خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اقلیتی داریم که اکثریت بابت کارهای آن هزینه می‌پردازند»

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ گفت: ما اقلیتی داریم که هنوز که هنوز است اکثریتی بابت کارهای آن هزینه می‌پردازند. اکثریت جامعه همکاری کرده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند. هفته آخر اسفند در تهران هیچوقت نمی‌شد حرکت کرد اما امسال متفاوت بود و این را تمام سفرا هم دیدند اما اقلیتی داریم که اصولا نگاه آنها به مسائل فردی است. ما با این اقلیت بحران فرهنگی داریم. کسانی که می‌گویند دیگران نباید آشغال بریزند و ورود ممنوع بروند اما خودشان از ماشین زباله پرت می کنند و می‌گویند اینجا خانه من است می توانم ورود ممنوع بروم.

به گزارش ایسنا، ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک سیما با اجرای علی ضیا پنجشنبه شب میزبان محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

خدادی در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد: در شرایط فعلی مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز داریم این است که هر کسی نسبت به هر موضوعی سعی کند به مرجع آن مراجعه کند. خیلی هم کار سختی نیست. سازمان بهداشت جهانی اصلی‌ترین مرجع مربوط به اطلاعات پزشکی است که البته برخی می‌گویند این سایت انگلیسی و دسترسی به آن سخت است. در داخل کشور هم وزارت بهداشت و درمان، مراکز علوم پزشکی و منابع بسیاری وجود دارند.

وی در پاسخ به اینکه اطلاعات کرونا را از کجا تهیه کنیم، گفت: وبدا یعنی سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین مرجع است که اطلاعات دقیق و به‌روزی منتشر کرده است. ما رسانه‌های رسمی کشور را هم داریم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: البته ما یک بحران رسانه‌ای هم داریم که آن تکثیر رسانه و تعدد منبع است. رسانه‌های ما تکثیر شده‌اند، تعمیق نشده‌اند و این هم یکی از اشکالات ما است.

خدادی با اشاره به شناسنامه‌دار بودن رسانه‌ها که بستر اصلی آنها وب است، تاکید کرد: عمده صفحات اینستاگرامی و تلگرامی، مرجع و منبع آنها سایتشان است. به هر حال مهم این است که نگاه ما به اطلاعات نگاه متناسب با نیازمان باشد. هر چیز از حد خود بیشتر باشد به ضد خود تبدیل می‌شود. اساسا تکثیر اطلاعات به معنای تعمیق اطلاعات نیست و حجم زیاد اطلاعات به معنای فهم آن نیست. پنج درصدی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید برای شناسایی منابع خبری انجام بدهید به راحتی می‌توانید به اطلاعات درست دست پیدا کنید.

وی تاکید کرد: اطلاعات مربوط به کرونا یکی از عوامل اصلی اقدام در مقابل کرونا است؛ پیشگیری، درمان و سبک زندگی مناسب. طبیعی است که از خبر بد، استقبال می‌شود و از منابعی به کشور می‌آید و می‌چرخد. عمده این اخبار تکذیب می‌شود و ایجاد اضطراب، نگرانی، بدبینی، ناامیدی فایده‌ای به کشور ندارد. من توییت کردم که شما اگر با حکومت مشکل دارید با مردم طرف نشوید.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به اینکه چرا علیرغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده مبنی بر لزوم مسافرت نرفتن، هنوز افرادی به سفر می‌روند و باید چه کنیم، گفت: ما اقلیتی داریم که هنوز که هنوز است اکثریتی بابت کارهای آن هزینه می‌پردازند. اکثریت جامعه همکاری کرده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند. هفته آخر اسفند در تهران هیچوقت نمی‌شد حرکت کرد اما امسال متفاوت بود و این را تمام سفرا هم دیدند اما اقلیتی داریم که اصولا نگاه آنها به مسائل فردی است. ما با این اقلیت بحران فرهنگی داریم. کسانی که می‌گویند دیگران نباید آشغال بریزند و ورود ممنوع بروند اما خودشان از ماشین زباله پرت می کنند و می‌گویند اینجا خانه من است می توانم ورود ممنوع بروم.

خدادی تصریح کرد: دستورالعملی که ما درباره کرونا در پیش گرفته ایم طبق دستورالعمل های جهانی است. هیچ بحرانی مشابه این را در ۱۰۰ –  ۵۰ سال اخیر نداشته‌ایم و شرایط مشابهی وجود نداشته است. بحرانی که میلیاردها انسان در همه مرزها در آن درگیر هستند و هیچ نسخه‌ای در دنیا درباره‌اش وجود ندارد. مواجهه با موضوع در تصور کسی هم وجود ندارد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: آرزو می کنم سال ۹۹ سال خوبی باشد علی رغم اینکه سال ۹۸ سال سختی بود و دشواری‌های بسیاری داشتیم. بر همه این دشواری ها تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا افزود. مردم باید همزمان با تحریم و کرونا می‌جنگیدند و این، شرایط ما را با دیگر کشورها متفاوت می‌کند. این روزها نقش مردم تعیین‌کننده است. هر ایرانی یک رسانه است و از ظرفیت رسانه‌ای خود جهت آگاهی رساندن و همیاری برای جلوگیری از تجمع و تردد در جامعه همکاری کند. همدلی ما به قدرت ما بدل می‌شود. به‌خصوص قشری که در صف مقدم این فعالیت قرار گرفته اند و عاجزانه از همه می خواهم مانع از تردد و عید دیدنی شوند و این موضوع باید جدی گرفته شود. هیچ دستگاه و قدرتی توان مقابله با کرونا را ندارد مگر خود مردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا