خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد کیهان به سریال «گاندو»

به نوشته‌ی کیهان سریال «گاندو» به هدف زده است! اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی‌رغم همه محاسن سریال «گاندو»؛ نمایش تصاویر بازیگران زن ایرانی به کلاه‌گیس و یا بدون حجاب به نوعی نقض قوانین به حساب می‌آید.

در مطلب منتشرشده در این روزنامه می‌خوانیم: هنوز مدت زیادی از پخش سریال تلویزیونی «گاندو» سپری نشده که داد و هوار و فغان برخی از شبکه‌های رسانه‌ای زنجیره‌ای در خارج کشور به هوا رفته و فریاد تحریف تاریخ و شخصیت‌های تاریخی، فضاهای اینترنتی را پر کرده است.

سریال تلویزیونی «گاندو» علیرغم زمان طولانی انفعال رسانه ملی در قبال وقایع مهم تاریخی و به خصوص اتفاقات اخیر کشور، اگرچه دیر اما به روی آنتن رفته تا بلکه همه آن کاستی را جبران نماید. سریالی که به بخشی از مهم‌ترین ماجراهای جاسوسی چند دهه اخیر در ایران و بلکه در خاورمیانه می‌پردازد. ماجرایی که بابت تمام شدنش، دولت اوباما اعلام کرد 1/7 میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت کرده است!

سریال «گاندو» به ماجرای جاسوسی جیسون رضاییان می‌پردازد، یکی از سرجاسوسانی که تا بیخ گوش بالاترین مقام اجرایی کشور نفوذ کرده بود به طوری که ادعا کرد، حتی طعم آدامس او را می‌داند! و در این سریال بسیاری از ناگفته‌های پرونده او برای اولین بار افشاء می‌شود، از حکم صریح اوباما برای انتصابش به سفارت آمریکا در ایران (پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی)! تا ارتباطات بین‌المللی‌اش در گستره‌ای به وسعت چین تا اروپا و آمریکا تا روابطش با جاسوسان محیط زیست و… و تا فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) و ‌اشراف‌شان بر فعالیت‌های جاسوسان بین‌المللی که تا نزدیک رئیس‌موساد نفوذ کرده و تصاویر آنها را بدست آورده بودند.

در مطلبی که وب سایت رادیو زمانه (وابسته به سرویس اطلاعاتی هلند و سازمان CIA)درباره این سریال نوشته، آمده است:

«… تلاش برای تخریب جیسون رضائیان اما کاملاً آشکار است. رضائیان (خبرنگار واشنگتن‌پست در تهران) پنج سال قبل در ایران به اتهام نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضد تحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران بازداشت شد و بر اساس توافق هسته‌ای در چارچوب مبادله زندانیان ۲۶ دی ۱۳۹۴ آزاد شد.در مجموعه تلویزیونی «گاندو»، رضائیان (با نام مایکل هاشمیان) به عنوان یک جاسوس بسیار خبره و کارکشته سازمان سیا با خویی پرخاشگر و زن‌باره که از هیچ جنایتی هم رویگردان نیست معرفی می‌شود…»

از امثال این خبرها و تحلیل‌ها معلوم می‌شود که سریال «گاندو» به هدف زده است! اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی‌رغم همه محاسن سریال «گاندو»؛ نمایش تصاویر بازیگران زن ایرانی به کلاه‌گیس و یا بدون حجاب به نوعی نقض قوانین به حساب می‌آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا