خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: از ایران متشکرم؛ توافق ممکن است

دونالد ترامپ در توییتی از آزادی یک زندانی آمریکایی در ایران قدردانی کرد و نوشت: «این موضوع نشان داد که توافق ممکن است»

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت: خیلی خوب است که مایکل به خانه‌اش بازگشته است. وی تازه رسیده است. بسیار هیجان‌زده هستم. از ایران متشکرم. تا پس از انتخابات آمریکا برای انعقاد توافقی بزرگ صبر نکنید. شما الان می‌توانید به توافقی بهتر دست یابید!

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ ساعاتی پیش با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با مایکل وایت در زوریخ، در توییتر نوشته بود: او به زودی سوار هواپیمای آمریکایی خواهد شد و به خانه، می‌آید.

رییس جمهور آمریکا در توییت ادامه داده بود: از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. ممنونم ایران! این نشان داد که توافق ممکن است.


گفتنی‌ست سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آزادی مایکل ری وایت تبعه آمریکا، که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود گفت: با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج گردید.

موسوی گفت: آقای وایت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بر طبق بخشنامه عمومی رئیس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سویس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت. در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: همزمان با آزادی آقای وایت، دکتر مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد شد.

موسوی در پایان از همکاری نزدیک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و نیز سفارت سویس در تهران، در ترتیبات منجر به آزادی آقای وایت و آقای دکتر طاهری تشکر و قدردانی کرد.

ظریف در همین ارتباط در توییتر نوشته بود: خوشحالم که دکتر مجید طاهری و مایکل وایت به زودی به خانواده‌های خود می‌پیوندند. خوشبختانه پروفسور سیروس عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده خود بازگشت. این اتفاق می‌تواند برای همه زندانیان اتفاق افتد. نباید (فقط برخی از آنها) دستچین شوند. گروگان‌های ایرانی که در دست ایالات متحده و یا به نیابت از ایالات متحده اسیر شده‌اند باید به خانه خود باز گردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هرگز باور نکن که بین ایران وایالات متحده آمریکا رابطه دوستانه برقرار شود چون دیدگاه های سیاسی دو کشور ا۸۰درجه با هم متفاوت است .ما میخواهیم اسرائیل را ازصفحه روزگار محوکنیم تا مردم فلسیطین به حق خود برسند وامریکا باتمام وجود سعی دارد از اسرائیل حمایت کند هرگز این دو دیدگاه را نمیشود بهم نزدیک کرد محال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا