خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – علی نیکزاد

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«علی نیکزاد» نایب رئیس دوم مجلس یازدهم و‌ وزیر مسکن در دولت احمدی‌نژاد در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او متولد اردبیل است.

نیکزاد دارای کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای نیکزاد آمده است، او «نخستین وزیر راه و شهرسازی ایران» است؛ وزارتخانه‌ای که پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن پدید است.

نیکزاد در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ در استانداری اردبیل مشغول فعالیت بود. او در سِمت‌هایی نظیر مدیرکلی دفتر فنی، سرپرست معاونت عمرانی و… فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۷۸ رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل شد.

نیکزاد در سال ۱۳۸۳ به استانداری لرستان رفت و‌ به‌عنوان معاون عمرانی استانداری انتخاب شد.

پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور، علی نیکزاد به مدت سه سال استاندار اردبیل شد و پس از آن معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور بود.

علی نیکزاد در دولت دوم احمدی‌نژاد با رأی اعتماد مجلس به‌عنوان وزیر مسکن مشغول فعالیت شد و پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن و تشکل وزارت راه و شهرسازی، به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

دوران حضور نیکزاد در دولت احمدی‌نژاد یادآور طرح مسکن مهر است. طرحی که از دولت نهم آغاز شد و مخالفان و موافقان جدی داشته و دارد؛ گروهی آن را یکی از مهم‌ترین دلایل تورم افسارگسیخته در دولت‌های نهم و دهم می‌دانند و گروهی دیگر پروژه‌های مسکن مهر را از موفق‌ترین طرح‌های پس از انقلاب می‌نامند که باعث خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم شد.

علی نیکزاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی فعالیت کرد.

نیکزاد در انتخابات مجلس یازدهم در فهرست اصولگرایان از حوزه‌ی انتخابیه‌ی اردبیل، سرعین، نمین و نیر حضور داشت و توانست در انتخاباتی که کمترین مشارکت مردمی را در آن شاهد بودیم به مجلس راه پیدا کند. او اکنون نایب رئیس دوم مجلس است.

آقای نیکزاد از چهره‌های جریان اصولگراست که نامش با پروژه‌ی مسکن مهر گره خورده است. برخی معتقدند با توجه به نزدیکی او با احمدی‌نژاد و سابقه‌ی طولانی همکاری این دو، ممکن است این نماینده‌ی مجلس به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت رئیس‌جمهور سابق در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کند.

نیکزاد کاندیدای ۱۴۰۰ می‌شود؟ «در ذهنش می‌گذرد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا