خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گروکشی و چانه زنی با رابرت لوینسون!

مجید تفرشی، سند پژوه و تحلیلگر مناسبات ایران و بریتانیا در توییت‌هایی به نوع انعکاس خبر درگذشت رابرت لوینسون در بی‌بی‌سی نوشت:

خبر BBC انگلیسی درباره‌ی مرگ رابرت لوینسون عبرت آموز است:

«در تیتر خبر از او به‌عنوان گروگان در ایران یاد می‌شود.

در انتها از احتمال اسارتش در افغانستان یا پاکستان صحبت می‌شود.

در متن از سابقه‌ی عضویتش در اف بی آی و ماموریت مخفیش از طرف سیا در ایران صحبت می‌شود.

ولی اصرار دارند که ربوده شده است. در یک جا می‌نویسد که لوینسون برای گروکشی و چانه زنی در مذاکرات در ایران گروگان گرفته شده و زندانی شده، ولی ضمنا در ۱۳ سال ناپدید شدنش ایران هرگز نپذیرفت که او‌ در ایران دستگیر شده و زندان است.

معلوم نیست این چه نوع گروکشی و چانه زنی بوده است».

تفرشی در کامنتی در همین باره نوشته است: من واقعا اصرار و اطلاع دقیقی ندارم که این شخص در ایران بوده و درگذشته یا نه. مساله اصلی من در این توییت، بیان خبرنویسی مغرضانه، متناقض و کاملا جانبدارانه بی.بی.سی است که متاسفانه برای برخی ایرانیان، معیار و استاندارد خدشه ناپذیر گزارش نویسی خبری است.

واکنش وزارت خارجه به مرگ رابرت لوینسون

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من نميدانم جناب تفرشي تا چه اندازه خبرهاي بي بي سي فارسي را دنبال ميکنند، اما چون من همواره خبرهاي اين بنگاه را دنبال ميکنم، اتفاقا در اغلب موارد بنفع جمهوري اسلامي خبر پخش ميکند، يا لااقل بگونه اي خبر منتشر ميکند که اگر کاملا همسو با سياست هاي جمهوري اسلامي نباشد، اما بر ضد آن هم نيست.

    2
    2
  2. چقدر بعضی از ایرانیان به چنین رذالتی رسیدند که گوششان به خبرگذاری کشوری است که موجب بسیاری از بدبختی های ملت ایران در دو سده اخیر میباشد.تف به هر چه وطنفروش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا