خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت پزشکیان از جلسه‌ی غیرعلنی درباره‌ی تاجگردون

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو می‌گوید: بنده درجلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره‌ی درستی یا نادرستی ادعاهای مطرح شده در مورد آقای تاجگردون دفاعی نکردم، گفتم که بر اساس عدالت بیاییم قضاوت کنیم. هنگامی که شعبه اعتبارنامه را تایید کرد، نباید در صحن مجلس رای‌گیری می‌شد و در مرحله‌ی بعد وقتی کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه را تایید کرد نباید دوباره در صحن رای‌گیری می‌کردند. پس معلوم است که قصد داشتند این آدم را حذفش کنند. دنبال این که به حق برسند نبودند.

به گزارش انصاف نیوز متن کامل اظهارات آقای پزشکیان درباره‌ی جلسه‌ی غیرعلنی مجلس با موضوع بررسی اعتبارنامه‌ی غلامرضا تاجگردون را در ادامه می‌خوانید:

«آن چیزی که امروز در مجلس اتفاق افتاد بر خلاف تمام رویه‌هایی بود که تا کنون در  دوره‌های مختلف مجلس انجام می‌شد. کاری که با آقای تاجگردون کردند به نظر من ناعادلانه بود. علت این حرف من هم بسیار روشن است. شورای محترم نگهبان و مراجع چهار گانه ایشان را تایید کرده بودند، و بعد در مجلس، عزیزانی که نسبت به اعتبارنامه‌ی تاجگردون اعتراض کردند در شعبه‌ای که اعتبارنامه را بررسی می‌کرد حرف‌شان در کنار حرف تاجگردون شنیده شد و آن شعبه اعتبارنامه را تایید کرد و اعتراضات را قبول نکرد.

در تمام دوره‌های مجلس، وقتی شعبه تایید می‌کرد در صحن مجلس گزارش شعبه را قرائت می‌کردند و موضوع تمام می‌شد. اما با فشاری که آوردند و انعطافی که رییس مجلس متاسفانه نشان داد موضوع در صحن را‌ی‌گیری شد و به کمیسیون تحقیق رفت. کمیسیون تحقیق تشکیل دادند و این کمیسیون مسئله را بررسی کرد، کمیسیونی که متشکل از نمایندگان همین مجلس است؛ دوباره صلاحیت آقای تاجگردون را تایید کردند. امروز بر خلاف تمام رویه‌هایی که در قوانین مملکت و در دوره‌های مختلف مجلس وجود داشته باز هم این موضوع را در صحن مجلس به رای گذاشتند.

بحث این است که اگر باز هم به صلاحیت تاجگردون شک دارند، آن را به یک محکمه‌ی عادل بدهند تا پرونده‌هایی که مدعی هستند رسیدگی کند و حرف آقای تاجگردون را هم گوش کند. نه این که در صحن مجلس یک طرف بگوید من صدها پرونده و سند علیه او دارم و جایی هم نیست که این ادعا را بررسی کند.

در صحن مجلس با سیاسی‌کاری حق آقای تاجگردون را ضایع کردند، حق مردم آن منطقه را ضایع کردند، و رفتاری را نشان دادند که بدعتی است در مجلس و نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. اگرآقای تاجگردون صلاحیت نداشت و بررسی شعبه و کمیسیون تحقیق کافی نبود خود مجلس کمیسیون دیگری را برای بررسی این موضوع تشکیل می‌داد، نه این که در جلسه‌ای با جار و جنجال و تبلیغ و پیامک فرستادن و آبرو بردن چنین کاری بکنند.

به نظر من بی انصافی بود و این بی انصافی در پیشگاه خداوند تبارک و و تعالی بخشیده نخواهد شد. اگر تاجگردون مشکل دارد دوباره بررسی کنند، پرونده‌ی او را به دادگاه ‌بدهند. کسی که در هیچ محکمه‌ای محکوم نشده، در هیچ جایی هیچ پرونده‌ای برای او درست نشده، شواری نگهبان تاییدش کرده است، شعبه و کمیسیون تحقیق تایید کرده، ما می‌آییم در مجلس اعتبارنامه‌‌اش را رد می‌کنیم.

رسانه باید به دنبال حق و حقیقت باشد؛ رسانه نباید دنبال تهمت زدن و شایعه‌پراکنی باشد. رسانه اگر رسانه باشد باید شفاف ارزیابی کند و حرف دو طرف یک موضوع را گوش کند و آن را برای مخاطبانش منعکس کند. نه آن که یک طرف را بزرگ کند و طرف مقابل را محکوم کند. رسانه اگر رسانه است باید حق را بگوید و از حق دفاع کند و چیزی که ندیده و نشنیده درباره‌اش قضاوت نکند. آن‌ها نمی‌دانند که من در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس چه گفته‌ام اما برخی رسانه‌ها می‌گویند از فاسدها حمایت می‌کنم. اگر تاجگردون فاسد است چرا محاکمه‌اش نمی‌کنند؟! کی از فاسد دفاع کرده است؟! از بی عدالتی است که انسان در رنج است و از اتهام‌زنی‌های بی محاکمه است که انسان در رنج است. این چه قضاوتی است و اعتقاد و باوری است که یک انسان را بدون آن که اجازه‌ی دفاع بدهند ردش می‌کنند به جرم فساد؛ اگر فساد دارد چرا پرونده‌های او را به دادگاه نمی‌دهید؟! چرا دادگاه محاکمه‌اش نمی‌کند؟! اگر فاسد نیست و دادگاه نمی‌تواند او را محاکمه کند به چه جرمی صلاحیت او را رد کرده‌اند؟! اگر دادگاه او را محاکمه کرد و جرمش ثابت شد باید به اشد مجازات برسد.

آدم نباید در جوّ و بر اساس این که باد به کدام سمت می‌وزد حرکت کند. با حق باید بود و از حق باید دفاع کرد. حق هم این است که اجازه دهند اتهاماتی که علیه ایشان گفته شده در یک محکمه‌ی عادلی مورد بررسی قرار بگیرد و هر حکمی صادر شد همه بپذیرند؛ نه این که ما موضوع را به کمسیون تحقیق بفرستیم و این کمیسیون اعتبارنامه آقای تاجگردون را تایید کند و بعد در صحن با جوّسازی آبروی او را ببریم و بگوییم او فاسد است.

جوّ بسیار بدی است، آبروی یک مسلمان از آبروی خانه‌ی خدا بالاتر است. بنده درجلسه‌ی مجلس درباره‌ی درستی یا نادرستی ادعاهای مطرح شده دفاعی نکردم، گفتم که بر اساس عدالت بیاییم قضاوت کنیم. هنگامی که شعبه اعتبارنامه را تایید کرد نباید در صحن مجلس رای‌گیری می‌شد و در مرحله‌ی بعد وقتی کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه را تایید کرد نباید دوباره در صحن رای‌گیری می‌کردند. پس معلوم است که قصد داشتند این آدم را حذفش کنند. دنبال این که به حق برسند نبودند.

رسانه‌ها و آن کسانی که قضاوت می‌کنند باید مرد باشند؛ دنیا دو سه روز است و معلوم نیست فردا زنده‌ باشیم یا نه ولی مردانگی و آزادگی چیز دیگری است و می‌ماند».

اعتبارنامه تاجگردون در جلسه‌ی غیرعلنی بررسی و رد شد

آخرین ساعات حضور تاجگردون در مجلس [+عکس]

توییت انصاف | واکنش‌ها به رد اعتبارنامه تاجگردون

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایکاش روزی پرونده آقای زاکانی را که این همه سینه چاک عدالت و ضدفساد است، بررسی کنند.

    7
    4
    1. مجلس ۲۰ درصدی رو شماها با ناکارامدی های بسیار زیادتون بوجود اوردین.سعکی کن کنی با منطق آشتی کنی.چرا منتشر نمیکنی ؟اصلاح طلب یعنی مصادق دقیق دزدی ،رانت خواری …..اقای زاکانی پرونده پاکی داره واگرنه اگر غیر این بود ،شماها شلوارش رو در اورده بودین

    1. مجلس ۲۰ درصدی رو شماها با ناکارامدی های بسیار زیادتون بوجود اوردین.سعکی کن کنی با منطق آشتی کنی

  2. با سلام من برای آقای پزشکیان احترام فوق العادوه ای قائلم و بنظرم حضور ایشان به این مجلس اعتبار و آبرو بخشیده و ایکاش از اعتبارش برای این مجلس که در گام نخست در مقابل نص صریح قانون آئین نامه داخلی به بدعت رو آورد ، خرج نمیکرد . هیئت رئیسه ای که باند و گروه برایش اهمیت بیشتری از رعایت قانون در اجرا دارد . حیف از وجود انسان شریف و وارسته ای در جمعی اینچنین که خودشان بخوبی آن جمع را و خصوصیات و اشتراکات آنها را در این یادداشت بیان کردند . آقای پزشکیان عزیز همچنان که نتوانستی جلوی یک بدعت را در مقابل نص صریح قانون را بگیری ، مطمئن باش که نمیتوانی در این مجلس منشاء اثر و خیری باشید . مردم به تخصص شما در بیمارستانهای دولتی بیشتر نیازمندن تا به حضور شما در این مجلس ، که اگر غیر از این باشد شما هم شریک این بی عدالتیهایی که در این یادداشت ذکر کردید خواهید بود . با عرض پوزش از محضر شما استاد گرامی .

    5
    3
  3. با سلام من برای آقای پزشکیان احترام فوق العادوه ای قائلم و بنظرم حضور ایشان به این مجلس اعتبار و آبرو بخشیده و ایکاش از اعتبارش برای این مجلس که در گام نخست در مقابل نص صریح قانون آئین نامه داخلی به بدعت رو آورد ، خرج نمیکرد . هیئت رئیسه ای که باند و گروه برایش اهمیت بیشتری از رعایت قانون در اجرا دارد . حیف از وجود انسان شریف و وارسته ای در جمعی اینچنین که خودشان بخوبی آن جمع را و خصوصیات و اشتراکات آنها را در این یادداشت بیان کردند . آقای پزشکیان عزیز همچنان که نتوانستی جلوی یک بدعت را در مقابل نص صریح قانون را بگیری ، مطمئن باش که نمیتوانی در این مجلس منشاء اثر و خیری باشید . مردم به تخصص شما در بیمارستانهای دولتی بیشتر نیازمندن تا به حضور شما در این مجلس ، که اگر غیر از این باشد شما هم شریک این بی عدالتیهایی که در این یادداشت ذکر کردید خواهید بود . با عرض پوزش از محضر شما استاد گرامی .

    1
    1
  4. به نام خدا
    تحمل آدمی با تخصص و وزانت آقای تاجگردون برای آقای زاکانی و همفکرانش سخت بود بنابر این تحملش نکردند. بعد از تاجگردون شاید زاکانی و همپالگی هایش به دنبال اخراج پزشکیان هم باشند.

    6
    4
  5. مجلس ۲۰ درصدی رو شماها با ناکارامدی های بسیار زیادتون بوجود اوردین.سعکی کن کنی با منطق آشتی کنی

  6. مجلس ۲۰ درصدی رو شماها با ناکارامدی های بسیار زیادتون بوجود اوردین.سعکی کن کنی با منطق آشتی کنی.چرا منتشر نمیکنی ؟اصلاح طلب یعنی مصادق دقیق دزدی ،رانت خواری …..

  7. در موقع وزارت جناب دکتر پزشکیان شایبه قوی در مورد تقلب در امتحان دستیاری پزشکی بود ولی ایشان ماست مالی کردند و سال بعد که یک نفر زن وزیر بهداشت شد این خانم با مردانگی تمام با اطلاع از تقلب در امتحان دستیاری کلا نتایج را لغو کرد و دوباره آزمون برگزار شد. پس دکتر پزشکیان دل بسیار بزرگ و پرده پوشی دارند و بسیاری اعمال خلاف را توجیه میکنند به نظر اینجانب مجلس درست عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا