خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وکلای اسبق و سابق: اکبر طبری ایران است

وکیل اسبق و وکیل سابق اکبر طبری به انصاف نیوز می‌گویند او از کشور خارج نشده است. محمدعلی داداشی، وکیل اسبق او می‌گوید آقای طبری چند هفته پیش به یکی از واحدهای قضائی مراجعه کرده و پیگیر کارهای پرونده‌اش بوده  است. رضا جعفری، وکیل دیگر او هم با بیان این‌که دوره وکالتش به اتمام رسیده، از صحبت تلفنی دو سه روز اخیرش با اکبر طبری سخن می‌گوید. نشانه‌هایی که اثبات می کند بعید است صاحب یکی از پرونده‌های پرسروصدای سال‌های اخیر از کشور خارج شده باشد.

خروج اکبر طبری از کشور جدیدترین شایعه درباره زندانیان دانه درشت است. این شایعات به ویژه پس از حضور رئیس سازمان زندان‌ها در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی و توضیحاتش درباره وضعیت 3 زندانی مشهور، اکبر طبری، حسین فریدون و محمدعلی نجفی، مجددا اوج گرفته است.

رئیس سازمان زندان‌ها در آن برنامه تلویزیونی گفته بود که بر اساس تصمیم مرجع قضایی، اکبر طبری نه در زندان است، نه عفو خورده و نه در مرخصی است. این گفته‌ها بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و به بحث درباره عدالت قضایی، رفتارهای دوگانه در برخورد با متهمین دانه‌درشت و متهمین عادی، نفوذ یقه سفیدها و… دامن زد.

البته آزادی طبری خبر جدیدی نبود و انصاف نیوز در دی ماه گذشته از قول وکیل سابق او خبر داده بود که درخواست اعاده دادرسی عضو بلندپایه دفتر رئیس اسبق قوه قضائیه پذیرفته شده است و او خارج از زندان به سر می‌برد.

یکی از شایعات درباره طبری، سفر او به عربستان برای اعمال حج بود. برخی هم گفته‌اند او کشور را ترک کرده است. وکیل سابق او درباره این شایعه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: آخرین خبری که از او دارم این است که سه یا حداکثر چهار هفته پیش به شعبه 16 دادگاه تجدید نظر مراجعه کرده و پیگیر پرونده‌اش بوده است.

داداشی با بیان این‌که موکل سابقش در منطقه ولنجک تهران ساکن است، خبرهای منتشره درباره سفر حج طبری را ساختگی خواند.

این حقوق‌دان که به دلیل اختلاف با اکبر طبری از وکالت او عزل شده است ضمن طرح مجدد ادعاهایی درباره سرمایه‌گذاری معاون دفتر رئیس اسبق قوه قضائیه در خارج از کشور، گفت: طبری تنها زمانی از کشور خارج خواهد شد که اطمینان پیدا کند قرار است به زندان بازگردد.

همچنین رضا جعفری، که در سوابقش معاونت سعید مرتضوی در دادستانی، ریاست بر مجتمع قضایی کارکنان دولت و وکالت برخی از متهمان پرونده موسوم به محیط زیستی‌ها به چشم می‌خورد، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: من سمتی در پرونده آقای طبری ندارم و دیگر وکیل ایشان نیستم.

جعفری به این پرسش که کناره‌گیری کرده یا عزل شده است، پاسخ داد: در موضوعی وکالت طبری را برعهده داشتم که به سرانجام رسید و دوره وکالتم پایان یافت.

این وکیل در خصوص شایعه خروج طبری از کشور هم گفت: من دو سه روز پیش با ایشان مکالمه تلفنی داشتم. قاعدتا در زمان مکالمه، در ایران بود و بعید است در این فاصله از کشور خارج شده باشد.

به این ترتیب به اذعان دو وکیل پرونده عضو بلندپایه دفتر رئیس اسبق قوه قضائیه، می‌توان نتیجه گرفت متهم دانه‌درشت آن پرونده در کشور به سر می‌برد و شایعات درباره خروج اکبر طبری از ایران صحت ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا