خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای فرزند آیت الله موسوی اردبیلی: شاید مساله گرفتن ارز نیست!

میرسعید موسوی اردبیلی مدیر عامل موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) به برخی ادعاها درباره دریافت ارز دولتی تحت نام و عنوان این موسسه پاسخ داد.

اخیرا از سوی بعضی رسانه ها عنوان شد که موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) که قریب 50 سال پیش توسط مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی تاسیس شده است، سال گذشته بیش از 6.6 میلیون دلار و 2.2 میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

آنها مدعی شده اند، «موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) تنها شرکتی است که سال گذشته ارز را به صورت دلاری از بانک مرکزی دریافت کرده است. این در حالی است که این موسسه فعالیت تجاری ندارد».

در این باره دکتر میرسعید موسوی اردبیلی مدیر عامل موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) به خبرنگار جماران گفت: موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) نزدیک 10 سال است که نه کارت بازرگانی، نه مجوز واردات و نه اجازه ثبت سفارش دارد. بنابراین اصلا نمی تواند ارز برای واردات بگیرد.

وی افزود: هرکس که اندک آشنایی با بازار و اوضاع و احوال روز داشته باشد می داند که در سال 97 اصولا دولت به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانست یک دلار جا به جا کند. بنابراین به همه متقاضیان اعلام کرد که همه ارزها به غیر از دلار را پرداخت می کنیم و پرداخت کرد. چطور می شود در این سال فقط به موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) بیش از شش میلیون دلار پرداخته باشد؟ این دلیل دومی است که نشان می دهد ادعاهای مطرح شده ادعایی باطل است. جالب این است که اینکه عده ای به موسسه دلار داده اند را به عنوان رانت در نظر گرفته اند. در حالی که دولت اصلا در سال 97 به هیچ کس نمی توانست دلار پرداخت کند.

فرزند مرحوم موسوی اردبیلی ادامه داد: اگر به جدولی که بانک مرکزی منتشر کرده است، مراجعه کنید مشاهده می کنید که برای همه شرکت ها و اشخاص حقوقی کد ملی ثبت شده است. اما موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین (ع) تنها جایی بود که برای آن کد ملی و شماره شناسه درج نشده است. این نشان می دهد موضوع غیرعادی است.

میرسعید موسوی اردبیلی گفت: ما در خصوص ادعای مطرح شده اعتراض کرده ایم. بانک مرکزی هم به صورت شفاهی اشتباه خود را پذیرفته است. اما این اشتباه را هنوز رسما اعلام نکرده اند که این مساله یا به خاطر لجاجت است و یا کند پیش رفتن امور اداری. با این حال به ما قول داده شده است که این موضوع را اصلاح کنند.

وی همچنین گفت: ما به آقای عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نامه ای نوشته ایم. به ما گفته شده است که ایشان قول داده‌اند روند را اصلاح می کنند. اگر اصلاح نشود ما جدا پیگیری های دیگری از مجاری قانونی خواهیم کرد.

فرزند مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی افزود: ما بنا را بر این می گذاریم که در این کار سوءنیتی در کار نیست و قصد تخریب موسسه یا مدارس و دانشگاه مفید نبوده است. اما اگر احساس کنیم اصراری وجود دارد مشخص می شود که هدفگذاری دیگری وجود دارد. کلیپ هایی که ساخته شده و اطلاعات نادرستی که منتشر شده است چنان با سرعت و انفجار عجیب و غریبی در داخل و خارج از کشور پخش شده است که آدم متحیر می ماند که چطور در آن 4200 صفحه اطلاعاتی که در مورد واردکنندگان وجود دارد تنها موسسه خیریه  مکتب امیرالمومنین (ع) به این صورت برجسته می شود.

وی در پایان گفت: شاید این نشان دهنده آن باشد که مساله، مساله گرفتن ارز نیست بلکه اهداف دیگری در کار است. امیدوارم که این چنین نباشد. به هرحال ما دنبال این هستیم که بانک مرکزی اعلام کند که اشتباه کرده است و اسم موسسه را از آن لیست حذف کند.

خیریه‌ی امیرالمومنین تکذیب کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرفتیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا