خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وجوب عینی شرکت در انتخابات حتی برای معترضان | یادداشت

محمدجواد حجتی‌کرمانی، که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان تایید صلاحیت نشده است، اما در یادداشتی در روزنامه ی اطلاعات همه را هب شرکت در انتخابات روز جمعه دعوت کرد.
به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت او در پی می آید:

پیش از ورود به بحث بر خود لازم می‌دانم ایام صحبت با یاران صدیق امام مرحوم مبرور حجت‌الاسلام توسلی و دکتر سیدمحمدصادق طباطبائی ـ رحمةالله علیهما ـ را حرمت گذارم و از اینکه نتوانستم در مراسم بزرگداشت (یکمین و هفتمین سالروز درگذشت) این دو بزرگوار شرکت کنم ابراز تأسف کنم و به روح آنان و همة یاران درگذشته و شهید انقلاب درود بفرستم ـ رحمه‌الله علیهم اجمعین.***

و اکنون بر سر سخن می‌رویم:

من در پایان مقاله پیشین که سومین سری از مقالات مسلسل «فقه و سیاست یا بی‌سیاستی» بود، دنبالة مقالات را به (شمارة بعد) موکول کرده بودم، اما اینک که در آغاز هفته منتهی به جمعه هفتم اسفند ماه ۹۴ ـ روز انتخابات سراسری خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است، موقتاً آن مقالات را قطع می‌کنم و برای احقاق حق خود، در هفته پس از انتخابات و اعلام نتایج آن، آن مقوله را پی خواهم گرفت. گیرم که حکم داروی پس از مرگ سهراب را دارد! اگر دوستان در روزنامه اطلاعات موافق باشند.

***

در این مقاله می‌خواهم از لزوم یا به فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب «وجوب عینی» شرکت در انتخابات هفتم اسفند ماه جاری سخن بگویم و استدلال خودم را در این مورد با وصف قوت و ادامة اعتراضم به شورای نگهبان به عرض برسانم.

من شرکت گسترده در انتخابات هفتم اسفند جاری ـ و هر انتخاباتی ـ را در آن روز لازم و واجب می‌دانم که:

اولاً نمایش همبستگی ملت ایران و وفاداری آنها نسبت به انقلاب معجزه‌آسای اسلامی و بزرگداشت مکرر ۲۲ بهمن ۵۷ است و این در برابر دشمنان سوگندخورده انقلاب که اینجا و آنجا صف کشیده و در رؤیای مالیخولیایی و بدون تعبیر شکست انقلاب و فروپاشی جمهوری اسلامی به سر می‌برند، یک واجب عینی و حتمی و ضروری برای فرد ـ فرد ایرانیان اعم از مسلمان و مسیحی و کلیمی و زرتشتی و همة مذاهب و مکاتب است.

چرا که ایرانیان اصیل از هر فرقه و گروه،‌ به ایران مستقل و سرافراز و مقتدر علاقمندند و کیست نداند که امروزه،‌ ایران، علیرغم همة مشکلات داخلی و اختلافات حاد سیاسی و اجتماعی و آسیبهای روشن و آشکار اخلاقی و جز اینها که همة ما از آن به شدت رنج می‌بریم، اما در جهان پر اضطراب و درگیری و جنگ و نزاع و خونریزی کنونی ـ به خصوص در منطقه حساس خاورمیانه و در کشورهای اسلامی ـ دارای امنیتی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است و همه ما موظفیم که برای سلامتی و طول عمر رهبر گرانقدر انقلاب که به توفیق و عنایت خاص الهی، رهبری این نظام را برعهده دارند و نیز رزمندگان جان بر کفی که در سراسر کشور، به خصوص در مرزها از تمامیت ارضی و استقلال و عزت و سربلندی این سرزمین کهن اهورائی، اسلامی پاسداری می‌کنند شبانه‌روز دعا کنیم.

***

می‌خواستم توجیه وجیة خودم را در مورد لزوم شرکت در انتخابات ـ به پیروی و در تأیید توصیه‌های اکید رهبر انقلاب ـ به عرض برسانم که به یکی اشاره کردم اما دوم:

دوم: اینکه دو مجلس آیندة ـ خبرگان و شورا ـ به خاطر کارنامة مورد اعتراضی که شورای نگهبان داشته و دارد، در نظر پاره‌ای از صاحبنظران و معترضان ـ از جمله این حقیر کمترین ـ در معرض ایراد و اعتراض و حتی ردّ و عدم قبول است. من در همین راستا می‌خواهم بگویم شرکت در انتخابات لازم و واجب است:

عرض من در این خصوص به معترضان و توجیه من برای خودم اینست که برای هرچه سالمترسازی دو مجلس آینده که از نظر ما معترضان بی‌عیب و علت نیستند، واجب است که هر چه می‌توانیم کوشش کنیم افراد متدین، متعهد، کاردان، صحیح‌العمل، شناخته‌شده باسابقه و معتدل که گرایش افراطی یا تفریطی نداشته باشند به مجلسین روانه کنیم و درست است که متأسفانه ما را از رأی دادن به افرادی چون آیت‌الله بجنوردی و حسن‌آقا خمینی و نظائر آنان برای مجلس خبرگان و امثال دکتر مصطفی معین و مرتضی الویری و نظائر آنان برای مجلس شورای اسلامی محروم کرده‌اند ولی در همین افراد تأییدشده و مطرح که در رسانه‌ها مشغول تبلیغ‌اند،‌کم نیستند کسانی که با اطمینان خاطر می‌توان به آنان رأی داد. و من به همه دوستداران ایران از هر دین و مذهب و فرقه و مسلک و حزب و گروه دعوت می‌کنم که روز جمعه ۷ اسفند آینده،‌ پای صندوقهای رأی حضور پرشور پیدا کنند که چشم دشمن را کور و دل دوستداران ایران را پر از نور و سرور کنند.

توفیق همه برادران و خواهران را از درگاه باریتعالی خواستارم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مقام معظم رهبری هم به همین دلیل که احتمال کینه ورزی افراد ناظر را میدادند فرمودند حتی اگر مرا یا انقلاب را قبول ندارید برا ی سرنوشت و اینده کشور پای صندوقها برای رای دادن حاضر شوید.

    1. اثبات برادری (وجود حق انتخاب) قبل از ادعای ارث (دعوت به شرکت در آن) گفت:

      همه اینها تا وقتی معنی انتخاب صدق کند صحت دارد نه با از بین رفتن معنی انتخاب . مثلا اگر به کسی بگویند یکی از این دو اتومبیل را انتخاب کن که عینا مثل هم است یا یکی را انتخاب کن که حق استفاده و هیچ ربط دیگری به آن نداری، انتخاب بی معنا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا