خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری تتلو و پیامدهای آن

عبدالله شهبازی در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی خبر دستگیری تتلو [لینک] نوشت:

اگر بپذیرم که ایران در «وضعیت جنگی» یا «شِبْه جنگی» با کانون‌های معینی قرار دارد که از پشتوانه جهانی قوی برخوردارند، باید بپذیریم که این «جنگ» در دو حوزه «سخت‌افزاری» و «نرم‌افزاری» است.

در حوزه سخت‌افزاری قدرت ایران غیرقابل‌انکار است. ایران، به اعتراف کارشناسان آمریکایی، در حوزه موشکی دستاوردهای جدی داشته. ایران می‌تواند تمام منطقه و شاید برخی نقاط دیگر جهان را ناامن کند. حوادث اخیر این اقتدار را ثابت کرد.

ولی حوادث اخیر نشان داد که ایران در حوزه نرم‌افزاری به شدت آسیب‌پذیر است. هنوز داغ سقوط هواپیمای مسافربری اوکرائینی فراموش نشده.

ایران در حوزه مدیریت جامعه، یا حکومت‌گری، نیز آسیب‌پذیر است. سطح بسیار بالای فساد در مدیریت، نابسامانی‌های بسیار جدی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، نشناختن پیامدهای سیاست‌گذاری‌های توسعه و بنیادهای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و روش‌های عقب‌مانده مواجهه با اعتراضات اجتماعی و آشوب‌های شهری، که در شورش آبان ۱۳۹۸ نمایان شد، از آسیب‌پذیری‌های بزرگ ایران است که در این «وضعیت جنگی» او را در موضع ضعف قرار می‌دهد.

امیدوارم ماجرای دستگیری تتلو در ترکیه شروع سناریوی جدید و طراحی‌شده برای گشودن جبهه فرهنگی جدید و نمایش این آسیب‌پذیری‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نباشد.

بازخوانی: نامه‌ی پارسال رائفی پور به تتلو [+فیلم]

وقتی شجریان ‏را ‏تحدید و تتلو را تکریم می‌کنید، منتظر چه نتیجه‌ای هستید؟

طنز | خندوانه را کنترات به رائفی‌پور بدهید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا