خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عباس امیری‌فر چه چیزی را تکذیب کرد؟

روز گذشته، شنبه 24 فروردین ماه، خبری با تیتر «احمدی نژاد به «جانوری عجیب» رسید!» [لینک] در انصاف نیوز منتشر شد که ساعاتی پس از آن با توضیحی به «روایت عباس امیری فر از سخنان احمدی نژاد در ولنجک» تغییر کرد و یکی از نزدیکان احمدی نژاد از آن به تکذیب تعبیر کرد. اما ماجرا چه بود؟

سه روز پیش از آن، حجت الاسلام «عباس امیری فر» که با عنوان نزدیک‌ترین روحانی به احمدی نژاد در دولت او شناخته می‌شود متنی را به انصاف نیوز ارسال کرد و برای انتشار آن از طریق پیامک نیز پیگیر بود. این چندمین متنی بود که در سال‌های اخیر از این طریق ارسال کرده و منتشر شده است.

متن ارسالی، حاوی خبر سخنان منتسب به محمود احمدی نژاد و اظهارنظر صریح امیری فر درباره‌ی آن سخنان بود، به طوری که جمله‌اش با این عبارت شروع شده بود: «بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به‌دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم …».

در میانه‌ی متن اظهارنظر ارسالی، یک جمله نیز اظهارنظر شخصی دیگر بوده است که در زمان ارسال خبر در انصاف نیوز، همه به عنوان گفته‌های امیری فر درج شد ولی پس از ساعاتی اصلاح شد. آن جمله این بود:

«الله اکبر از انسان. چه جور موجودیه انسان میتونه از فرش به عرش برسه مثل ادواردو انیلی و مالکوم ایکس که جز شهادت چیزی نصیبشان نمیشه یا میشه از عرش به فرش رسید مثل همین موجود عجیب که از رزمندگی و سرباز ولایت به جانوری عجیب میرسه. خدا رحممان کند و به فکر دعای پیامبر عظیم الشانمان می‌افتیم که نیمه‌های شب دعا می‌فرمایند که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً»

جملات قبل و بعد از این جمله، مربوط به آقای امیری فر است.

علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد شنبه شب در یادداشتی به این سخنان واکنش تندی نشان داد. پس از آن آقای امیری فر ارتباط سخنانش با خبر سایت بصیرت را به صورت کلی تکذیب کرد و اسکرین شاتی از چت خود را با سردبیر انصاف نیوز در اختیار عبدالرضا داوری، یکی دیگر از مشاوران آقای احمدی نژاد قرار داد.

داوری به همراه انتشار این اسکرین شات، در توییتر نوشت: «امشب با آقای #اميري_فر تلفني صحبت كردم. ايشان مطالبي كه سايت #انصاف_نيوز از قولشان نقل كرده بود را تكذيب كرد و اظهار داشت كه اين مطالب را دیگران در گروه تلگرامی تحت مديريتشان گفته اند و سايت انصاف، مطالب مزبور را غيرمنصفانه به وي منتسب كرده است و قصد شكايت از انصاف نيوز را دارد.»

امین الرعایا، از روحانیون شناخته شده‌ی حامی احمدی نژاد در توییتر خطاب به داوری نوشت: «آقای دکتر… آقای امیری فر از این حرفها زیاد زده، حداقل خودم در یکی از سانس‌های استخر ائمه جماعات که البته ایشان من رو نمی شناخت، شاهد سم پاشی‌های مسموم ایشان بین روحانیون علیه دکتر و جریان بهار بودم. ولذا فکر میکنم جای دفاع نداره..»

رضا رحیم مشایی، فرزند اسفندیار رحیم مشایی هم در همین باره نوشت: «اولين بارش نيست ولى فكر كنم به دليل گذشتن تاريخ مصرف آخرين بارش خواهد بود».

ساناز جوادی نیز نوشته است: «آقای داوری، من پیام امیری فر رو دارم که به دکتر اهانت‌های زیادی کرده ، بار اولش نیست».

توضیح توییتری سردبیر

توییت عبدالرضا داوری که توضیح سردبیر انصاف نیوز را به دنبال داشت

علی اصغر شفیعیان سردبیر انصاف نیوز در پاسخ به توییت داوری نوشت: «سلام. پس لطفا فردا صبح با بنده هم تماس بگیرید و منعکس بفرمایید 🙂 در ضمن، بفرمایید ایشان اسکرین شات را کمی بزرگتر بگیرند تا هم متن اولی که برای انتشار خبر ارسال کرده‌اند و هم جواب بنده را به این اسکرین شات به شما بدهند، بلکه انصاف رعایت شود!»

داوری هم نوشت: «برادر شفيعيان عزيز. بنده شما را فردي حرفه‌ای و منصف در حوزه رسانه ميشناسم. لطفا كمك كنيد تا فارغ از سوء تفاهمات، حقيقت آشکار شود.»

شفیعیان توضیح داد: «متشکرم از شما. متن ارسالی دقیقا یک متن بود که در بالا خبر سایت بصیرت آمده و بعد نظر آقای امیری فر که با این عبارت شروع می‌شود «بنده خودم دراین جلسه درولنجک حضور داشتم وبدتر ازموارد فوق راگفتند …».
البته بعد از دو جمله‌ی آقای امیری فر، یک جمله مربوط به کسی دیگر بود و دوباره جواب ایشان آمده. اشتباه ما که در زیر خبر اصلاح شده، همین بخش است، یعنی همان جمله که آخرش اینه «به جانوری عجیب میرسه». ولی تکذیب این که نظر آقای امیری فر به خبر سایت بصیرت ربط نداشته شوخی است
البته متن ارسالی ایشان پس از دو روز که از تلگرام ارسال کردند و پیامک هم زدند منتشر شده است. مشی و ادبیات ایشان در مطالب قبلی و مصاحبه‌ها هم مشخص است. قضاوت نمی‌کنم که خوب بوده یا بد، اما همین بوده است. سود و زیانی هم در نقل قول آن نداشته و نداریم، همچنان که در مصاحبه با جنابعالی»

موضع علی اکبر جوانفکر

پیش از این توضیحات، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد شنبه شب در یادداشتی تلگرامی با عنوان «باتلاق بی‌اخلاقی❗️» نوشت:

«رسانه های مدعی اصلاح طلبی و اصولگرایی یک بار دیگر نشان دادند که برای نجات خود از گرداب ناکارامدی و سیل انتقادات به حق مردم، به هر مزدبگير دون مایه‌ای متوسل می شوند تا دکتر احمدی نژاد یعنی تنها نقطه امید و نجات مردم را به زعم خود تخریب کنند و از چشم مردم بیندازند.
یک سایت خبری وابسته به برخی نهادهای امنیتی تحت عنوان “بصیرت”، هفته گذشته چنین ادعا و القاء کرد که رئیس جمهور سابق ، انگلیس را عامل پشت پرده اتفاقات گذشته و شکل گیری انقلاب معرفی کرده است.
امروز شنبه سایت انصاف نیوز (بخوانید اجحاف نیوز) به نقل از يك فرد معلوم الحال به نام عباس امیری فر که او را به دروغ نزدیک‌ترین روحانی به دکتر احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری ایشان توصیف کرده، همان ادعای کذب سایت امنیتی بصیرت را تكرار كرد که متعاقب آن بسیاری از رسانه‌های سرسپرده هر دو جناح سیاسی کشور در اقدامی هماهنگ به انتشار وسيع اين ادعاي بي اساس مبادرت ورزيدند.
هرچند دستگاه قضايي تا كنون به شکایت دکتر احمدی نژاد درباره دروغ پردازي‌هاي برخی افراد از جمله آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت رسیدگی نکرده است اما با اين همه، کسانی مانند عباس امیری فر و رسانه‌های نشر دهنده اکاذیب وی بايد پاسخگوی اتهام زني‌هاي ناجوانمردانه خود در دادگاه باشند.
قصد پاسخگویی به اکاذیب مطرح شده را ندارم اما رسانه هایی که از سر حقد و کینه نسبت به دکتر احمدی نژاد، به بلندگوی تبلیغاتی يك فرد هتاك و بدزبان تبدیل شده اند، باید متوجه عواقب رفتار موهن خود علیه خادم راستین ملت ایران و باتلاق بي اخلاقي كه وارد آن شده اند، باشند».

بصیرت چه نوشته بود؟

سایت بصیرت در خبری با تیتر «توهم جریان انحرافی از نقش پشت پرده انگلیس!» جملاتی را به محمود احمدی نژاد در یک جلسه‌ی خصوصی نسبت داده بود. از جمله ادعا کرده که «محمود احمدی‌نژاد در برخی از نشست‌های محفلی اطرافیان خود حضور یافته و مواضع تندی را مطرح می‌کند. وی مدعی است، تمام مسئولان نظام براساس خط انگلیسی حاکم شده‌اند! یا وابسته به انگلیس هستند یا انگلیس به صورت مستقیم یا با واسطه آنها را مدیریت می‌کند! وی همچنین مدعی است، در اتفاقات گذشته و حتی شکل‌گیری انقلاب هم انگلیسی‌ها پشت پرده بوده‌اند! حتی آنهایی که مصدق را زدند، فداییان اسلام را آوردند اینها هم طرح انگلیس بود!»

روایت امیری فر از سخنان احمدی نژاد در ولنجک [+توضیح]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. من كه خدمت تون عرض كردم جناب شفيعيان ، مواضع و سخنان اميرى فر ارزش انتشار ندارد. خبرچينى با خبر نگارى و خبر رسانى فرسنگ ها فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا