خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انفجارهای پایگاه حمص به علت خطای انسانی بود»

یک منبع آگاه نظامی در سوریه گفت: انفجارهای اخیر در پایگاه حمص به دلیل خطای انسانی هنگام جابه‌جایی برخی مهمات رخ داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اظهار کرد: در ساعت ۹:۲۵ صبح جمعه صدای انفجارهای پیاپی در یکی از پایگاه‌های نظامی ما در شهر حمص شنیده شد که پس از بررسی و تحقیق مشخص شد که این انفجارها به دلیل خطای انسانی هنگام جابه‌جایی برخی مهمات رخ داده‌اند.

این منبع گفت: انفجار چند خمپاره و پرتاب شدن ترکش‌های آنها به بیرون محوطه این پایگاه نظامی، موجب خسارات مالی و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی شد.

طلال البرازی، استاندار حمص در تماسی با شبکه ماهواره‌ای سوریه گفت، اطلاعات اولیه از این انفجارها حاکی از آن هستند که آنها در یکی از پایگاه‌های نظامی جنوب شرق حمص رخ داده و تحقیقات درباره چگونگی این انفجارها در دست انجام هستند.

البرازی افزود: نیروهای پلیس و تیپ دفاع مدنی و آتش‌نشان‌ها امنیت مسیرهای این منطقه را برقرار کردند تا خسارات و تلفات آن بیشتر نشوند.

حسان الجندی، مدیر بهداشت حمص نیز گزارش داد، در پی سقوط ترکش‌های این انفجار به اطراف، ۱۰ زخمی به بیمارستان‌های عمومی و خصوصی شهر منتقل شده و امدادهای اولیه برای آنها انجام شدند.

مصلح الحسن، مدیر شرکت برق حمص نیز به سانا گفت: این انفجارها در نزدیکی ورودی جنوبی حمص رخ داد و موجب خسارات بزرگی در شبکه برق، مراکز توزیع و تعطیلی دو خط برقی‌ این استان شد.

الحسن افزود: کارگاه‌های تعمیر و نگهداری بلافاصله کار تعمیر بخش‌های آسیب دیده را آغاز کردند.

پیشتر برخی منابع مدعی حمله هلیکوپترهای رژیم صهیونیستی به پایگاه شهر حمص شده بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا