خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تدفین متفاوت مسئول مبتلا به کرونا با مردم عادی

خبرگزاری فارس درباره‌ی تدفین فاطمه رهبر که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته، خبر داده است که مراسم تدفین پیکر فاطمه رهبر، نماینده منتخب حوزه‌ی تهران در مجلس یازدهم، روز یکشنبه 18 /12 /98 ساعت 10 صبح در قطعه 21 بهشت زهرا‌(س) با حضور بستگان نزدیکش برگزار شد.

به گزارش انضاف نیوز، این خبر و عکس‌های منتشر شده از حضور جمعیتی قابل توجه در این مراسم در حالی است که مراسم تدفین افراد معمولی مبتلا به کرونا بدون حضور جمعیت انجام می‌شود.


مراحل تدفین مبتلایان به کرونا در بهشت‌زهرا

چند روز پیش همشهری آنلاین گزارشی از مراحل تدفین مبتلایان به ویروس کرونا در بهشت‌زهرای تهران و ضدعفونی کامل منتشر کرد که در پی می‌آید:

در آخرین نفس، وقتی مانیتور اعلام علائم حیاتی بیمارستان به خط صافی در افق می‌رسد، برای فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا مراحل انتقال و تدفین کمی متفاوت‌تر از سایر فوت‌شدگان است. این روند متفاوت تنها یک دلیل اصلی دارد و آن‌هم جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به افراد سالم است. شاید برای هر کدام از ما که این روزها به‌نحوی درگیر پیشگیری یا مبارزه با ویروس کرونا هستیم، اطلاعاتی از مراحل تدفین بیماران کرونا در بهشت‌زهرای تهران ضرورت دارد. برای بسیاری این سؤال پیش می‌آید که مدیریت شهری برای بهشت‌زهرای تهران به‌عنوان یک مکان عمومی تدفین مبتلایان به کرونا، چه تدابیر بهداشتی را اتخاذ کرده است. در این زمینه با غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت‌وگو کرده‌ایم.

۲ آمبولانس و ۸ پرسنل برای انتقال کرونایی‌ها به بهشت‌زهرا

تاکنون تعداد ۱۸بیمارستان در تهران به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. وقتی در این بیمارستان‌ها فردی بر اثر ویروس کرونا فوت می‌شود، طبق پروتکل سازمان بهداشت جهانی متوفی در کاورهای مخصوص قرارگرفته و تا زمان دفن، این پوشش برای جلوگیری از انتقال ویروس باقی می‌ماند و کسی آن را باز نمی‌کند. محمدی گفت: «پس از این اقدام، با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی و بهشت‌زهرای تهران، ۲ آمبولانس ویژه و تعداد ۸پرسنل برای انتقال این متوفیان به بهشت‌زهرا اختصاص یافته است. آمبولانس‌ها و نیروها از امکانات بهداشتی و شرایط استریلیزه و عدم‌ارتباط با محیط بیرون برای جلوگیری از انتقال ویروس برخوردار هستند. اجساد به محلی تعیین شده در بهشت‌زهرا که جدا از ساختمان غسالخانه عمومی برای فوت‌شدگان عادی است، منتقل می‌شوند. »

راهرو و قطعه‌ای جدا

به‌گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در بهشت‌زهرای تهران، فوت‌شدگان کرونایی از راهروی جدا از محل رفت‌وآمد عمومی با آمبولانس، به ساختمانی مجزا از ساختمان غسالخانه منتقل می‌شوند.
محمدی گفت: «در این ساختمان با حضور نماینده‌ای از وزارت بهداشت، اجساد بدون آنکه کاور از آنها جدا شده یا شست‌وشو داده شوند، توسط نیروهای آموزش دیده و دارای پوشش‌های خاص برای تدفین به مکانی در بهشت‌زهرا که جدا از محل دفن‌شدگان عادی است، منتقل می‌شوند. سپس بدون حضور خانواده و مراسم عمومی به خاک سپرده می‌شوند. خانواده متوفی می‌توانند بعد از تدفین، سایر مراسم عادی عزاداری را برگزار کنند. در قطعه‌ای که برای فوت‌شدگان کرونایی در نظر گرفته شده است، فوت‌شدگان بیمارهای عفونی نیز دفن می‌شوند. این قطعه از قطعات سایر متوفیان بهشت‌زهرا فاصله دارد. در این قطعه فوت‌شدگان بر اثر بیماری‌های کرونا از شهرهای دیگر مانند قم و البرز هم وجود دارند. »

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا