خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در اجرای حکم پرونده‌ام، اعمال نفوذ می‌شود»

/طرف دعوای نجفی، متهم ردیف دوم پرونده‌ی طبری/

ذکریا اسدیان که با حسن نجفی، متهم ردیف دوم پرونده‌ی اکبر طبری در پرونده‌ای مربوط به دو زمین در لواسان که یکی مربوط به یک زمین وقفی که از 120 سال پیش در اجاره‌ی خانواده‌ی اسدیان بود و دیگری زمین پدری آنها است درگیر است و پیش از این هم به دفتر انصاف نیوز آمده بود، این بار با شخص دیگری به نام معینی به انصاف نیوز آمد. زمین موقوفه به خواهر معینی فروخته شده و به مادر او به ارث رسیده است. حالا اما زمین مدعیان دیگری هم دارد. دادگاه بدوی و تجدیدنظر هردو به نفع مادر معینی رای داده‌اند اما در مرحله‌ی اجرای حکم دچار مشکلاتی هستند.

اسدیان در مورد این پرونده گفت: «آقای «ه» 10 هزار متر از زمین موقوفه را به ما فروخته مجددا همان زمین را به آقای «پ» و نجفی که باهم شریک هستند فروخته است. هم در دادگاه بدوی و هم تجدید نظر هم محکوم شدند.»

معینی در اینباره اینطور توضیح می‌دهد: «الان نه سال است که این پرونده در جریان است، این زمین به خواهرم فروخته شد و به مادرم ارث رسید، بعد از نه سال که رای قطعی به نفع ما داده شد و اقای «ه» محکوم شد، چند روز پیش ما به دادگاه رفتیم به خانم «گ» دادگاه رای قطعی را صادر کرده می‌گوید به ما ابلاغ نشده، مگر می‌شود رای ما که مربوط به این شعبه است ابلاغ نشده باشد؟ مادرم گفت من یک کپی از پرونده‎ام را می‌خواهم جلوی همه به مادر 82 ساله‌ی من می‌گوید: «پیرزن یه پات لب گوره، تو دادگاه دنبال چی هستی؟»

الان دارند باغ میوه‌ی ما را می‌برند به خانم  «گ» گفتم شما یک دستور اجرا بدهید که بروم میوه‌ام را بچینم؛ که ندادند. می‌گویم من نامه‌ رفع تصرف عدوانی دارم، رفتم به باغ ولی من را راه ندادند من باید چه کار کنم می‌گوید: «چیکار کنم، ده سال می‌خوای بدویی، بدو!»

اسدیان در مورد این رییس دفتر می‌گوید: «دایی خانم «گ» در پرونده‌ی این زمین ذی‌نفع است. روزی که می‌خواستند حکم را اجرا کنند ساعت 6 صبح در دادگاه بود، چه می‌خواست؟»

معینی اضافه می‌کند: «من برایم سوال بود که چرا این خانم با من درگیر است؟ من از مادرم وکالت تام دارم، با این وکالت برای مادرم خارج از کشور اقامت گرفته‌ام ولی باز اصرار داشتند مادرم حضوری بیایند، رفتیم و باز چرخاندند و یک نامه دادند که من به خانم «گ» بدهم تا از پرونده کپی بگیرم، 8 صبح روز بعدش با مادرم برای گرفتن کپی رفتیم تا ساعت یک برای اینکه اجازه دهند کپی بگیرم معطلم کردند، مسئول دستگاه کپی گفت خانم «گ» زنگ زده و می‌گوید: «پرونده را بگیر بیار بالا، نذار از همش کپی بگیره» کپی پرونده حق قانونی من است. می‌گوید برو به وکیلت بگو بیاید من که نمی‌توانم برای یک کپی وکیلم را به دادگاه بکشم.

آقای ابوالفضل نصیر 10 هزار متر به خواهر من فروخت 120 هزار متر را هم به آقای «ه» فروخت، آقای ه«ه» هم به آقای «پ» و نجفی واگذار کرده است. یک آقای جدیدی هم جدیدا پیدا شده که حتی اسمش را هم نمی‌دانیم.  الان سه خریدار وجود دارد. من رای بدوی و تجدید نظر را گرفته‌ام چطور نمی‌توانم زمینم را بگیرم؟ من رای قطعی دارم. می‌خواهم حکم را اجرا کنم خانم «گ» می‌گوید اجرای حکم به شما تعلق نمی‌گیرد و پرونده‌ی شما مختومه است. می‌گویم یک نامه بده که پرونده  مختومه است من ببرم دادگاه تجدیدنظر به قاضی بگویم چیزی که صادر کردی اعتبار ندارد چون رییس دفتر می‌گوید این پرونده مختومه است و من نمی‌توانم وارد زمینم شوم. من رفتم سر زمین یک نفر با چوب ایستاده می‌گوید آقای «ه» و «پ» گفته‌اند کسی پایش را در این زمین گذاشت بکشید.

من چند روز پیش پیش رییس اجرای احکام رفتم و گفتم من می‌خواهم حکم اجرای احکام بگیرم، می‌گوید کاری از من برنمی‌آید شما باید بروید از خانم «گ» شکایت کنید. بقیه هم کاری نمی‌کنند و می‌گویند باید پیش خانم «گ» بروید.» اسدیان در این مورد می‌گوید: «تا ایشان این کار را کنند 70- 80 میلیون میوه‌ی بارش رفته است.»

معینی می‌گوید: «مدت زمان زیادی که برای چیدن میوه‌ها وقت نداریم، برای گیلاس بیست روز وقت داریم، دقیقا زمانی که حساس است و می‌خواهم به زمین بروم تا میوه را بچینم می‌گوید پرونده‌ی شما مختومه است، بعدا درخواست ضرر و زیان کن. می‌گویم خب اجرای حکم را بدهید که نگذارم میوه‌ام را ببرند. مادر من 82 سالش است، شش تا بچه دارد که رهرکدام چند بچه دارند و چشم همه به همین زمین است.»

برادر اسدیان در همین مورد توضیح می‌دهد: «زمین ما را 200 میلیون اجاره دادند. زمین ما نزدیک 2000 درخت گیلاس دارد که این بار حدودا 400 میلیون قیمت دارد، الان اجاره‌دارها دارند با سی کارگر سریع زمین را خالی می‌کنند»

اسدیان اضافه می‌کند: «عموی من 90 سالش بود که در  زمینمان فوت کرد، الان آقای «پ» آمده ما را از آن زمین بیرون کرده ما را از ده خودمان بیرون کردند. چرا اداره‌ی اوقاف در مورد آن زمین موقوفه اقدام نمی‌کند؟ مگر می‌شود وقف‌نامه باطل شود؟ این زمین به پدربزرگ من اجاره داده شده و 120 سال پیش اداره‌ی اوقاف از پدربزرگ من اجاره می‌گرفت. اداره اوقاف محرز نوشته است که هر سه پلاک وقف است. این آقایان اصلا نه مالک هستند نه بومی ده ما، مدرک بیاورند که ما این زمین را از آقای x خریدیم.»

اسدیان در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این افراد وارد ماجرا شدند گفت: « از سال 83، آقای «پ» تهدید می‌کند و ادعا می‌کند قاضی بود، به خود من گفت پول می‌دهم از روی زمین برت دارند. سال 84 بین ابوالفضل نصیر و پدر من داوری شد و آقای نصیر محکوم شد. بعد هم که خانواده ص ورود ثالث داشتندکه در سه شعبه محکوم شدند و حکم هم اجرا شد. بعد آقای «پ» و نجفی زمین را خریدند دوباره شکایت کردند و بازهم محکوم شدند الان نمی‌دانم چطور دوباره ما را محکوم کردند، یک پرونده چند بار بررسی می‌شود؟ اینطور باشد هیچ پرونده‌ای تمام نمی‌شود. چندین سال است اینها پدر من را می‌برند دادگاه و می‌آورند و حالا هم نوبت بچه‌اش شده است.»

او در پایان افزود: «اینها ادعای 200 هزار متر زمین دارند ولی تا به حال نزدیک به 600 هزار متر زمین فروخته‌اند  که مربوط به اراضی ملی و محیط زیست می‌شود. چطور منابع ملی که هرروز می‌آمد و می‌رفت ندید که در اراضی ملی جاده زدند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا