خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گرین کارت را باور کنیم یا آتش زدن پرچم آمریکا؟

رجانیوز، سایت حامیان روی کار آمدن احمدی نژاد، ساعتی پیش اعلام کرد: «تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیر در اقدامی پرچم آمریکا که بر سر در فرهنگستان هنر نصب شده بود را به آتش کشیدند».

این سایت نوشت: «ماجرا از این قرار است که چند روزی‌ست که هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی به بهانه دهه فجر انقلاب اسلامی در فرهنگستان هنر تهران برگزار می شود، که تعدادی از کشورها نیز در آن حضور دارند؛ اما اتفاقی که در این بین افتاده است نصب پرچم آمریکا بر سر فرهنگستان هنر است. روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیر طی اقدامی و در اعتراض به این مساله و نصب پرچم آمریکا در یک جشنواره ای که به بهانه ی دهه ی فجر انقلاب برگزار می شود، پرچم این کشور را پایین کشیدند».

اما به گزارش انصاف نیوز، بر خلاف خبرهای رسمی رسانه های این جریان، دم خروس را می توان در فضاهای غیررسمی در مخالفت با دولت روحانی دید؛ به عنوان مثال کامنت هایی که در زیر خبر اولیه از آتش زدن پرچم آمریکا در شبکه ی اجتماعی این جریان «افسران» معنا دار است:

– حسین: اللّه اکبر. با این کارشون نشون دادند که دولت توافق کرده نه ملت.
– هدوی: نه نشون دادن چه توافق بشه و چه نشه امریکا شیطان بزرگه. مرگ بر امریکا.

چند پرسش

عضو تحریریه ی انصاف نیوز: آتش زدن اینچنینی پرچم آمریکا پرسش هایی را به وجود می آورد از جمله؛
– چرا امثال آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری که سالها در داخل آمریکا زندگی کرده، پرچم آمریکا را در خود آن کشور آتش نزده است؟ آیا داشتن گرین کارت مانع از این کار می شد؟
– چرا آیت الله مصباح یزدی که بارها به ایالات متحده ی آمریکا سفر کرده در آن کشور پرچمشان را به آتش نکشید؟
– محمود احمدی نژاد که بیش از همه ی مسوولان ایرانی به آمریکا رفته است، در یکی از سفرهای خود پرچم آن کشور را آتش نزد؟ البته او برای اولین بار چند نامه به رییس جمهور آمریکا نوشت!
– آقای سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان احمدی نژاد چرا با طرف آمریکایی مذاکره کرد، به جای این که پرچم آن کشور را جلوی آنها به آتش بکشد!
– چطور است که از داریوش سجادی، تازه احمدی نژادی شده تا خانواده ی محمد نوری زاده، نویسنده ی سابق کیهان، یا پروفسور مولانا، مشاور دوره ی ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از آمریکا دل نمی کنند؟
– عکس یادگاری عزت الله ضرغامی با مجسمه ی آزادی آمریکا با آتش زدن پرچم آمریکا چطور جمع می شوند؟!
– آیفون آمریکایی آقای حمید رسایی چطور؟! آیا آیفون و ایرباس و تکنولوژی پرچم آمریکاست یا یک تکه پارچه ی رنگی؟
– آیا راه های دیگری برای نشان دادن واکنش منفی و دلواپسانه به توافق هسته ای، رفع تحریم های ظالمانه و اجرای برجام و گشایش های دیپلماتیک وجود ندارد؟

– وزارت کشور و نهادهای مسوول چه پاسخی برای افکار عمومی دارند که پس از اتفاق حمله به سفارت عربستان با آن عواقب منفی برای کشور، حالا کسانی در کمال آرامش پرچمی را پایین می کشند، به آتش می کشند و خبر آن را هم منتشر می کنند؟
– چرا وزارت خارجه در موقعیتی که مسوولان دو کشور در دو سال اخیر در مورد مسایل مهمی از جمله پرونده ی هسته ای در سطح عالی مذاکره کرده و در قالب مذاکرات ایران و 5+1 به توافق رسیده اند، انفعالی برخورد کرده و در این موارد موضع منفی و یا حتی مثبت نمی گیرد؟!

18787689 18787687
انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف عزيز ، درود بر شما و نويسندگان محترمتان كه با خواندن تحليلهايتان دل ما آرام ميگيرد. يكى از نقاط برجسته اين نوشته اشاره به داريوش سجادى تازه احمدى نژاد شده !! بسيار عالى بود

  2. هوالمحبوب
    متاسفانه از کمترین میزان توان تحلیل و منطق هم برخوردار نیستید یعنی بقول دوستمان این گودرز را به شقایق چسباندن فقط نوعی حماقت بود واقعا اینها چه ربطی به این داشت البته ما عادت داریم به این بی منطقیها به این تحلیلهای آبکی از افراد و سایتهایی مثل شما اما خدایش با این تحلیل فقط خودتان را مسخره کرده اید کلی جواب برای این تحلیل و منطق آبگی وجود دارد اما دیدم ارزشی ندارد بیش از این وقتم را برای پاسخ دادن به شما بگذارم الحق عاری از ذره ای انصاف هستید

    1. اصلاح و اعتذار
      کامنت برای جناب «بی نام» با این فرض غلط بود که خطاب ایشان ناظر به پست اینجانب بوده. بدینوسیله اصلاح و اعتذار می نمایم

  3. كاري به خوب يا بد آمريكا ندارم ، نميگويم برجام خوب است يا بد و هرگز مدعي فهم سياسي هم نيستم اما يك سئوال همواره ذهنم را مي آزارد ، بالاخره ما ميخواهيم بعنوان يك كشور/ملت در اين دنيا زندگي كنيم يا نه ؟ تاوان اين فحاشي ها ، هجمه ها، به آتش كشيدنها و تخريبها را جز ملت مظلوم ايران چه كسي بايد بپردازد ؟ كمترين پي آمد حمله به سفارت عربستان – كه از قضا از همين دست هجمه ها بود – سردرگمي كنوني تيمهاي باشگاهي فوتبالمان در بازي با تيمهاي عربستاني ست ، هيچ نهاد و ارگان بين المللي و منطقه اي هم جانب ما را نميگيرد و تنها و بيدفاع مانده ايم ، تأمل برانگيز آنكه ، از صدر تا ذيل مقامات كشوري هم آن حركت را محكوم كردند اما همچنان شاهد وقوع چنين اتفاقاتي كه تنها در يك كشور بي سروسامان و پاره پاره شده بايد سراغش را گرفت هستيم !! مگر ميشود طالب زندگي آرام و همزيستي مسالمت آميز بود و چنين اعمالي هم مرتكب شد ؟ مگر ميشود به سفارتخانه كشورها حمله كرد ، پرچمشان را به آتش كشيد و هر روز با ادبياتي سخيف در مورد آنان سخن پراكني كرد و بعد هم داعيه مسلماني كرد و مدعي بود كه اسلام دين صلح و رأفت و مداراست ؟ صرف مخالفت با دولت يا يك توافقنامه هرگز توجيه كننده چنين رفتارهاي هنجارشكنانه اي نيست ، بايد به قوانين و مقررات بين المللي احترام بگذاريم تا دنيا به احترام فرهنگ ، مدنيت و اخلاق اسلاميمان كلاه از سر بردارد ، آمريكا يا هر كشور متخاصمي از به آتش كشيده شدن پرچمش در كشوري ديگر كمترين ضرري نميكند اما همين رويداد را تابلوئي ميكند تا بكمك رسانه هاي متعدد و پرنفوذش ، ايران و ايراني را قانونگريز ، متمرد ، هنجارشكن و بي اعتبار و مستحق هرگونه تنبيه و شماتتي نشان دهد ، ملتمان را با حركات هيجاني دوباره در گرداب مشكلات نيندازيم ، ما محكوم به زندگي در پناه همين مقررات و قوانين بين المللي هستيم ، چه دوست داشته باشيم و چه دوست نداشته باشيم ، بيائيد بخاطر خدا ، بخاطر انسانيت ، بخاطر دين و ايمانتان بيش از اين ملت را دچار خسران نكنيم .

  4. فقط یک شیطانک میتواند وکیل مدافع شیطان باشد .
    آنهم با سفسطه و مغلطه که از خصوصیات بارز شیطان است .
    اینکه روحانیون معظم ما برای تبلیغات اسلامی به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند یا برای انجام مسائل سیاسی به اقصی نقاط دنیا سفر کنند چه ارتباطی به عقیده و نظر آنان راجع به آن کشور خاص دارد ؟
    پرچم شیطان در کشور ما به آتش کشیده شده و خواهد شد و این به دلیل اتخاذ سیاستهای شیطانی و جنایات بی حد و حساب آمریکا در کشور ما و در همه دنیاست .
    چرا از جنایات آمریکا نمیگویید ؟
    چشم خانواده های داغدار ایرباس که در زمان جنگ تحمیلی توسط همین شیطان صفتان به آتش کشیده شد روشن که اکنون شیطانکها دارند از شیطان دفاع میکنند .
    چشم خانواده های داغدار شهدای جنگ تحمیلی روشن که یک دروغ نیوز امروز دارد از شیطان قاتل آنها طرفداری میکند .
    چرا از کشیش شیطان صفتی که قرآن را به آتش کشید نمیگویید ؟
    چه کسی بیش از احمدی‌نژاد در داخل سازمان ملل به آمریکایی ها توپید ؟
    مگر مجیزگویی شیطان هم افتخار دارد ؟
    خود شما که از آیفون دیگران ایراد میگیرید از کجا تغذیه میشوید که وکیل مدافع شیطان شده اید ؟
    بازهم میگویم
    فقط یک شیطان میتواند وکیل مدافع شیطان باشد .

  5. این حرکت در زمینه ی آتش زدن پرچم یک کشور از طرف هرکس که باشد نوعی دهن کجی به قانون است.اگر هر کس به خود اجازه دهد که هر کاری دلش خواست انجام دهد دیگرسنگ روی سنگ بند نمی شود.بنده تعجب می کنم از این به اصطلاح دانشجویان که چرا نسبت به فقر و اعتیاد و بیکاری و این افزایش معتادان به شیشه و کراک و هرویین واین همه کودکان کار هیچ حساسیتی نشان نمی دهند ولی در عوض چسبید ه اند به آتش زدن پرچم یک کشور .واقعا جای تاسف و شرمساری است . این افرادی که خود را مسلمان می دانند باید بدانند که این حرکتهای دشمن ساز و غیر اسلامی کوچکترین سنخیتی با اخلاق و منش اسلامی ندارد. پیامبر عظیم الشان اسلام در طی 23 سال آن همه جفا و ظلم و ستم را از مشرکان زمانه تحمل کرد ولی در هنگام فتح مکه با کمال جوانمردی و مروت الهی همه ی دشمنان و مشرکان را که آن همه یاران پیامبر را کشتند و دندانهای پیامبر خدا را شکستند بخشید و هنگام فتح مکه فرمودند امروز روز رحمت است. کاش این دانشجو ها فقط ای کاش یک ذره از برخورد و منش و اخلاق پیامبر را در برخورد با دیگران سرلوحه ی اعمال و تصمیمات خود قرار می دادند.ولی وااسفا که رفتارهای این افراد هیچ سنخیتی با اسلام ندارد. آتش زدن پرچم یک کشور رفتار ی کاملا زشت و غیر اسلامی و غیر اخلاقی است که تمام دنیارا با ما دشمن می کند. این حرکتهای زشت گروهی خود سر که هیچ بویی از رافت و منش اسلام نبرده اند واقعا آب به آسیاب دشمن ریختن است و بهانه به دست دشمنان ایران وایرانی می دهد .

  6. صدالبته که آتش زدن پرچم اشتباه و بسیار زشت است. اما تحلیل شما هم بسیار عوامانه و سطح پائین است. چون بعضی ها در آمریکا زندگی می کنند و از تکنولوژی این کشور استفاده می کنیم نباید پرچمش را آتش بزنیم؟ یعنی آتش زدن پرچم کشورهایی که اینها را ندارند اشکالی ندارد ؟ متاسفانه دلیل بعضی ها برای مخالفت با آمریکاستیزی این است که آمریکا خیلی خوب است. همانطور که گفتند و می گویند مرگ بر روسیه و چین و به آن هم افتخار می کنند. یعنی اینکه “مرگ بر” گفتن ، اشکالی ندارد و فقط این مهم است که مرگ بر کدام کشور! چون آن کشور خوب است و آن یکی بد! خب طرفداران مرگ بر آمریکا هم همین نوع دیدگاه را دارند و به همین دلیل است که می گویم آمریکاستیزی و آمریکاپرستی در اصل یک چیز هستند و هردو از نگاه غیرمنطقی و غیرواقعی به جهان نشات می گیرند. مرگ بر آمریکا با مرگ بر روسیه هیچ فرقی ندارد و سردهندگان هردو افرادی نادان و عقب افتاده هستند. اما نه به خاطر اینکه آمریکا و روسیه سیاستهایشان خیلی خوب است. اساسا هم این نوع استدلال ها نمی تواند کسی را از چنین کارهایی بازدارد. چون او هم برای خودش دلایل زیادی برای مخالفت با مثلا آمریکا دارد . اما آیا مخالفت با کشوری دلیل آتش زدن پرچشمش می شود؟ بر زشتی این کار باید تاکید شود و نه خوب بودن کشورها. اینکه دائما از استفاده از تکنولوژی بعضی کشور ها به عنوان دلیل خوبی مطلق آنها یاد می کنید هم نشانه ی کوته فکری شماست. مگر مجانی استفاده می کنیم؟ یعنی در دنیا هر کس که از دیگری چیزی می خرد باید مدیون او باشد؟ پس کشورهای غربی هم که از خاورمیانه نفت می خرند باید قدردان و بدهکار کشور های این منطقه باشند . این حرف چقدر منطقی است؟ وسایل ساخت آمریکا را هم که پرچم این کشور می دانید.دلواپس ها هم دقیقا همین حرف را می زنند و به همین دلیل اینقدر از رابطه ی اقتصادی با آمریکا و نفوذ این کشور واهمه دارند. پس در اینجا هم با یگدیگر اتفاق نظر دارید. با این تفاوت که آنها از زیر پرچم آمریکا رفتن واهمه دارند و شما از آن استقبال می کنید.

  7. باسمه تعالی
    خداوند در قرآن مجید می فرماید که به مشرکان و بت پرستان فحش ندهید و بد و بیراه نگویید.در جنگ صفین حضرت مولا ی متقیان آن یار و یاور مظلومان و بی پناهان سربازان خود را از ناسزاگویی به معاویه برحذر داشت.پس ما هم در عمل باید به فرموده ی خدادر قرآن عظیم الشان و رفتارهای پیامبر و معصومین علیه السلام عمل کنیم و هرگز به دشمنان بد بیراه و فحش نگوییم . هی نگوییم مرگ بر این یا آن کشور . اگر بخواهیم قرآن و رفتار معصوم را ملاک عمل قراردهیم به ضرس قاطع باید گفت که شعارهای مرگ بر این یا آن کشور و آتش زدن پرچم هر کشوری عملی خلاف رویه و منش و مشی و مرام پیامبر و امامان معصوم می باشد.هرگونه رفتارهای خشونت آمیز و غیر قانونی توسط افراد و گروههای خودسر رفتار و منش خوارجی ها و داعشی ها را به ذهن متبادر می سازد. کسانی که به آتش زدن پرچم کشوری که در فرهنگستان هنر نصب بود اقدام کردند خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان ملت ایران ریختند و بهانه به دست دشمنان دادند که خیلی راحت ما را در مجامع جهانی محکوم کنند.به این افراد توصیه می کنم در رفتارها و عملکردهای خود تجدید نظر کنند.چرا که خشونت و تندروی نوعی پیروی از هوای نفس می باشد.اینگونه رفتارهای تند و خشن ما رادرنزد جهانیان شرمنده و خجالتزده می کند.پرچم یک کشور بیانگر هویت و شخصیت و نماینده تمامی قومیتها ی یک کشور می باشد و آتش زدن پرچم یک کشور که سمبل و هویت آن کشور را نشان می دهد کاری سخیف و زشت می باشد. از این افرادی که دست به آتش زدن پرچم کرده اند می پرسم اگر در کشوری دیگر همین عمل را با پرچم کشور عزیز ما انجام می دادند ناراحت کننده نبود؟ پس بیایید به این فرمایش معصوم علیه السلام عمل کنیم که هر کاری را که نمی پسندی در حق تو انجام دهند توهم آن کاررا مپسند که در حق دیگران انجام دهی.

  8. مطمئن هستید دانشجو بودند؟وقتی صورت خودشان را میپوشانند یعنی مایل به شناسایی شدن نیستند. مطمئن باشید دستور از جای دیگری برایشان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا