خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فینال فوتسال افغان‌ها در تبریز، منطقه ورود ممنوع افغان‌ها

تیم‌ملی امیدهای افغانستان در تورنمنتی رویایی توانست در حالی که ایران میزبان از پس رسیدن به فینال برنیامد، فینالیست زیر ۲۰ سال آسیا شود.

به گزارش خبرآنلاین، بچه های جوان تیم ملی فوتسال افغانستان در تبریز دست به کاری بزرگ زدند. بچه هایی که خیلی‌های‌شان همین‌جا در ایران فوتسال بازی کردن را یاد گرفتند و بزرگ شده اند، با پیراهن تیم ملی کشورشان به فینال آسیا رسیدند. کاری که تیم ملی جوانان ما در خانه و در ورزشگاه ۶ هزار نفری پورشریفی تبریز توان انجامش را نداشت. بچه های تیم ملی افغانستان در روزی که هواداران زیادی نداشتند از سد اندونزی گذشتند و تیم ملی ایران پیش چشمان علی کفاشیان و محمدرضا ساکت و هواداران تبریزی از ژاپن در وقت های اضافه باخت و حالا باید برای سومی بجنگد.

بچه های تیم ملی افغانستان که حسین شمس پیشکست فوتسال ایران اینگونه در وصف شان گفته: «این بچه ها خیلی با استعدادند. مکتب فوتسال‌شان فوتسال ایرانی است و خیلی های شان فوتسال را در تیم های خراسان خودمان یاد گرفتند و می توانند به قطب جدید فوتسال آسیا بدل شوند.»، در تبریز با مشکلی بزرگ روبرو هستند. در یکی دو ماه گذشته بر سر گفته‌های عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان درباره بازگشت همسایگان افغان به کشورهای‌شان در صورت تشدید فشار تحریم‌ها، جوی سنگین در حمایت از همسایگان شرقی به پا شد اما هنوز استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز منطقه ممنوعه برای ورود اتباع افغانستانی است.

این استان از دیرباز اجازه سکونت به اتباع افغانستانی را ممنوع اعلام کرده و تنها کسانی که مسافرتی و با پاسپورت وارد خاک کشور شوند، می توانند وارد این استان شوند. اتفاقی که سبب شده تا تیم ملی افغانستان در بازی های تبریز تنها بماند. این سبب شده تا تعدادی از اتباع افغانستانی مقیم ایران در درخواست‌هایی توئیتری داشته باشند تا بتوانند این فینال رویایی و تاریخی برای ورزش کشورشان را عصر شنبه در ورزشگاه پورشریفی تبریز به تماشا بنشینند.
درخواستی که نیاز به صدور مجوزی حداقل برای یک روز دارد. مجوزی برای حضور اتباع افغانستانی در سالن ورزشگاه برای شب رویایی ورزش شان. اتفاقی که می تواند سالن پورشریفی را مثل روز بازی افغانستان با ژاپن در ورزشگاه دستگردی فوتبال بر از تماشاگر کرد ، لبالب از این همسایگان کند.

اجازه ای که نیاز به دستور استاندار، مساعدت امام جمعه ای محبوب مثل حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم و دیگر مقامات استانی آذربایجان شرقی دارد. آیا این اجازه صادر می شود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. افغانی ها نباید در هیچ استانی اقامت کنند اونا رو باید تو یک نقطه خاص قرنطینه کرد. این خواست همه مردم ایرانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا