خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شادی انصار حزب الله از «اجرای کیفر» شارلی ابدو

در حالی که در ایران همه‌ی گروه‌ها ضمن تقبیح جسارت‌های مجله‌ی شارلی ابدو به پیامبر مکرم اسلام، حمله‌ی تروریستی اخیر را محکوم کرده‌اند، اما هفته نامه‌ی موسسه‌ی انصار حزب الله، در تیتر یک خود نوشت: «امسال ایام ربیع نور علی نور شد، دشمن هتاک نبی روانه ی گور شد».
به گزارش انصاف نیوز، این موضع افراطی که با عبارت «حمد و سپاس بی کران خدای سرمدی و هزاران تبریک و تهنیت به امت محمدی ص» تکمیل شده، بی سابقه بوده و تیتر رنگی و درج تصویر دسته گل در صفحه‌ی اول این هفته نامه، بیشتر به نوعی واکنشی جلب توجه کننده به نظر می‌رسد.
این هفته نامه در سایت خود در این باره نوشته است: «یالثارات در صفحه‌ی گزارش خود با نگاهی متفاوت به مساله‌ی حمله به دفتر نشریه‌ی «شارلی ابدو» پرداخته و با لایه برداری از جوانب مختلف آن عنوان داشته که قتل سب کنندگان نبی اکرم پدیده‌ای مبارک در «فعل» این ماجرا دانسته که باید حساب آن را از فاعلان آن جدا ساخت».
در صفحه‌ی اول این هفته نامه، چهار زیر تیتر نیز برجسته شده است:
تیتر اول: «اجرای کیفر مشروع ساب النبی ربطی به عمل تروریسی و داعش ندارد».
ارگان انصار حزب الله، از اتفاق تروریستی فرانسه به عنوان «اجرای کیفر مشروع ساب النبی» نام برده و آن را تایید کرده ولی در عبارتی نامفهوم، نوشته است که ربطی به عمل تروریستی و داعش ندارد.
تیتر دوم: «عادلانه است حکم فلان محکمه پیزوری غرب لازم الاجرا باشد اما حکم جعفر صادق ع بر زمین بماند؟»
این نشریه با این عبارت، عمل به قتل رساندن کاریکاتوریست‌های فرانسوی را توجیه کرده است.
تیتر سوم: «عملیات کیفر ساب النبی از ماه ها قبل طراحی و با فریاد «ما انتقام پیامبرمان را گرفتیم» اجرایی شد».
این عبارت نیز نامفهوم است، آیا منظور این بوده که کسانی که دست به این اقدام زده‌اند و در زمان اجرا نیز گفته بودند که «ما انتقام پیامبرمان را گرفتیم»، برنامه ریزی کرده و این موسسه نیز از آن باخبر بوده؟
تیتر چهارم: «موضع انفعالی روحانی در مورد قتل ساب النبی غیر قابل اعتنا و اطلاع رسانی غلط انداز صداوسیما شدیدا محکوم است».
هر چند از یکی از جملات رییس جمهور در روز میلاد حضرت محمد ص، برخی رسانه‌ها محکومیت تلویحی اتفاق تروریستی پاریس را برداشت کرده بودند، اما انصار حزب الله آن را هم محکوم کرده و احتمالا انتظار داشته که مانند این نشریه، خوشحال باشد.
موضع صریح امام جمعه‌ی تهران: محکوم است
سیداحمد خاتمی، امام جمعه‌ی موقت تهران در خطبه‌های هفته‌ی قبل تصریح کرده بود: «ما حمله‌ی تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام کشتن بی‌گناهان را اجازه نمی‌دهد، خواه این بیگناه در پاریس باشد یا در سوریه و عراق و یمن و پاکستان و افغانستان».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا