خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مولوی عبدالحمید به طرح معامله قرن

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به رونمایی از طرح موسوم “معامله قرن”، آن را «صلح ناعادلانه، یک‌طرفه و تحمیلی» دانست و خاطرنشان کرد که إن‌شاءالله این طرح با شکست مواجه می‌شود.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: یکی از اتفاقات تلخ در این هفته رونمایی از طرحی به نام «معاملۀ قرن» توسط رئیس‌جمهور آمریکا بود که با حضور مقامات اسرائیلی و احضار تعدادی از مسلمانان ضعیفی که توانایی دفاع از خودشان را ندارند صورت گرفت.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد معاملۀ قرن را به مسلمانان فلسطین که یک طرف این قضیه هستند تحمیل کند، درحالی‌که این شیوۀ معامله و برقراری صلح نیست، بلکه معامله و صلح باید با رضایت طرفین انجام شود و طرفین دعوا در حضور یک طرف ثالث با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو کنند و با هم به توافق برسند.

مدیر دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا درحالی به زعم خودش این «صلح» را انجام داده است که به صراحت اعلام کرده که در کنار یهودیان است و از اسرائیل حمایت می‌کند. لذا این صلح به حمایت از اسرائیل و با هدف تأمین امنیت و منافع اسرائیل تنظیم شده است.

مولوی عبدالحمید افزد: صلح آقای ترامپ کاملا یک‌طرفه است. در این صلح شهر بیت‌المقدس که قبلۀ اول مسلمانان است و مسلمانان روی این موضوع حساس هستند، به یهودیان داده شده است و شهرک‌های یهودی‌نشین که در وسط فلسطین ساخته شده‌اند به‌عنوان خاک اسرائیل قرار داده شده است، درحالی‌که با این اقدام، فلسطین در محاصرۀ اسرائیل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: معاملۀ قرن آمریکا و اسرائیل إن‌شاءالله با شکست مواجه خواهد شد، زیرا مردم فلسطین، مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده این معامله و صلح را قبول ندارند و سبب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند با توسل به زور این موضوع را بر فلسطینی‌ها تحمیل کنند، درحالی‌که تجربه نشان داده است که توسل به زور نتیجه نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همۀ مسلمانان خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین و برقراری صلح عادلانه‌ای هستند که حقوق تمام طرف‌ها در آن مورد توجه قرار گیرد و مراعات شود.

مولوی عبدالحمید «اختلاف مسلمانان و کشورهای اسلامی» را دلیل این اقدام آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: آمریکا و اسرائیل به این دلیل امروز و بعد از گذشت بیش از هفتاد سال ظلم و اجحاف در حق مسلمانان فلسطین از طرح موسوم به «معاملۀ قرن» رونمایی کرده‌اند که می‌دانند مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا