خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سپاه به دلیل برخی ملاحظات‌ مسوولیت سقوط هواپیما را عهده گرفت»

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که باید بررسی‌ها انجام و علت شلیک و سقوط هواپیما مشخص شود، سپاه آبروی چهل ساله خود را در دست گرفت و به دلیل برخی ملاحظات، مسئولیت این سانحه را بر عهده گرفت تا قائله جمع شود، البته بصیرت مردم جای تحسین دارد و امروز نیز مردم در راهپیمایی پرشور، برای تحسین و حمایت از سپاه پاسداران به خیابان می‌آیند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام امروز ۲۷ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه آیات شریفه سوره مبارکه اعراف حاوی درس‌های انقلابی است که به انقلاب اسلامی ما شبیه است، اظهار کرد: درس نخست این است که ناصحان و خیرخواهان واقعی شناخته شوند، کسانی که خود را وقف انقلاب و مردم کردند را در میدان نگه داریم و میان ما با آن‌ها فاصله نیفتد، یعنی صادقان در حاشیه قرار نگیرند بلکه نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: درس دوم این آیات پرهیز از معرفی حق‌محورها به عنوان افراد عقب‌مانده است، چرا که برخی افراد حق‌مداران را افرادی معرفی می‌کنند که با نظامی‌گری، سختگیری، بگیر و ببند و … صفوف جامعه را از هم جدا می‌کنند و قصد دارند حق‌مداران را در حاشیه قرار دهند، مبادا حق‌مدارها به تعبیر این آیات، «سفیه» معرفی شوند، چرا که حق‌محورها با جلوگیری از ولنگاری، راه‌های ارتباط با دشمن را سد می‌کنند و به دشمن امتیاز نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه درس بعدی را که می‌توان از آیات مذکور گرفت یادآوری کرد و گفت: باید مراقب باشیم و تحت تأثیر افرادی که می‌گویند زندگی را با اشک و گریه و غم تلخ نکنید، قرار نگیریم، چرا که نجات در سایه انذار است و انبیا نیز منذران بودند و مردم را نسبت به حقایق می‌ترساندند تا مردم آگاه شوند لذا گریه بر مصائب اعم از مصائب اهل بیت(ع) یا مصائب مظلومان و … سبب انذار است حال آنکه برخی می‌خواهند آن‌را با لهو و لعب جایگزین کنند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در درس دیگری از این آیات داریم که مبادا نعمات به نقمات تبدیل شوند چرا که خداوند نعمات فراوانی اعم از انبیا، ادیان، ائمه هدی(ع)، انقلاب اسلامی و رهبری عطایمان فرموده است، ارزش‌ها و دین و یوم‌الله‌ها نعمات الهی هستند لذا نعمات خدا را همواره به یاد آورید تا کمرنگ نشوند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ضرورت شناخت آیه‌های خدا درس دیگر این آیات است، بیان کرد: امروز شهید سلیمانی یکی از آیه‌های پروردگار است که توانست دشمن را خوار و زبون کند، داعش را به نابودی بکشاند، مقاومت را جان و نابودی آمریکا را سرعت ببخشد، حال باید پرسید چرا افرادی به این آیه الهی جسارت می‌کنند، البته ملت اجازه نمی‌دهند به این آیات الهی جسارت شود چرا که انقلاب باید زنده بماند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: باید مراقبت شود که شهید سلیمانی مصادره سیاسی نشود، برخی افراد به این آیه الهی جسارت نکنند، نگاه انقلابی او کمرنگ نشود و باید زنده بماند.

حجت‌الاسلام نکونام دستاوردهای انقلاب را یکی دیگر از درس‌های آیات سوره مبارکه اعراف دانست و گفت: معنویت، ایمان، گرایش به ارزش‌ها و خوبی‌ها و زیبایی‌ها که به برکت انقلاب اسلامی زنده شدند، از دستاوردهای انقلاب هستند و باید حفظ شوند چرا که افرادی در پی از بین بردن این دستاوردها و جایگزینی آن‌ها با فساد و مجالس و کنسرت‌های لهو و لعب و فسادانگیز و اختلاط محرم و نامحرم هستند، ارزش‌های دینی در جامعه حاج قاسم و جامعه امام راحل و شهدا و نیز جامعه تحت رهبری مقام معظم رهبری باید زنده باشند.

وی تأکید کرد: زمین به برکت انقلاب اسلامی اصلاح شد لذا نباید اجازه داد فساد را که از در خارج شده است، از پنجره بازگردد و فساد اداری، سیاسی، فرهنگی و به ویژه انتخاباتی در جامعه باب شود.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: متاسفانه در انتخابات بعضاً شاهد قومیت‌گرایی، خرید و فروش، تبلیغات ناسالم، تهمت، غیبت، دروغ و تخریب هستیم لذا باید مراقب باشیم انتخابات خوبی داشته باشیم و کسانی که از صندوق‌ها خارج می‌شوند بتوانند از توانمندی داخلی کشور را بهره‌مند کنند و به بیگانگان امتیاز ندهند، مجلس آینده باید کاربلد، انقلابی، مؤمن، و نه طماع باشد.

وی خطاب به جوانان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی باب جهاد به روی شما باز است و شرکت شما در نماز جمعه یا راهپیمایی دشمن‌شکن امروز نیز جهاد است که به تعبیر امام علی(ع) جهاد بابی از ابواب بهشت است، لذا این حضور شما و هر قدمی که بر می‌دارید گناهان شما آمرزیده می‌شود و باید این فرصت‌ها را قدر بدانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز عرصه جهادی و ایمانی مهیا است و به برکت این جهاد، دنیای اسلام و غیر اسلام دلبسته حقیقت می‌شود لذا از تهدید اروپایی‌ها نترسید و این مقاومت را ادامه دهید.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی، بیان کرد: در حالی که باید بررسی‌ها انجام و علت شلیک و سقوط مشخص شود، سپاه آبروی چهل ساله خود را در دست گرفت و به دلیل برخی ملاحظات، مسئولیت این سانحه را بر عهده گرفت تا قائله جمع شود، البته بصیرت مردم جای تحسین دارد و امروز نیز مردم در راهپیمایی پرشور، برای تحسین و حمایت از سپاه پاسداران به خیابان می‌آیند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا