خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمل برداشتن تومور مغزی بدون شرایط بیهوشی توسط یک پزشک ایرانی

حمید بعید‌ی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آقای پروفسور کیومرث اشکان پزشک و جراح مغز و اعصاب و ریاست دپارتمان مغز و اعصاب دانشگاه کینگز کالج لندن، با عمل جراحی ویژه خود در برداشتن تومور مغزی بدون شرایط بیهوشی، دنیا را به تحیّر واداشت. این موضوع چنان عجیب و هیجان آور بود که تقریبا تمامی رسانه های جهان گزارش آنرا منتشر نمودند. ولی در این گزارشها کمتر به این اشاره شده بود که این پزشک پرافتخار اهل ایران میباشد.
بیمار نوازنده ویولن بود و بطور شگفت آوری در حالیکه دکتر اشکان تومور را از ناحیه مغز او خارج میکرد، توانست قطعات مهمی از موسیقی کلاسیک را اجرا کند که به دقت زیادی نیاز داشت. پروفسور اشکان بعد از عمل چهار ساعته اعلام نمود که نواختن ویولن بهنگام جراحی به وی اطمینان می داد که عمل بخوبی انجام می گیرد، چرا که با توجه به اینکه تومور در ناحیه مجاور بخشی از مغز قرار داشت که مربوط به مدیریت حرکات دست بود، بزرگترین نگرانی وی آن بود که احیانا با برداشتن تومور به این ناحیه صدمه وارد شود و حرکات دست بیمار با اختلال مواجه شود. لحظه به لحظه ی نواختن ویولن توسط بیمار برای دکتر اشکان نشاندهنده این بود که برداشتن تومور بدون هیچ مخاطره ای بخوبی پیش می رود.
ما توفیق داشتم میزبان جناب آقای دکتر اشکان در مراسم روز ملی ج.ا.ایران باشیم که خود نشاندهنده علاقه ی وافر ایشان به کشور و میهن خود میباشد.
بعنوان یک هم میهن به آقای دکتر اشکان تبریک عرض نموده و‌ موفقیتهای بیشتر ایشان را آرزومندیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا