خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کردمیهن:‌ حمله به سفارت عربستان لازم بود

در حالی که قریب به اتفاق مقامات ارشد کشور حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را محکوم کردند و ائمه جمعه سراسر کشور نیز آن را کار نفوذی‌ها دانستند، در روزهای اخیر سخنرانی یک فعال فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که به توجیه تئوریک حمله به سفارت سعودی پرداخته و قاطعانه از آن دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آنا، شیخ حسن کردمیهن که مدیریت مؤسسه فرهنگی دینی بهشت را برعهده دارد، در سخنانی در جمع جوانان مذهبی، با اشاره به اینکه «ما مخالف حمله به سفارت انگلیس بودیم. اما سفارت عربستان متفاوت است»، می‌گوید: «چون عربستان رأس‌الفتنه است. این نیست که سفارت با سفارت یکی باشد. ما با سنگ زدن و مهر کوبیدن به کله لاریجانی مخالف بودیم، ما با به‌هم ریختن مجلس سید حسن خمینی مخالف بودیم، با به‌هم ریختن مجلس احمدی‌نژاد مخالف بودیم، ما با حمله به خانه فلان مرجع مخالف بودیم، همه سیره ما را دیده‌اند. برای همه تعجب‌آور است، حق هم دارند که بگویند آقای کردمیهن از شما بعیده که حمایت کنید از این جریان. می‌گویند آقای کردمیهن آدم با استدلالیه، مطابق با منویات آقا حرکت کرده است، همیشه حرف آقا را زودتر متوجه می‌شدند. من هم می‌پذیرم تعجب شما را. من به عنوان کسی که همیشه با تندروی‌ها مخالفت کرده‌ام، دارم حمایت می‌کنم. عربستان که فسق علنی دارد مثل انگلیس و آلمان و آمریکای امروز نیست که آرام سر می‌برند مثل معاویه برخورد می‌کنند با این نمی‌توانید درگیر بشوید… اهل بیت هم این‌گونه رفتار می‌کردند. فاسقی که مثل معاویه نیست مثل یزید است برخورد دیگری را می‌طلبد. مگر سیدالشهدا با یزید کنار آمد؟»

این فعال سیاسی و فرهنگی همچنین با بی‌عزتی و کارهای گوگول فانتزی خواندن اقدامات دیپلماتیک، می‌گوید: «ما در مقابل تمام بی‌عزتی دیپلماسی صبر کردیم. در موضوع نوجوان‌ها و منا صبوری کردیم. خشم بالا آمده… حمایت ما از خشم و غیرت بود نه غارت. که اگر در برابر چنین موجودی غیرت به خرج ندهند هیچ کس امنیت ندارد تمام علما را خونشان را می‌ریزند. سفارت چیه؟ یک مشت آدمی اینجا هستند که به عزت ما می‌خندند. با بی‌احترامی باید بیرونشون کنند. دولت که کاری نمی‌کند. یک مشت جوون، غیرت به خرج می‌دهند. این شور انقلابی را که نمی‌توانید جلوش را بگیرید.»

وی می افزاید: «چون شما میدان را خالی کردید و به جای جهت‌دهی، خالی کردند و به توصیه‌های فانتزی عمل می‌کنند که اثر ندارد…‌ من حتی اگر مخالف آتش کشیدن سفارت باشم، امروز می‌گویم که حمله بچه‌ها به سفارت فواید خوبی داشته است که بسیار زیاد بوده است.»

وی همچنین از عوامل حمله به سفارت عربستان درخواستی دارد و می‌گوید: «هرکسی هم ما را می‌شناسد اگر چیزی برداشته است پس بدهد به مراجع ذی‌صلاح بدهد به پلیس ضد جاسوسی بدهد.»

کردمیهن درباره فواید حمله به سفارت عربستان می‌گوید: «نور امید در دل مستضعفان عالم تابیده است. همه دیدند که سفارت عربستان آتش کشیده شد و کسی نمی‌گوید این‌ها شعبان بی‌مخ هستند. ما داریم در دنیا با مردم حرف می‌زنیم، تماس می‌گیرند، اس ام اس می‌دهند، می‌گویند پس انقلاب اسلامی نمرده است، پس آقا تنها نیست. در جایی دیروز می‌گفتند، از مجموعه‌های سنی و شیعه اس ام اس داده‌اند که دولت جمهوری اسلامی می‌گوید برید اینها را بگیرید، برای مصلحت خارجی این کار را انجام می‌دهد. ما این برداشت را کنند، خوشحالیم. علاقه مردم داخل کشور به حزب‌الله بالا رفته است، هفتاد میلیون نفر عزتش خرد شده است، فحش دارند به حج عمره می‌دهند. میگن باز هم دم جوون‌های هیئتی گرم که دماغ بی‌همه چیز را به خاک مالیدن. دولت ما باز شل می‌گیرد باز هم عیب نداره، الحمدلله دیپلمات‌های ما برگشتن. جیبوتی را می‌خواهیم چه‌کار؟ جیبوتی تو کجایی؟ اصلا چه موج فرحی ایجاد شده است و مردم عزتمند دارند به جیبوتی و عربستان فحش می‌دهند. نطق آقای نوبخت باز شده و می‌گوید عربستان ضرر خواهد کرد؛ اگرچه کشور بزرگی مثل جیبوتی پشت آن باشد، بارک‌الله نوبخت بارک الله حسن روحانی. عربستان خریت کرد که بعد از سفارتش، قطع رابطه را شروع کرد. این کار را کرد و بحث شروع شد، اینها فواید آن شب است. شورای امنیت ما را محکوم کرد الان 37 سال است ما را محکوم کرده است. به درک که محکوم کرده است. چرا می‌گویید که بهانه دست دنیا ندهیم؟ می‌خواهید که موشکی‌مان را هم بگذاریم کنار تا بهانه دست دنیا ندهیم.»

وی در ادامه می‌گوید: «اینها فواید غارت نیست، فواید غیرت است. … اگر روزی بدانیم که اشتباه بوده است پس می‌گیریم. من استدلال مناسب برای مخالفت پیدا نکردم والله العظیم. مردم دارند به ما بدبین می‌شوند، می‌گویند شاه در دهن اینها می‌زد. شاه عربستان دست شاه ما را می‌بوسید، الان می‌گویند که هر روز دارند توهین می‌کنند و هیچ‌کسی هیچی نمی‌گوید. »

وی مدعی شد: «پلیس ریختند سیر زدند، کله‌ها، فک‌ها شکسته است. آنها هم وظیفه امنیتی دارند، دمشون گرم نوش جون بچه‌ها که از جمهوری اسلامی کتک خوردند. شعار می‌دادند می‌خواستند برن جلو نمی‌ذاشتند. یک دفعه راه را بازگذاشتند. نمی‌گویم نفوذی بوده است، شاید یک دفعه غیرت آن نیروی انتظامی اجازه نداده است، اگر از سر غیرت بوده است بارک الله خدا پدرتان را بیامرزد…. اگر امروز دولت بیدار شده و جهان در حال گفت‌وگو در مورد عربستان است اثر غیرت بچه‌ها و خون شهید است.»

کردمیهن به سخنرانی رهبر انقلاب درباره شهادت شیخ نمر اشاره می‌کند و می‌گوید: «آقا هم فقط به موضوع عربستان و پلیدی‌های آن پرداختند. انتظار نداریم که آقا در این فضای بین‌المللی این کار را تأیید کنند ولی تقبیح نکردند. شاید آقا این استثنا بوده است، شاید هم نبوده است؛ اما غیرت و شور انقلابی، مورد اقبال آقاست. نمی‌شود که به سر رفتن غیرت اجتماعی یک جوان توهین کرد، پس تربیت نکنید این جوری جوان را و اگر در همه چیز صبر کرد در جای دیگر سر می‌رفت. در اینجا سر نمی‌رفت در کشتن زکزاکی سر می‌رفت، چون او را خواهند کشت.»

حسن کردمیهن مهندس مکانیک از دانشگاه گیلان و طلبه درس خارج فقه و اصول است. او مدیریت حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) تهران و مؤسسه فرهنگی دینی بهشت تهران را در کارنامه خود دارد. او که سابقه حضور و فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی را دارد، در سال‌های 1380 تا 1384 به عنوان مسئول دفتر، در دفتر آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امام جمعه وقت کرج فعالیت داشته است. در این مدت، کردمیهن به کسوت روحانیت درآمد و لباس روحانیت به تن کرد.

کردمیهن که مشهور به حرف‌های تند سیاسی در میان هیئتی‌هاست، هیئتی به نام سیده زینب دارد و به محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز نزدیک است.

اظهارات او که در این فایل صوتی، قابل شنیدن است، در حالی است که شاید تنها چهره رسمی که بعد از خسارات گسترده حمله به سفارتخانه از آن دفاع کرد، سید احمد علم‌الهدی بود. البته او نیز به فاصله کوتاهی، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد از این موضع عقب‌نشینی کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در مراسم گرامیداشت شیخ نمر که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، گفته بود: قطع روابط بین ایران و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی جزو افتخارات ملت است و این مهم به برکت شهادت شیخ نمر و موقعیت‌شناسی مردم محقق شده است. وی افزوده بود: چرا اکنون که مردم در برابر این عمل واکنش نشان داده‌اند آنان را تندور، قانون‌شکن و افراطی می‌دانند و محکوم می‌کنند؟ از این مملکت می‌روند؟ بروند به جهنم. جامعه انقلابی ما چه نیازی به شما دارد؟ جز وزر و وبال و نکبت برای اسلام چیز دیگری نیستید.

علم‌الهدی اما بعد از این اظهارات، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: حمله به سفارتخانه‌ها برخلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی است. خشم انقلابی هم باید با بصیرت ارائه و نمایش داده شود و امیدوارم این مسئله برای همیشه در جمهوری اسلامی پایان یابد. از دیوار سفارت بالا رفتن و تجاوز فیزیکی و علنی به سفارتخانه‌ها تجاوز به حوزه مسئولیت نظام است.

در شرایطی که به‌رغم اعلام دستگیری 40 نفر در ماجرای حمله به سفارت، و اطلاق عباراتی چون خودسر، نفوذی و… هنوز از هویت جریانی این افراد اطلاع‌رسانی رسمی صورت نگرفته است، بررسی استدلال‌های این روحانی فعال در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی که به توجیه تئوریک حمله به سفارت سعودی می‌پردازد، نشان می‌دهد که این رویداد پرهزینه برای کشور که بسیاری معادلات را بعد از اعدام ظالمانه شهید مظلوم شیخ نمر به سود عربستان و به زیان جمهوری اسلامی ایران تغییر داد، حامیان قدرتمندی در داخل کشور دارد که با توجیهات گوناگون از جمله شبیه‌سازی انگلیس و عربستان به دشمنان اهل بیت در صدر اسلام، در‌صدد دفاع از اینگونه اقدامات‌اند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا