خرید تور تابستان ایران بوم گردی

می‌آیند و با آمریکا کنار می‌آیند مثل طالبان

خاطره یک مدیر سابق وزارت نفت و تحلیل وی از انتخابات پیش رو

خاطره یک مدیر سابق وزارت نفت و تحلیل وی از انتخابات پیش رو که به انصاف نیوز ارسال شده در پی می‌آید:

یادم می‌آید که مرحوم کردان در باشگاه شماره یک در گردهمایی مدیران و کارکنان صنعت نفت گفت دولت‌هایی سرنوشت ساز هستند که سیاست‌هایی را تعریف و پیاده کنند که دولت‌های بعد از آنها چاره‌ای جز ادامه همان سیاست‌ها را نداشته باشند.

باز هم یادم می‌آید که روزی خلاف نظر ایشان در سمتی که داشتم خطاب به رییس خودم نظر دادم و و با نظر آقای کردان مخالفت کردم. رییس من همان نظر را به ایشان ارسال داشت و ایشان مرا احضار کرد. دلائل خودم را گفتم و تاکید کردم که بالادست می‌تواند نظر مرا نپذیرد. در صحبتی که با ایشان داشتم باید عرض کنم فردی بود که می‌دانست چه می‌خواهد و چه می‌کند.

نتیجه می‌گیرم که دولت نهم و دهم می‌دانستند چه می‌خواهند و چه می‌کنند. نه برای کشور بلکه در راستای اعتقادی که داشتند. آنها هنوز هم کنترل و مدیریت دولت پنهان را در دست دارند و در مجلس یازدهم خواهیم دید که چه خواهندد کرد.

در مورد دولت یازدهم و دوازدهم ملاحظه می‌کنیم که روحانی به هر دلیل پذیرفته است که درباره‌ی مشکلات کشور مورد سرزنش قرار بگیرد و هیچکس حق و فرصت ندارد که به مردم بگوید کشور را دولت نهم چگونه تحویل گرفت و دولت دهم چگونه تحویل داد. در واقع از سال 1384 تا کنون در انتخابات ما مردم بین خوب و بد انتخاب نکرده‌ایم و همواره بین بد و بدتر انتخاب کرده‌ایم.

خوب توجه کنیم همین افزایش بهای بنزین به نفع چه کسانی بود؟ مردم؟ خیر هنوز خوب بررسی کنیم قاچاقچیان و… بهره بردند. نهادهای اقتصادی که مالیات نمی‌دهند بهره بردند.

در نهایت به‌نظر می‌رسد که الیگارشی‌های نوپا در کشور ما یعنی اصحاب ثروت – کاسبان تحریم، پس از تصرف مجلس یازدهم علی رغم شعارهایی که ضد آمریکا می‌دهند همان کاری را خواهند کرد که طالبان کردند و با آمریکا کنار می‌آیند. بسیاری از مردم هم که خسته شده‌اند می‌گویند بگذاریم بیایند و کار را تمام کنند.

من بعید می‌دانم کشور سودی ببرد.

مذاکره ایران و آمریکا: میوه ممنوعه؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا