خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسحاق جهانگیری 1400 می‌آید؟ پاسخ یکی از نزدیکان

یکی از نزدیکان اسحاق جهانگیری درباره‌‎ی احتمال کاندید شدن او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به انصاف نیوز گفت: «احتمالا ایشان خود را تابع جریات اصلاحات می‌داند و در راستای تصمیم کلی این جریان عمل خواهد کرد. اما اینکه دقیقا کاندید می‌شوند را خبر ندارم. مهمتر از اینکه چه کسی از جریان اصلاحات برای 1400 کاندید می‌شود، باید به این پرداخت که این جریان چه راهبردی را دارد و چه گفتمانی را می‌خواهد هدایت و رهبری کند؟

او ادامه داد: «تا زمانی که به این پرسش‌ها پاسخ ندهند، فرقی ندارد آقای جهانگیری، پزشکیان و یا عارف از میان اصلا‌طلب‌ها کاندید می‌شود یا خیر. زیرا عملکرد اصلاح‌طلبان از سوی مردم با انتقادهایی روبرو است و باید این جناح پاسخی برای آن داشته باشد و اینکه چگونه می‌خواهند بار دیگر خود را در برابر رای مردم قرار دهند تا با بن بست‌‎هایی روبرو نشوند. پس از شفافیت این مسائل، باید گفت آقای جهانگیری به عنوان فردی که سطوح مختلف اجرایی از جوانی تا به حال تجربه کرده از جمله معاون اولی، استانداری، جهاد کشاورزی و مجلس، طبیعتا یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین افرادی است که برای  ریاست جمهوری 1400 می‌تواند عرض اندام کند.

ویژگی‌های که دکتر جهانگیری دارد باعث می‌شود جزو افراد شایسته‌ای باشد که ردای کاندیدای اصلاح‌طلبان بر قامت او برازنده‌ است. چهره‌ی معتدل و میانه‌رویی شناخته می‌شود که قابلیت کار کردن با جریانات مختلف فکری را دارد، اقتصاد و صنعت ایران را خوب می‌شناسد و برای آن طرح و برنامه دارد. در میان اصلاح‌طلبان جایگاه رفیع و شناخته شده‌ای دارد، مشکلات و محدودیت‌های کار اجباری و ملاحظات کار قوه مجریه، نحوه‌ی تعامل این قوه با سایر قوا را هم به خوبی می‌شناسد  و تجربه‌ی بالا در سطح سیاسی از او شخصیتی می‌سازد که از کنار کاندیداتوری او به راحتی نمی‌توان عبور کرد. اما ممکن است برخی از منتقدان بپرسند، با این تفاسیر چرا در دولت روحانی انتقادهای زیادی به سوی اصلاح طلبان جاری بود؟ در پاسخ می‌توان گفت جایگاه ریاست جمهوری با معاون اولی تفاوت‌های زیادی دارد، محدودیت و اختیارات و ملاحظات آن جایگاه متفاوت است و نمی‌توان فردی را به واسطه‌ی اینکه مسئولیتی در جایگاهی داشته، همه‌ی اتفاقات را فارغ از سطح اختیارات  به او نسبت داد».

او در پایان گفت: «در نهایت اینکه آقای جهانگیری باید برای آینده‌ی سیاسی خودش یک تصمیم جدی بگیرد و متناسب با آن فرایندها را طی کند و دست به اقداماتی بزند، تردیدی نیست به محض نامزد شدن با پرسش‌هایی زیادی در ارتباط با دولت مواجه می‌شود.»


اسحاق جهانگیری سیاست‌مدار اصلاح طلب و مدیر ارشد اجرایی است، که هم‌اکنون در دولت دوازدهم، به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور فعالیت می‌نماید. او پیش‌تر در  نیز عهده‌دار معاون اولی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران بود. جهانگیری در ادوار دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده‌ی در مجلس حضور داشت. در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ استاندار اصفهان بود. وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در کابینه نخست سیدمحمد خاتمی؛ وزیر معادن و فلزات بود و از سال ۱۳۷۹ در پی ادغام این وزارتخانه با وزارت صنایع و تشکیل وزارتخانه جدید، تا سال ۱۳۸۴ در جایگاه وزیر صنایع و معادن فعالیت نمود. وی برای مدتی رئیس پیشین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بوده‌است. او در سال 1396 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و صلاحیت او از سوی شورای نگهبان هم تایید شد اما پس از مدتی انصراف داد.

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – اسحاق جهانگیری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا افکار و باور مردم نسبت به یک سری موضوعات مخصوصا” فلسفه تشکیل دولتها واقعی و حقیقی نشود هیچگاه مشکلات حل نخواهد شد.

    چون ذهن مردم ‍‍‍‍‍ پر از دروغها و موضوعات غیر واقعیست و تا مردم به این دروغها و موهومات باور دارند باید شاهد این باشیم که روز به روز بدبخت تر و بیچاره تر شوند.  تلاش تمام دولتهای جهان این است که ملتهارا نادان و کودن بار بیاورند و ذهن انها مملو از اطلاعات بیهوده و حتی غلط شود و متاسفانه مصیبت بزرگتری که ملتها به ان دچار می شوند این است که توهم دانستن نیز دارند  که  این توهم دانستن از نادانی انها بدتر است.

     این ملتهای نادان و کودن به گونه ای مهندسی و هدایت ذهن می شوند که حتی اگر بخواهند تغییر عقیده دهند مشکلات بزرگتری را برای خودشان ایجاد می کنند.

     افراد نادان و کودن وقتی تغییر عقیده میدهند فقط ترسناک تر و خطرناکتر می شوند.

     بدون شک حقیقت در ذات دروغهاییست که دررسانه ها منتشر می شود. اما چرا مردم نمی توانند حقیقت را پیدا کنند. 

    قدرتمندان جهان برای گمراه نمودن ملتهاو انحراف اذهان انها برای نرسیدن به حقایق ملتها را درگیر عشق و نفرت نسبت به موضوعات مختلف می کنند. زیرا عشق و نفرت هردو یک ویژگی مشترک دارند و انهم اینکه باعث می شوندافراد دیدگاه درستی نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که می بینند نداشته باشند و نتوانند حقیقت و واقعیت را از دروغها تشخیص دهند.
    متاسفانه تعداد زیادی از رسانه ها برای انحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا”علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود.

    انسانها با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را درلباس حقیقت به انها باور دهند.

    فرار از حقیقت انسانها باعث شده تا به جای ریشه یابی واقعی مشکلات و بحرانها ی جهانی مخصوصا” جنگها همواره به دنبال یک ناجی وقهرمان بگردند تا انها را نجات دهد. بیشتر انسانها در شرایط فعلی جهان همچون دختر بچه ای شده اند که در رؤیاهایش انتظار دارد فردی با اسب سفید بیاید، غول ستمگر را بکشدو با اوازدواج نماید و خوشبختش کند.

    صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه در جهان برای حفظ موقعیتشان همواره به دنبال بحران سازی در جهان می باشند. بحرانهایی که کنترل وهدایت این بحرانها در اختیار خودشان است. گاهی جنگ جهانی ، گاهی جنگ منطقه ای و نیابتی، گاهی رواج قحطی،بیماری, گرسنگی و بیکاری و گاهی رواج تروریسم ان هم تروریسم دولتی که خطرناکترین نوع تروریسم است و…. 

  2. جهانگيري در ١٤٠٠ مي ايد كه تكرار كند:مردم ايران يادتان هست در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم چه دروغهايي گفتم
    مردم ايران يادتان هست با كمك دوستانمان كشور را به تباهي اقتصادي كشانديم
    مردم ايران يادتان هست برادر من و برادر رئيس دولت يازدهم و دوازدهم چه كلابرداريهايي كردند
    مردم ايران يادتان هست سرانجام دختر مظلوم وزير چه مظلومانه ميلياردها دزديد
    مردم ايران يادتان هست به همفكرانمان با هزار ترفند دلار١٤هزارتوماني تقديم كرديم و انهارا براي چندنسل بيمه كرديم
    اگر او بيايد ما يادمان هست اگرچه جهانگيري نگويد مردم ايران يادتان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا