خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران (سعودی) اینترنشنال و کارکنان فارسی زبان آن

محمد شریف، حقوقدان، در یادداشتی درباره‌ی تلویزیون ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» با عنوان «ایران (سعودی) اینترنشنال و کارکنان فارسی زبان آن» در فیسبوک نوشت:

کانال ماهواره‌ای ایران اینترنشنال (بخوانید «سعودی اینترنشنال») که در حکم تلویزیون رسمی فارسی زبان عربستان سعودی است، با پرداخت دستمزدهایی که چندین برابر دستمزد پرداختی توسط کانال‌های ضد ایرانی دیگر است اعم از من و تو، بی بی سی فارسی، و حتی ایران فردا که هزینه‌های آن هم توسط عربستان تأمین می‌شود، تلاش می‌کند مجریان و کارکنان آنها را جذب کند و به ایران اینترنشنال بکشاند.

مبالغی که پیشنهاد می‌کند تابعی از متغیر هویت سیاسی و وزانت ژورنالیستی شخصی است که قرار است جذب شود و گاه به گونه‌ای فریبنده و جذاب است که مقاومت در برابر آن به ویژه برای ژورنالیست‌های ایرانی که چه بسا با مشکل امرار معاش در خارج از کشور نیز مواجه‌اند، مستلزم وجدانی بس بیدار و انگیزه انسانگرایانه بس ریشه‌دار است. این رسانه با دلارهای نفتی آلوده بن سلمان و گشاده دستی در پرداخت مبلغ خرید از طریق جذب ژورنالیست‌های ایرانی برخوردار از حیثیت نسبی حرفه‌ای، دو هدف را تعقیب می‌کند:

1- نخست اینکه با به نمایش نهادن به خدمت گرفتن اشخاصی از این دست، این باور را به ایرانیان القاء می‌کند که ژورنالیست‌های ایرانی توسط عربستان قابل خریداری‌اند و فقط قیمتشان فرق می‌کند. و به این طریق هویت ملی ایرانیان را با اهانتی آشکار به مذبح می‌کشاند و ذبح می‌کند،

2- و دیگر اینکه قبح همکاری ایرانیان با دشمن موجودیت میهنشان (و نه صرفاً نظام سیاسی حاکم بر ایران) را می‌ریزد. این هدف پیش از این نیز توسط عربستان با پرداخت دلارهای آلوده به اشخاص و جریان‌های سیاسی اپوزیسیون قابل خرید و برملا کردن عمدی اینگونه پرداخت‌ها پی گرفته شده است. باید به خاطر داشت که مقامات مختلف سیاسی عربستان به دفعات اعلام کرده‌اند که ایران باید تبدیل به چند کشور ذره‌ای شود.

بر این اساس وجوه هنگفتی که توسط این رسانه رسمی فارسی زبان عربستان برای خرید ژورنالیست‌های ایرانی هزینه می‌شود، در واقع مبلغ واقعی خرید این اشخاص ولو جهت وادار کردنشان به عمل علیه مصالح میهنی‌شان نیست، بلکه با پرداخت این وجوه هنگفت به اینگونه اشخاص، ضربه‌ای به حیثیت ملی و کرامت میهنی تمامی ایرانیان نیز میزند و هدف اصلی این است و بخش اصلی این مبلغ با این هدف هزینه می‌شود.

به این لحاظ این ژورنالیست‌ها هنگامی که با پیشنهاد جذاب و فریبنده‌ی این رسانه‌ی رسمی عربستان مواجه می‌شوند در وهله‌ی نخست باید از خود بپرسند که در برابر پذیرش این پیشنهاد و قبول این دلارها چه چیزی را به فروش رسانده‌اند؟ آیا این مبلغ فقط در عوض فروش خدمات خودشان به حکام دست نشانده‌ی عربستان است؟ و یا فروش ارزشی به مراتب والاتر که متعلق به خودشان نیست و به مراتب گرانبهاتر از وجهی است که می‌ستانند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا