خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رابطه‌ی رسالت رسانه‌ها و شرافت!

محمدحسین ساجدی‌نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه و دبیر اندیشکده خانواده و معنویت رهبری، در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار نوشت:

در جهان امروز، خبرنگاری نوعی مجاهدت و جهاد برای اصلاح امور جامعه است. خبرنگاری در ادبیات امروزی، نظارت بر عملکرد حاکمیت و رصد افعال حاکمان است.

اگر از رسانه‌ها به عنوان رکن رکین دموکراسی یاد می کنند، به دلیل نقش روشنگری آن در امور جامعه است.

در جامعه‌ای که رسانه‌ها حضور پررنگ و مناسبی داشته باشند، فریب، اختناق، چپاول، اختلاس، جنگ، خون ریزی، حق کشی و تجاوز به حریم‌های خصوصی و عمومی رنگ خواهد باخت.

تحقق حقوق شهروندی نیازمند حضور پررنگ رسانه‌هاست. رسانه‌ها بازوی توانمند مردم در استیفای حقوق و حاکمیت عدالت هستند. رسانه‌ها چشم و گوش ملت و دولت هستند.

تعامل سازنده مردم و حاکمیت در گروی وجود رسانه‌های تیزبین و واقع بین است. رسالت اصلی رسانه‌ها، دفاع از شرافت و کرامت انسانی است. رسانه‌ای که عمله ظلم شود، رسانه نیست. شرافت خبرنگاری در بیان درست حقیقت است. البته مصلحت و حکمت هم جای خود را دارد. جز راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت.

چنین است که بعضی رسانه را خار و بعضی گل می‌دانند. آیات فراوانی از قران کریم، توصیه به بیان حقیقت و نظارت بر امور جامعه است. آنان که فقط نظاره‌گر جریان‌های حق و باطلند و هیچ کنشی در دفاع از حق و مذمت باطل ندارند، افرادی بی‌خاصیت و به تعبیر امام علی همج رعا هستند که همواره در جهت باد حرکت می‌کنند.

امید که بارش قلمتان بر جغرافیای فرهنگ و اندیشه منشاءخیر و برکت باشد. ن و القلم و ما یسطرون تابلوی ارزشمندی از رسالت خبرنگاری است. امید که چون خورشید در بیان حقیقت و پاسداری از شرافت و کرامت انسانی بدرخشید و بدرخشید. روزتان مبارک و بخیر و شادی باد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا