خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا محصولات ارگانیک وجود خارجی دارند؟

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه‌ریزی استانداری زنجان گفت: درحال حاضر محصول ارگانیک به معنای واقعی نداریم و به عبارتی دیگر، محصول ارگانیک در سطح استان وجود خارجی ندارد.

حمید نباتچیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر نظارت شاخصی بر روند تولید محصولات به اصطلاح ارگانیک، اعمال نمی‌شود و نمی‌توان در سطح بازار محصولی با این عنوان یافت که پروانه تولید، مجوز، مهر استاندارد و برچسب تایید داشته باشند. در واقع، آن‌چه در فروشگاه‌ها یافت می‌شود را فقط می‌توان با تکیه بر گفته‌های فروشنده خریداری کرد.

این مسئول ادامه داد: این‌که مراجع ذیصلاح تفاوت محصولات ارگانیک واقعی را با سایر محصولات تایید کنند، مسلم است. اما متاسفانه خریداران محصولاتی از این دست، به تاییدهای بهداشتی توجهی نمی‌کنند. علاوه بر این، ما هنوز نتوانسته‌ایم به فرهنگ رفتاری درستی برای خرید محصولات ارگانیک دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: ترویج تولید و مصرف محصولات ارگانیک می‌تواند زمینه ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها را فراهم کند، ولی تحقق این مساله، در وهله اول نیازمند اهتمام جدی رسانه‌های جمعی است. در واقع، امروزه مصرف‌کننده‌ها احساس بلاتکلیفی می‌کنند و نمی‌دانند که آیا محصولی که به نام ارگانیک و با قیمت بالاتری می‌خرند، واقعا ارگانیک است یا خیر. از این‌رو، توانمندی رسانه‌ها در آگاه‌سازی مخاطب نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نباتچیان تصریح کرد: مصرف‌کننده‌ها نباید گرفتار افراد سودجو شوند، بلکه آن‌ها باید با آگاهی کامل نسبت به خرید محصولی که تمایل دارند، اقدام کرده و پول‌شان به جیب واسطه‌ها نرود. البته باید یک دستگاه متولی، مسئولیت نظارت و توزیع محصولات ارگانیک را به گردن بگیرد تا خریداران سردرگم نشوند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مشکل تماماً زیر سر انجمن ارگانیک است زیرا از یک سو نمی تواند یا نمی خواهد جلوی تولید کننده های متقلب موضع بگیرد و از سوی دیگر منافع اقتصادی اش حکم می کند که برچسب ارگانیک بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا