خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از تکذیب ناطق نوری تا ادامه‌ی ادعاها درباره‌ی کلاک

علی رغم اینکه 28 اسفندماه «تکذیب ادعای نقش ناطق نوری – از بزرگان جریان اصولگرا – در ماجرای ویلاسازی در لواسان» به نقل از دفتر او در رسانه‌ها درباره‌ی کلاک منتشر شده، اما همچنان ادعاها از سوی سردبیر تلویزیون اینترنتی آوانت که کارشناس برنامه‌ی «ثریا»ی شبکه‌ی اول است ادامه دارد.

تکذیبیه‌ی دفتر ناطق نوری

ایسنا 28 اسفند نوشت: «دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری ادعای «صحنه گردانی» او در ماجرای ویلاسازی در لواسان را تکذیب کرد و این «خیالبافی» را مصداق بارز افترا، تهمت و نشر اکاذیب خواند که قابلیت پیگرد قضایی خواهد داشت. این دفتر ضمن دعوت از رسانه‌ها به حفظ اخلاق حرفه‌ای، معتقد است در شرایطی که جامعه به شدت، نیاز به وحدت، همدلی و انسجام جهت عبور از مشکلات را دارد انتشار هرگونه مطالب خلاف واقع، سیاه نمایی و تهمت به خادمان مردم، مصداق بارز نفوذ است که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند و ضرورت دارد مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی ضمن مبارزه و برخورد شدید و دقیق با هرگونه فساد که موجبات جریحه‌دار شدن باورهای اعتقادی مردم را فراهم می‌آورد، نسبت به پیگیری و برخورد با افراد و گروه‌هایی که به این بهانه با دامن زدن به شایعات و دروغ پراکنی، حقوق افراد را تضییع و مردم را نسبت به کشور و انقلاب بدبین می‌کنند، اقدام لازم را انجام دهند».

ادعای اولیه

به گزارش انصاف نیوز، 29 اسفند ماه، کانال تلگرامی اصولگرای «مکتوبات» در این باره ادعا را مطرح کرد. نام ناطق نوری به دلیل اینکه تکذیبیه‌ی آن منتشر شده در این گزارش می‌آید اما نام فرد دیگر به دلیل اینکه هنوز واکنشی به آن نشان داده نشده، به صورت اختصاری می‌آید:

«دیگر نقش حضرات [آ.ل] و ناطق نوری در توصیه‌های خارج از عرف و قانون، تغییر روند رسیدگی و بستن پرونده باز زمین‌های کلاک واضح و روشن است.

اما آنچه در این میان هنوز مشخص نیست انگیزه آنهاست. اسناد و مستندات گواهی روشنی بر دلالت و دخالت می‌دهند. افکار عمومی اما منتظر پاسخ است. بگذارید اینجا سوالمان را یکبار دیگر تکرار کنیم:

آقایان [آ.ل] و ناطق نوری! چرا و با چه هدف و انگیزه‌ای، علیرغم مخالفت‌ها و نامه رهبری برای ممنوعیت ساخت و ساز در کلاک، با خارج کردن موضوع از ساز و کار قانونی و به شکل دستوری ماجرا را بنفع مالکان تغییر دادید و چند هزار میلیارد تومن برای عده‌ای خاص تولید ثروت کردید؟»

«مساله فقط کلاک نیست»

سلمان کدیور، از فعالان جریان اصولگرایی به نام «جنبش عدالتخواه دانشجویی» در این باره در یادداشتی با عنوان «مساله فقط کلاک نیست» نوشت:

«این روزها پرونده فساد کلاک (روستایی حوالی لواسان، جنب سد لتیان) توسط عدالتخواهان طرح شده است. فساد و تبانی برای تملیک یک ملیون متر مربع زمین‌های آن منطقه و ساخت و سازهای غیرقانونی در آن. آن هم نه ساخت و سازهایی عادی، بلکه بناهایی شبه کاخ و مجلل برای استفاده اشراف.

اما آنچه از خود کلاک مهم‌تر شده این است که پای مسوولین طراز اول حکومتی در آن باز شده و مشخصاً از آقای ناطق نوری (رییس اسبق بازرسی دفتر رهبری) و آقای [ص.آ.ل] نام برده شده است.

این دو نفر، این روزها متهم شده‌اند که در تصرف و رویه غیرقانونی پروژه کلاک اعمال نفوذ کرده تا مالکین بدون دردسر به ساخت و ساز و تملک زمین‌ها بپردازند و سودهای میلیاردی به جیب بزنند.

اما انگیزه آنها از این کار چه بوده؟ چرا از قدرت خود برای سرمایه داران استفاده کرده‌اند؟ ارتباط آنها با پرژه و مالکین آنها چیست؟ طبق چه قانون یا توصیه‌ای آنها از قدرت خود به نفع عده‌ای معدود استفاده کرده‌اند؟ این‌ها و ده‌ها سؤال و ابهام دیگر، پرسش‌هایی هستند که ما پیرامون آن هیچ قضاوتی نداریم و خود آقایان ناطق و [آ] باید به آنها پاسخ دهند و پیرامون آن شفافیت به خرج دهند. یا تکذیب مستند کنند و یا معترف شوند.

آقای رئیسی، رئیس تازه قوه قضا، نمی‌تواند و نباید در قبال این شبهه طرح شده در اذهان عمومی بی توجه عبور کند.

ایشان نمی‌تواند به بهانه امنیت، از اجرای عدالت سرباز زند و از این ماجرا طفره رود تا مردم به انقلاب بدبین و از نظام نا امید شوند.

ایشان اگر در انقلابی بودن و بنایشان بر اصلاح قوه قضا صادق هستند، باید کارشان را از چنین پرونده‌هایی آغاز کنند، وگرنه سرنوشت مدیریت ایشان بهتر از پیشینیان نخواهد بود.

امیرالمؤمنین. ع. در نامه‌اش به جناب مالک می‌فرمایند وقتی دریافتی که پیرامون تو و رفتار حکومتت در اذهان مردم شبهه‌ای طرح شده، اجازه نده که حرف و حدیث‌ها، شایعات و ابهامات در اذهان عمومی رشد کرده و مردم را به حکومت بدبین سازد. تا چنین دریافتی، میان آنان حاضر شو و بی پرده و بی واسطه به آنان توضیح ده و اقناعشان ساز.

اینجا مساله فقط کلاک نیست، بلکه آبروی نظام اسلامی و آبروی رهبری آن در میان است.

آقایان باید حاضر شوند و جواب دهند، چرا با اینکه رهبر انقلاب شخصاً در مورد ساخت و ساز اطراف سد لتیان و منطقه کلاک تذکر داده و به ماجرا ورود کردند، حضرات آن دستور را نادیده گرفته و در آن پروژه اعمال نفوذ کرده‌اند؟ آن هم زمانی که هر دو منصوب رهبری در مسوولیت‌هایشان بوده‌اند».

نامه‌ی «جنبش عدالتخواه»

تشکل دانشجویی جنبش عدالتخواه در نامه‌ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه نوشت:

«همانگونه که مستحضرید مطالبات عدالتخواهان پیرامون تخلفات صورت گرفته در لواسان به انتشار اسنادی در رابطه با نقش آقایان [ص.ل] و علی اکبر ناطق نوری در موضوع زمین‌های معروف به کلاک منجر شده است.

با توجه به طرح چنین مسائلی، شایسته است در راستای برخورد با دانه درشت‌ها و مسوولین متخلف، با تحقیقات دقیق و رعایت کلیه حقوق متهمین نسبت به تخلفات احتمالی […] و مسوول وقت بازرسی بیت رهبری، اقدام قضایی نموده تا ابعاد دخالت ناروای صورت گرفته، برای افکار عمومی شفاف گردد. بدیهی است در صورت محرز شدن تخلفات، اشد مجازات برای نامبردگان مورد تقاضا می‌باشد».

واکنش به تکذیبیه‌ی ناطق

میلاد گودرزی، مستندساز آوانت، در واکنش به تکذیبیه‌ی صریح دفتر ناطق نوری در یادداشتی نوشت:

«آقای ناطق چه چیزی را تکذیب می‌کنید؟ تکذیب «صحنه‌گردانی» یعنی چه؟ آیا «صحنه‌گردانی» فعل مشخصی است که قابل رد یا اثبات باشد؟ جناب ناطق لطفاً بطور شفاف درمورد صورتجلسه‌ای که در دی‌ماه ۸۸، در دفتر ایشان، در ۴ بند، با دستخط آقای «نصرت‌الله شادنوش» و باحضور شهردار لواسان و مالکین کلاک تنظیم شد، صحبت کنند.

صورتجلسه‌ای که در بند ۴ آن شهرداری لواسان مکلف به عدم اعتراض به رأی دادگاه (رأیی که علیه شهرداری صادرشده بود و شهرداری قصد اعتراض به آن را داشت) و نهایتاً منجر به صدور پروانه شد.

آقای ناطق حالا که واکنش نشان دادند خوب است که درباره‌ی این صورتجلسه صحبت کنند. حتی دیگر بندهای آن ازجمله موضوع تهاتر زمین!

دلیل تأکید جناب ناطق بر لفظ «صحنه‌گردانی» را نمی‌دانم. شاید قصد دارند بگویند صحنه‌گردان کس دیگری بوده و نقش من محدود. اما این را می دانم که افکارعمومی و رسانه‌ها بالغ شده‌اند و با تکذیبیه‌های مبهم و تهمت نفود به خبرنگاران و دعوت از دستگاه قضایی برای برخورد با رسانه‌ها قانع نمی‌شوند».

«جعبه سیاه فساد کلاک»

وحید اشتری، دبیر سابق جنبش عدالتخواه در یادداشتی با عنوان «جعبه سیاه فساد کلاک» در کانال مکتوبات نوشت:

«پیش از این در رسانه‌ها، نام نصرت‌الله شادنوش، دست راست آقای ناطق نوری در دوران بازرسی بیت، بعنوان عامل فساد کلاک آمده ولی هیچ برخوردی با وی تاکنون صورت نگرفته است. متن زیر، عیناً از جلسه دادگاه معروف اختلاس بیمه در سال ۹۱ است که در خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده است. [لینک به متن کامل دادگاه]

«قاضی مدیرخراسانی خطاب به متهم (شهردار اسبق لواسان آقای یعقوب نژاد): شما به چه دلیلی به حکم شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران به نفع متخلفین کلاک اعتراض نکردید؟

متهم: از یکی از عالی‌ترین نهادهای کشور فردی به اسم «ش» با من تماس گرفت و در دستوری کتبی به من عنوان کردند که نباید به حکم اعتراض کنم.

وکیل مدافع شهردار وقت لواسان: بعد از وصول دادنامه به نفع شاکیان، جلسه در دفتر بازرسی بیت رهبری برگزار و صورتجلسه‌ای به خط آقای شادنوش نوشته شد که یکی از بندهای آن این بود که شهرداری تجدید نظر خواهی نکند».

حالا که آقای ناطق نوری ارتباط خود با فساد کلاک را تکذیب کرده است راحت‌ترین کار، دستگیری دست راست وی است تا مشخص شود ایشان از چه کسی دستور گرفته است.

انتقاد به خبرگزاری فارس

کانال مکتوبات همچنین «دو نظر ذیل تکذیبیه ناطق نوری منتشر شده در خبرگزاری فارس» را بازنشر کرده است:

1 – جناب ناطق نوری تأیید بفرمایند که سؤال پرسیدن از ایشان به معنی بی اعتماد کردن مردم به نظام نیست و ایشان برای مصون داشتن خود از پرسشگری جایز نیست که انسجام ملی را سپر بلا کنند.

2 – آقای ناطق نوری چرا خیال می‌کنند تهمت به ایشان باعث جریحه دار شدن باورهای دینی مردم می‌شود؟ ضمناً دستور شرعی داریم که خود را در مظان اتهام قرار ندهید».

واکنش دیگر

این کانال همچنین نوشت:

«خبرگزاری فارس مگر اصل خبر را منتشر کرده است که حالا خود را موظف به انتشار تکذیبیه‌ی آقای ناطق نوری می‌داند؟ این چه خبررسانی‌ای است که خواننده ندانسته و ناآگاه یکباره باید با یک تکذیبیه مواجه شود؟ رسالت خبرگزاری فارس پیگیری عدالت و درخواست روشن شدن مساله‌ای چنین مهم و اساسی است یا سرپوش گذاشتن بر حقیقت؟ آقایان ما اینجا داریم از مساله‌ای ملی، از زمین خواری، از خلق میلیاردها میلیارد ثروت برای یکی دو چند نفر بر اساس سفارش‌های خارج از قاعده و قانون سخن می‌گوییم. صدای لندن که تکلیفش روشن است. صدای بیگانه است و دشمن عدالت و حافظ منافع جریانات خاص سیاسی در ایران. جای تعجب هم نیست که در مقابل اخبار و افشاگری‌های جوانان عدالتخواه درباره زمین خواری‌های لواسانات کلاً سکوت پیشه کند و یکباره احساس تکلیف کرده و جوابیه ناطق نوری را منتشر کند!»

نقش بازرسی دفتر رهبری در پرونده کلاک چه بود؟

ساخت بی‌مجوز سوله‌ی ستاد اقامه نماز جمعه لواسان

لواسان جعبه‌سیاه زمین‌خواری ایران

اشرافیت مذهبی

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا