خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نباید از حضور مردم در ۲۲بهمن سوءاستفاده کنند»

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد گفت: نباید برخی از حضور مردم در ۲۲بهمن سوءاستفاده جریانی کنند و تفسیر دیگری داشته باشند، در حالی که تفسیر حضور مردم، پاسداری از ارزش‌ها و اصول ناب انقلاب است.

به گزارش ایسنا حیدری امروز، ۲۱ بهمن ماه، در هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد و در تالار شهر، ضمن تبریک ۲۲ بهمن، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ۲۲ بهمن ثمره ۱۰۰ سال مبارزه مردمی پس از آغاز مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و وقایع خرداد ۴۲ بوده که در ۲۲ بهمن به ثمر نشسته است. تمام مبارزات ۱۰۰ ساله مردم ایران در محور عدالت، آزادی، توسعه و پیشرفت قرار داشت و متکی بر آموزه‌های دینی و قرآنی بود که به ثمر نشست.

وی افزود: مردم سختی‌ها و رنج‌های فراوانی بر خود خریدند، شکنجه‌ها، زندانی‌شدن‌ها و تبعیدهای مبارزان انقلاب چه روحانیت و چه دانشگاهی نیز موجب سختی‌های زیادی شد تا انقلاب به پیروزی رسید. مهم‌ترین وجه گرامی‌داشت این روز این است که مطالبات مردم در آنچه مردم در ۲۲ بهمن و تلاش‌ها را بازخوانی کنیم تا آنها را در مسیر برنامه‌ها و اهداف خود قرار دهیم و متعهد شویم که آن ارزش‌ها و آرمان‌ها یعنی عدالت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی را گرامی بداریم. همه وجوه عدالت در خواست‌های مردم مطرح بود.

حیدری ادامه داد: باید ببینیم چقدر با شعارهای محوری آن روزها فاصله داریم و چقدر توانستیم آنها را تحقق ببخشیم. در زمانی که دیدگاه‌ها و اندیشه‌هایی مطرح بود که مدل حکومت بعد انقلاب چیست، با این اندیشه امام مواجه شدند که مدل پیشنهادی، جمهوری اسلامی یعنی هم جمهوریت و هم اسلامیت است، اکنون باید تلاش کنیم خدشه‌ای به جمهوریت وارد نشود. دووجهی‌های ایرانیت و اسلامیت نیز وجود داشت، ایران متکی بر دانش، هنر و پیشرفت‌های علمی بود که آموزه‌های دینی را نیز در درون فرهنگ خود گسترش داد، این دو تقابلی با هم ندارند. باید به این نگاه‌ها و اندیشه‌ها در ۲۲ بهمن توجه کنیم، آنها را پاس بداریم و اصرار کنیم تا از آنها فاصله نگیریم.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: فردا نیز مردم علی‌رغم همه کاستی‌ها، کمبودها و نامهربانی‌ها با بخشی از نیروهای درون نظام و انقلاب برای تاکید بر این آرمان حضور می‌یابند مبنی بر اینکه حاضریم انحرافی صورت نگیرد. امیدواریم فردا مجریان برگزاری راهپیمایی نیز با تکیه بر این آرمان‌ها و محورها به این موضوع توجه کنند که حضور و مشارکت مردم بر مبنای دغدغه آنها نسبت به ایران و برای رساندن این پیام به جریان استکباری بوده که این روزها فشار جدی وارد کرده است. نکند برخی از این حضور مردم سوءاستفاده جریانی کنند و تفسیر دیگری داشته باشند، در حالی که تفسیر حضور مردم، پاسداری از ارزش‌ها و اصول ناب انقلاب است.

وی با اشاره به روز زن، عنوان کرد: همه روزها روز زن است. بانوان ما نقش برجسته‌ای در فضاهای مختلف دارند. نقش حضرت فاطمه در دوران حیات، نقش برجسته‌ای در کمک و مشارکت در دوشادوش پیامبر بود. حضرت فاطمه با اینکه زن و در جریان فرهنگ عربستان آن زمان بود، در خانه ننشست، حضرت فاطمه یک کنشگر سیاسی عصر خود بود. فاطمه و زن در نگاه اسلامی و پیامبر یک حضور فعال در جامعه دارد، نقش‌آفرین است و می‌تواند نقش‌های مدیریتی برعهده گیرد. همه باید باور داشته باشیم که مردان و زنان در کنار هم به توسعه می‌انجامند.

حیدری با اشاره به اینکه در فضای شهری و استان نقش خیرین نقش برجسته‌ای است، تصریح کرد: موفقیت مدیران جامعه زمانی است که بتوانند این مشارکت را به نحو مطلوب جذب کنند. در مشهد و خراسان نیکوکاران و خیرین بزرگواری هستند که کارهای بسیار برجسته‌ای کردند، بنا گذاشتیم در جلسات شورا از این افراد تقدیر و تشکر کنیم تا به توسعه این فرهنگ کمک نماییم. موضوع تعاون و همراهی نقش برجسته‌ای در کشور دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا