی در فرودگاه به او گفته‌اند برگرد و برو.»

محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی که بواسطه‌ی محکومیت‌اش در پرونده‌ی «اختلاس 3000 میلیاردی» و فرارش خبرساز شد همچنان گاه و بی‌گاه به‌خاطر انتشار تصویری یا خبر کشته شدن یا مرگش در رسانه‌های داخلی مطرح می‌شود.

«اختلاس 3000 میلیاردی» نام مشهور پرونده‌ای است که در شهریورماه سال 90 خبری شد و نام برخی از مسوولان بلندپایه‌ی بانک‌های ملی و صادرات را به میان آورد. در آن مقطع گفته شد که اختلاسی 3000 میلیاردی توسط یک شرکت با همکاری چندین بانک دولتی انجام شده است.

اکبر خوشکوشک در گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز ضمن پاسخ به این سوال که «آیا خاوری زنده است؟» درباره‌ی این پرونده گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

خبری آمد که خاوری کشته شد و پس از آن هم سکوت خبری شد، البته چند بار دیگر هم چنین موضوعی مطرح شده بود. آیا شما از صحت و سقم خبر اخیر مطلع هستید؟

کسی دنبال کشتن آقای خاوری نیست. اینترپل هم الان برای دستگیری همراهی نمی‌کند که او را تحویل جمهوری اسلامی دهد؛ به نظر من برای آقای خاوری نه اتفاقی افتاده و نه خواهد افتاد، یعنی اینگونه نیست که کسی بخواهد چنین هزینه‌ای کند، مثلا آنطرفی‌ها هزینه‌ نمی‌کنند که به مافیا پول دهند تا او را بکشد و به گردن جمهوری اسلامی بیندازند.

نظر من هم این است که زنده است. البته گاهی چیزهایی در فضای مجازی پخش می‌کنند اما نه عکسی هست، نه فیلمی و نه کسی مرگ ایشان را تایید کرده. اینها کارهایی شبیه به آن روش‌هایی است که روح الله زم استفاده می‌کند؛ یعنی چیز واقعی نیست.

البته این را هم بگویم که از نظر من آقای خاوری کاری نکرده؛ آقای خاوری رفته لندن، آمدنی در فرودگاه به او گفته‌اند برگرد و برو.

چه کسانی گفتند؟

آنها که  باید می‌گفتند گفته‌اند دیگر. اینکه می‌گویند 3 هزار میلیارد اختلاس کرده و اینها موضوع این است که وام داده. خبری هم نقل قول می‌کنم که خاوری برای کاری به لندن رفته بوده، موقعی که به فرودگاه می‌آید به او می‌گویند بگذار برو که می‌خواهند بگیرندت. او هم می‌رود. بعد شروع می‌شود که «خاوری کجاست؟ خاوری کجاست؟ خاوری کجاست؟» و از این حرف‌ها.

اما هیچوقت برای او اتفاقی نمی‌افتد، مگر اینکه مرگ طبیعی داشته باشد و بمیرد.

اینکه می‌گویید کاری نکرده یعنی چه؟ یعنی فکر می‌کنید که اختلاسی هم در کار نبوده؟

ببینید اختلاس را که او نکرده! او یک بانکدار است، براساس یک دستور یا یک وثیقه و ضمانت‌نامه  وامی داده. این 3000 میلیارد را که او خودش برنداشته که؛ حالا مثلا داده به این فردی که اعدام شد، مه‌آفرید خسروی؛ خاوری که نمی‌تواند این مبلغ را در جیبش بگذارد و ببرد.

قطع به یقین چیزی که الان وجود دارد این است که یا طی نامه‌ای از مقام بالایی به او گفته‌اند که آقا شما این وام را بدهید، ایشان هم این وام را داده و در مقابل آن هم وثیقه گرفته، وثیقه‌اش هم هست. بعد هم کسی که متهم بوده محاکمه و اعدام شده و قطعا بدهی‌ای هم که داشته را برداشته‌اند، حالا ایشان باید جواب این سوالات را بدهد که «برای چه و به دستور چه کسی پول را دادی؟»

فکر می‌کنید به چه دلیل تا به‌حال صحبتی نکرده است که این دستور از کجا بوده؟

اینها مسایلی است که در حیطه‌ی امنیتی‌ها است؛ نمی‌دانم سپاه این پرونده را رسیدگی کرد یا اطلاعات رسیدگی کرد، باید رفت دنبال اینها. یعنی از آنها که بیشتر مطلع هستند باید پرسید.

شایعه‌ی قتل محمود خاوری در تلگرام

محمود خاوری به قتل رسیده است؟

خاوری بی ریش در قصابی ایرانی در کانادا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این آدمهای که مطلع هستند چه کسانی هستند؟ اگر از شما اطلاعات بیشتری دارند شما چرا مصاحبه میکنی؟ بعد این حجم پول را چگونه بردند بیرون از کشور کسی که تو جیبش نمیگذارد ببرد. مثل بقیه وجوه سرقت شده. این آقا این خانه و دم دستگاه را از کجا آورده ؟ ملک موروثی پدرش بوده؟ آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. چرا باید بهش بگویند برگرد برو و این اقا هم سر الاغ را کج کرد رفت کانادا. مگر اینکه خودش هم یک جای کارش می لنگید. چگونه بهش گفتند به این اقا وام بده این هم سمعا و طاعتا پول داده و برو به سلامت. اگر از اموال آریا تودیع شده چرا باید او (خاوری) هنوز متواری باشد؟ مگر اینکه قضیه خیلی بزرگتر از آن چیزی که بین مردم دهان به دهان میشود و هنوز سر کوه یخ بیرون آمده. راستی چرا حساب بانکی امیر خسرو آریا هنوز باز است و چرخش کار دارد؟ آقای خوش کوشک یا هر اسم دیگری بگذار انهایی که مطلع هستند بیایند مصاحبه کنند شما خودش را ناراحت نکن. مردم عاقل از آنی هستند که شما تصور میکنید.

    2
    1
  2. حق با خوش کوشک است ، مگر دوستان میگذاشتند آدمی مثل خاوری که ژن درست و درمانی هم ندارد 3000 میلیارد بخورد !

  3. پشت این ماجرا به کسی برمیگرده که استخدامش کرده! و نهادهای امنیتی موازی با نهادی که رسیدگی می کنه! خود خاوری هم تو بازی بوده و اتفاقا با سبک و سنگین کردن انواع فراری های دوران معاصر می توان فهمید که ژن درستی داشته که فوری دستگیر نشد!

    6
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا