خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور رهبری: خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند

سرلشکر صفوی، مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: همانگونه که خون فرزندان ملت ایران در دفاع مقدس، راه کربلا را گشود و ما شاهدیم که در اربعین هر سال میلیون ها نفر به کربلا می روند خون شهدای مدافع حرم نیز راه قدس را باز می کند. فرمایش رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید موضوعی است که خداوند متعال می خواهد روزیِ مسلمین جهان کند.

به گزارش ایسنا، سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با موضوع فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با مجاهدت ملت صبور و شجاع و در سایه پیروی از ولایت فقیه و به برکت خون پاک شهیدان بدست آمد نظام سلطه جهان را در منطقه غرب آسیا و در جهان به هم ریخت. این پیروزی ها و مقاومت مدافعین حرم در حوادث چند سال اخیر غرب آسیا نشأت گرفته از منطق و فلسفه عاشورای حسینی است. حقیقتا کربلای ایران و ۸ سال دفاع مقدس در راستای کربلای حسینی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: فرزندان شما ملت ایران در ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی که در ۸ سال دفاع مقدس در برابر متجاوزین ایستادند اگر در روز عاشورا بودند در کنار امام حسین(ع) می ایستادند.

وی  با اشاره به دیدار چند روز پیش موکب داران عراقی با مقام معظم رهبری تصریح کرد: سال گذشته بعد از راهپیمایی اربعین به دیدار آیت الله ناصری دولت آبادی رفتم و از ایشان پرسیدم فلسفه راهپیمایی اربعین چیست؟ ایشان فرمودند یکی از شعارهای حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور آن است که من فرزند حسین هستم. در این راهپیمایی چند میلیونی اربعین که سال به سال نیز بر شرکت کنندگان آن افزوده می‌شود مردم جهان، اول باید به امام حسین(ع) و قیامش معرفت پیدا کنند تا بعد بتوانند به معرفت حضرت مهدی (ع) برسند.

وی گفت: یکی از شعارهای یاران حضرت مهدی(عج) یالثارت الحسین است، یعنی بیایید به خونخواهی امام حسین(ع). فلسفه عاشورا با فلسفه ظهور امام زمان(عج) پیوند دارد و آنچه را در زمان خودمان در همین ۳۰ -۴۰ سال گذشته در منطقه می بینیم از مسائل سوریه، فلسطین، عراق، یمن و البته پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاید زمینه ای باشد برای ظهور امام زمان(عج).

صفوی سپس گفت: من معتقدم همانگونه که خون فرزندان ملت ایران در دفاع مقدس، راه کربلا را گشود و ما شاهدیم که در اربعین هر سال میلیون ها نفر به کربلا می روند خون شهدای مدافع حرم نیز راه قدس را باز می کند.

صفوی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: این وعده مقام معظم رهبری موضوعی است که خداوند متعال می خواهد روزیِ مسلمین جهان کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا، به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و افول قدرت ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: پس از گذشت ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس، آیا انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا قوی‌تر شده است یا دشمنان انقلاب اسلامی یعنی جبهه آمریکایی و دوستان آنها مانند رژیم صهیونیستی؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که متحدین انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با داشتن توانمندی ها و ثروت عظیم مردم و برخورداری از هوش، ایمان و انگیزه و اینکه اهداف حق طلبانه و عدالت خواهانه دارد از متحدین و دوستان آمریکا در منطقه قوی تر هستند.

صفوی تاکید کرد: اعتبار آمریکا و رژیم‌های دست نشانده آن از بین رفته است. اینها غیر مردمی هستند، هم اکنون بازیگران اصلی منطقه دو جبهه هستند، یک جبهه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و جبهه دیگر آمریکا و متحدین آنهاست.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: شما این‌ها را با هم مقایسه کنید، شما رهبری شجاعانه سید حسن نصرالله را در لبنان و رهبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آنها حرفشان حق طلبانه و عدالتخواهانه است و کدام یک از آنها شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران جبهه مقاومت با رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند.

وی یادآور شد: از نظر مردمی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی یکی از پر افتخارترین صحنه‌های افتخار ملت ایران برای اولین بار طی ۲۰۰ سال گذشته این است که انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفته‌اند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند.

صفوی ادامه داد: البته انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و ملت شجاع و صبور ایران همواره به دنبال صلح و امنیت پایدار هم در منطقه و هم در جهان بوده و هستند. البته نه آن صلحی که چند روز پیش آقای پمپئو در ملاقات با رهبران عربستان از آن نام برد و با دروغ و خدعه می‌خواهد افکار عمومی مردم جهان را فریب دهد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه این سخنرانی خاطرنشان کرد: پمپئو قبلاً رئیس سازمان سیا بوده است. کار آنها فریب دادن، خدعه کردن و دروغ گفتن است. آمریکایی ها می دانند که قدرت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال اوج گیری است و قدرت آمریکا و طرفداران آنها در حال افول و نزول است. سیاست آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا در رابطه با ایران با شکست مواجه شده‌ است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی در تک قطبی ‌سازی قدرت و در هژمونی قدرت با شکست مواجه شده‌اند و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت و چندجانبه‌گرایی حرکت می‌کند.

صفوی با اشاره به سیاست های دولت های آمریکا اظهار کرد: آقای ترامپ به سرنوشت ۶ رئیس جمهور قبل از خودش که آمدند و رفتند و همه آنها نتوانستند اراده سیاسی خود را بر ملت و حکومت ایران تحمیل کنند، دچار خواهد شد. ترامپ با حسرت تسلیم کردن ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست و رهبری قدرتمند و خردمندانه مقام معظم رهبری، اتحاد و یکپارچگی قوای سه گانه و ملت ایران سد تحریم‌های ظالمانه آمریکا را خواهد شکست و غرور و تکبر سیاست مداران آمریکا را لگدمال خواهد کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با تاکید بر اقتدار ملت ایران گفت: ملت مومن، مقتدر و صبور ایران پس از ۳۰ سال از پایان جنگ، درس اقتدار و پیشرفت را به مردم جهان آموختند و مردم جهان ملت ایران را ستایش می‌کنند. هیچ دولت و ملتی نتوانسته این حجم از چالش ها و بحران‌های داخلی و خارجی را مانند ترورها، فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را دنبال کند و با پیروزی بر آنها غلبه پیدا کند.

وی با اشاره به دشمنی آشکار دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آمریکایی ها انواع و اقسام دشمنی‌ها و حیله ها را برای ترور رهبران و بزرگان ایران و تحمیل جنگ و هم اکنون محاصره اقتصادی و جنگ و ترور اقتصادی علیه ایران به کار گرفتند اما در همه قضایا شکست خوردند و ترامپ باید بداند در یک مقابله به مثل در جریان های اخیر، ملت ایران یک ملت و یک قدرت الهی و شکست ناپذیر است چرا که یک جریان حق طلب است و آنها یک جریان شیطانی و باطل هستند.

وی ادامه داد: ملت صبور ایران فشارهای اقتصادی و تحریم ها را پشت سر خواهد گذاشت و از این تنگنای اقتصادی عبور خواهد کرد. میراث ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا و ظلم های آن به ملت ایران و ملت‌های منطقه جز شکست، انزوا و اختلاف با متحدان تاریخی مثل اروپایی‌ها ثمری نخواهد داد و ترامپ تلخ ترین تجربه ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد.

صفوی افزود: او در نتیجه ظلم هایی که به ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان کرده است، دچار بدعاقبتی خواهد شد و ملت بزرگ ایران پس از گذشت ۳۰ سال از دوران عزتمند دفاع مقدس با یک روحیه صبورانه و شجاعانه و با داشتن رهبری مقتدر، خردمند و شجاع و با حفظ اتحاد و انسجام قوای سه گانه و در یک ائتلاف با جبهه مقاومت و با داشتن نیروهای نظامی هوشمند و قدرتمند، قادر است از انقلاب اسلامی و کشور و امنیت کشور و منافع ملی و منافع منطقه خود دفاع کند و پاسخگوی همه سناریوهای تهدید باشد. با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر، با عبور افتخارآمیز از مشکلات کنونی، از این تنگناها عبور کند و پیروزی را به آغوش بگیرد و یک کشور مستقل، آباد، پیشرفته، با امنیت، با رفاه و آسایش را شکل دهد و تمدن نوین اسلامی را محقق کند.

وی گفت: من به عنوان یکی از فرزندان دفاع مقدس، بشارت و امید می‌دهم که ساختن تمدن نوین اسلامی شدنی است.

صفوی همچنین گفت: بروز و ظهور قدرت‌های فرهنگی و تمدنی و ایجاد تغییر در ساختار و شاکله قدرت‌های فعلی جهان و ترسیم نقشه سیاسی جدید جهان در دهه‌های آینده بدون پشتوانه فلسفی و فکری و اعتقادی شدنی نیست.

در بخش دیگری از این سخنرانی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: رخدادهای عظیم سیاسی، اقتصادی و علمی که توانستند جهان را تغییر بدهند همواره بر بستر و پایه یک جهان‌بینی و برخوردار از منظومه‌های فکری، ارزشی، اخلاقی و انسانی و مبتنی بر فطرت بشری استوار بوده اند.

وی ادامه داد: همه تحولات عمیق آینده را باید در ریشه‌های فلسفی و اخلاقی و فرهنگی و ایدئولوژی‌های پیشران و الهام‌بخش انسانی و صلح و عدالت‌خواه جستجو کرد.

صفوی تشریح کرد: هرچه بناهای اعتقادی و انسانی که تکیه گاه مستحکم تغییرات رخدادهای آینده هستند قوی‌تر باشند،  نظام های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برآمده از آنها هم از پیش برندگی و تداوم و جاودانگی بیشتر برخوردار هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و مجموعه ملت ها و کشورهای اسلامی مشتمل بر ۵۷ کشور و مسلمانان ساکن در سایر کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی نیستند، دارای آنچنان ظرفیت‌های بی‌نظیر از توانمندی های فکری، انسانی و اقتصادی هستند که می توانند با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی و با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و با یک همکاری نزدیک و همگرایی، تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند و هندسه قدرت جهانی را به نفع ملت‌ها و کشورهای اسلامی تغییر بدهند.

همچنین مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: ملت و دولت ایران و انقلاب اسلامی الگویی برای سایر ملت‌های اسلامی هستند. آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها تلاش کردند دو دولت جعلی را، یکی را در افغانستان و یکی را در عراق، در مقابل انقلاب اسلامی بر سرکار بیاورند اما با شکست مواجه شدند اما آن دولتی که باقی ماند، دولت برآمده از رأی مردم بود.

صفوی تاکید کرد: با هوشمندی و استواری ملت ایران و مجاهدت های فراموش ناشدنی ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده پس از گذشت ۳۰ سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی به یک قدرت منطقه غرب آسیا تبدیل شده است و این قدرت، قدرت شکست ناپذیر است و اگر آمریکایی‌ها به فکر توطئه‌ای باشند ملت ایران از دریای مدیترانه گرفته تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهند داد.

وی یادآور شد: آمریکایی ها، سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرند. هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دچار دگرگونی می‌کند.

صفوی ادامه داد: آمریکایی ها خوب می دانند که ما از یک رهبر خردمند و شجاع و از نیروهای مسلح قدرتمند برخوردار هستیم و سیاست ایران سیاست ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا با خروج نیروهای تجاوزگر بیگانه است. این سیاست رهبری و دولت جمهوری اسلامی است و امیدواریم که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما بدانند که ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال استقرار صلح و امنیت پایدار و البته مدافع حق ملت‌های اسلامی است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش پایانی این سخنرانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمانده کل قوای ایران نیست بلکه فرمانده نیروهای مدافع بلاد اسلامی فلسطین، سوریه و یمن است و وقتی می‌گوییم مرجع تقلید و رهبر انقلاب اسلامی مفهومش این است. تمدن نوین اسلامی با عنایت خداوند متعال زمینه ساز ظهور حضرت بقیة‌الله خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا