خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتصاب زندانیان ایرانی در ارمنستان

پوریا در پیام ارسالی به اینستاگرام انصاف نیوز درباره‌ی فیلمی از زندانی در ارمنستان که مربوط به ماه‌های گذشته است، نوشته:

سلام. من خودم در زندان ارمنستان به دلیل پاپوش زندانی هستم و درخواست دارم از شما که این خبر را شما هم منتشر کنید. این ویدئو متعلق به زندان ایروان است.

در حال حاضر حدود 80 نفر مرد و زن ایرانی در زندان‌های ارمنستان زندانی هستند که 37 نفر در ایروان زندان آرماویر هستیم که از این تعداد 28 نفر از روز دوشنبه‌ی قبل دست به اعتصاب غذا زده‌ایم و در زندان زنان نیز 8 نفر هستند که 3 نفر از آنها هم اعتصاب غذا کرده‌اند.

اعتصاب غذا به‌دلیل شرایط سخت زندان که بسیار شرایط سختی در اینجا هست و شرایط حاد ویروس کرونا در این کشور خواستار استرداد به ایران هستیم و سفارت اعلام می‌کند که مشکل استرداد از جانب دولت ارمنستان است و کار شکنی می‌کند این کشور. همینطور به‌خاطر شرایط بسیار بد بهداشتی و برخورد نژادپرستانه و بد با ایرانی‌ها.

حدودا مهر ماه بود آقای دکتر فلاح از وزارت دادگستری تشریف آوردند به ارمنستان و با سرکنسول آن زمان جناب آقای ارباب صادقی آمدند زندان ارماویر و گفتند که تا مدت یک هفته نهایتا دو هفته انتقال زندانیان به ایران انجام می‌شود؛ ما رفتیم جلسات زیادی با دادگستری ارمنستان برگزار کردیم و به توافقات خوبی هم رسیدیم و تفاهم‌نامه رو هم امضا کردیم، خیالتان راحت باشد که اینبار دیگر ۱۰۰٪ کارتان انجام می‌شود.

ولی انجام نشد. ما تا اسفند ماه صبر کردیم و در این مدت فقط وعده‌های بی‌اثر شنیدیم و بسیار هم مکاتبه داشتیم با وزارت دادگستری ارمنستان و سفارت ایران در ایروان ولی هیچ پاسخی دریافت نکردیم که در نهایت منجر به تحصن زندانیان در زندان شد. در این زمان مسئولین زندان از سفارت ایران خواستند تشریف بیاورند برای پایان این شرایط اضطراری. در دیدار حاصله ایشان باز هم وعده‌ها دادند و گفتند که همه کار تمام شده و ۱۰۰٪ قبل از عید نوروز انتقال زندانیان انجام می‌شود. بعد آقایان رحیمی به عنوان سرکنسول و آقای متقی به عنوان معاون سفیر تشریف فرما شدند.

امیدواریم قبل از اینکه اتفاق ناگواری برای این بندگان خدا رخ دهد مسئولین مربوطه‌ی هر دو دولت و حقوق بشر در این زمینه ما را یاری دهند.

این تاریخ‌های وعده‌ها گذشت تا اینکه ما ۳۰ نفر در زندان ارماویر در تاریخ دوم تیر ماه اعتصاب غذای بدون تاریخ و تا سرحد مرگ را شروع کردیم. باز هم با تماس مسئولین زندان با سفارت ایران در ارمنستان در تاریخ سوم تیر ماه آقای حسین حجت سرکنسول جدید و مترجم سفارت تشریف آوردن و با ما دیدار کردند. در این دیدار جناب اقای حجت اظهار بی اطلاعی کردند از تمامی امور مربوطه و فرمودند که من پیگیری می‌کنم. در ضمن جمعی از زندانیان وصیت نامه‌ی خود را تحویل این مقام مسئول سفارت دادند و تا این لحظه که ۵ روز از اعتصاب غذا می‌گذرد هنوز هیچ خبری به ما ندادند و ما به بی‌ارزشی و پوچی کامل رسیده‌ایم که هیچ مقام مسئولی در دو سال گذشته نتوانسته مشکل انتقال زندانیان را حل و به انجام رساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این جماعت تا در ایران هستند مدام بدگوئی از ایران میکنند وبا سرمایه ایران مدام در دو از خیابانهای ایروان و تفلیس بالا وپائین کرده و مشغول چشم چرانی و هیز بازی های دیگر و ادا و اطوارهای آنچنانی و مستی وخلاف کاری هایی که آدمی از دیدنشان خجالت می کشد حالا به فکر آمدن به ایران افتادند.این جماعت باید در همان زندان های ایروان،تفلیس،دبی،استانبول،مالزی،…بمانند . ریالی خرج کردن برای این اشخاص ستم به ایران وبیت المال میباشد.(البته حساب کسانی که بخاطر کاغذ بازی و مسائل بوروکراسی کارشان گیر پیدا کرد جداست که وظیفه رتق و فتق این امور به عهده کنسولگری ها میباشد که مشکل هموطنان را حل کنند.).

    5
    11
    1. انشاالله که حق باشما باشد ولی نیازی به نظر شما نیست هر انسانی خق و حقوق شهروندی خود را دارد چون حالا یک اشتباهی کردن باید انها را رها کرد بیت المال پول کیست از کجا امده که خرج نشه نظری برای فساد مالی ندارید این همه پول بردن رفتند چرا اینجور جاها امثال شما زبان ندارند اعتراض کنند شما در جایگاهی نیستید بخاهید کسی را قضاوت کنید

      14
      3
    2. میشه شما چرتو پرت نگی؟ اکثر این آدم های در زندان قربانیان قاچاقچیان مواد مخدر شدند و هیچ چاره ای نداشتند به دلیل فقر.

  2. انشاالله که حق باشما باشد ولی نیازی به نظر شما نیست هر انسانی خق و حقوق شهروندی خود را دارد چون حالا یک اشتباهی کردن باید انها را رها کرد بیت المال پول کیست از کجا امده که خرج نشه نظری برای فساد مالی ندارید این همه پول بردن رفتند چرا اینجور جاها امثال شما زبان ندارند اعتراض کنند شما در جایگاهی نیستید بخاهید کسی را قضاوت کنید

    9
    1
  3. شما که در مقاله قبلی ارمان و امین میگفتین در خارج از ایران ،حبس هایی که برگزار میشه زندانیان را متنبه میکنه ولی اینجا در ارمنستان همه شون از شدت وخامت اوضاع دارن میمیرن ،از طرفی این یکی از نشانه های دیگری از ناکارامدی و فشل بودن ظریف تووون نیست؟اسما انصاف نیوز هستی ولی رسما مطالبت کاملا با هم در تضاد و تعارض هست …..یه جا،زندان های ایران بدترین میشه برای ارمان و امین یه جا بهترین میشه برای زندانی های ارمنستان ،دلیلش هم این هست که فرمون میگیرین تا بنویسین نه اینکه از روی علم و انصاف باشه.

  4. چرادولت ماپیگیری ننیکندواین بندگانوخدارابه کشوربازنمیگرداند من به ارمنستان نرفته ام امایکی ازدوستانم کهه آنجابوده وآمدهه است ازاین وضعیت زندانیان برایم تعریف کرده است.اکثرایرای کارکه روزی800هزارتومان حقوق میگیرند به آنجامیروندوبنارابگذاریم برای اینکه تفریح رفته باشند مگرهریک ازماخچاراشتباه ودرطول زندکی نمیشویم پس خواهشابه این زندانیان کمک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا