خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – محمدرضا عارف

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در بیست‌وهفتم آذر ۱۳۳۰ در یزد به دنیا آمد. پدر او حاج میرزا احمد عارف، از بازاریان سرشناس و از چهره‌های مذهبی یزد بود.

عارف دارای دکترای برق مخابرات از دانشگاه استنفورد بوده و اکنون استاد دانشگاه صنعتی شریف است.

بنا بر آنچه در پایگاه اطلاع‌رسانی آقای عارف آمده است، او پس از پایان تحصیل در خارج از کشور «با توجه به شرایط حساس پس از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی» به ایران بازگشت و در دستگاه‌های مختلف دولتی همچون شرکت مخابرات و وزارت فرهنگ و آموزش عالی مشغول فعالیت شد.

عارف در سه سال نخست دولت اول اصلاحات به‌عنوان وزیر پست، تلگراف و تلفن و در سال پایانی این دولت نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود.

او در دولت دوم اصلاحات با حکم رئیس‌جمهور وقت به‌عنوان معاون اول مشغول به فعالیت شد.

محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ کاندیدا شد که پس از پایین بودن رای او در نظرسنجی نسبت به حسن روحانی، با تاکید خاتمی از ادامه‌ی رقابت کناره‌گیری کرد.

او در  انتخابات ۹۴ به‌عنوان سرلیست فهرست امید به مجلس راه یافت و به مدت چهار سال ریاست فراکسیون امید مجلس دهم را عهده‌دار شد.

آقای عارف یکی از چهره‌های منسوب به جریان اصلاحات است که در سال‌های اخیر به دلیل عملکردش در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مورد انتقاد برخی طیف‌های این جریان سیاسی قرار دارد. فعالیت اقتصادی حمیدرضا عارف، فرزند او، در سال‌های اخیر بارها جنجالی شده و واژه‌ی «ژن خوب» از میان یکی از مصاحبه‌هایش وارد ادبیات سیاسی کشور شد.

عارف همراه اصلاح طلبان یا کاندیدای جداگانه؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا