خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت‌های انتقادی مشاور روحانی درباره‌ی «گاندو»

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور روحانی در واکنش به سریال «گاندو» و ادعاهای مطرح شده در آن در توییتر نوشت:

۱.موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی مستقل است یا وابسته به یک نهاد عمومی است؟
۲.هیات امنا، هیات مدیره و مدیر عامل این موسسه چه کسانی هستند و توسط چه کسانی و چه ساز و کاری منصوب می شوند و به چه کسانی پاسخگو هستند؟
۳.بودجه سالانه این موسسه چقدر است و چگونه تامین می شود؟

‏۱. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد.
‏۲. صدا و سیما هم پول ندارد که سریال بسازد.
‏۳. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند.
‏۴. با گاندو، گنده نمی‌شوید.
۵. ماهی از سر گنده گردد نی ز دم

آقای آشنا در پاسخ به محمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و از چهره‌های فرهنگی نزدیک به محمدباقر قالیباف که نوشته بود «تا جایی که من دیدم و به عنوان بیننده فهمیدم‌، #گاندو را واسه #گنده‌گی نساختن، چون اونها واسه گنده‌گی راه‌های بهتری بلدن. به نظرم گاندو ساخته شد تا مردم و مسئولین با هم بفهمن نباید #گاف بدن و به کشور #گند بزنن! در جذب و انتقال پیام به مردم که موفق بودن، مسئولین را نمیدانم!» در کانال تلگرامی خود نوشت:

«برادر گرامی جناب آقای سید محمود رضوی

سلام علیکم

۱.لطفااین سریال را به عنوان یک تهیه کننده حرفه ای که توان اجرای پروژه های بزرگ را دارد بررسی و ارزیابی کنید.

۲. این که من به موسسه شهید آوینی اشاره کرده ام از این بابت است که موسسه موسوم به شهید آوینی قبلا نیز ‌#گاف هایی چون سپردن عنان خود به محمد نوری زاد و تولیدات مخربی چون چهل سرباز را در کارنامه دارد.

۳. منظور صریح من این بود که هزینه های فراوان و تولیدات گران قیمت و بزرگ لزوما یک موسسه را معتبر نمی کند.

۴. به نظر بنده این سریال نه تنها زینت امنیت کشور و نهادهای امنیتی آن نیست بلکه در میان مدت بالاترین ضربه را به حیثیت و وجهه امنیت آفرینان واقعی وارد می کند.

۵. به عنوان یک مثال فقط بخش سفر چین را از نظر داده و ستانده عملیاتی و اطلاعاتی تحلیل کنید.

عامل در مقابل چشمان ماموران کشته شد، دیده بان هیچ اقدامی نکرد، اطلاعات مربوط به تحریم ها به دست طرف مقابل رسید، پول معامله به طور کامل توسط حریف مصادره شد،

هیچ ردی از گروهی که اطلاعات را گرفت، متهم را کشت و پولها را دزدید دنبال نشد، هیچ اطلاع جدیدی از کل مساله بدست نیامد و هیچ کس نیز بابت این افتضاح اطلاعاتی مواخذه نشد .

در این میان فقط یک سفر چین، یک ملاقات بی معنا در روی دیوار چین، یک سفر دلچسب با قطار پرسرعت چین همراه با نمایش سرعت شمار و یک اقامت جذاب در هتل نصیب گروه بازیگر و تولید کننده شد.

این یک نمونه بود و الا سخن در باره لایه های پنهان و تخریبی این سریال در مورد ایجاد تقابل آشکار میان حاکمیت و دولت فراوان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا