خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – غلامرضا تاجگردون

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«غلامرضا تاجگردون»، نماینده‌ی دوره‌ی نهم و دهم مجلس در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد. او متولد گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد است.

تاجگردون دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی بوده و لیسانس خود را نیز در رشته‌ی علوم اقتصادی از همین دانشگاه اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای تاجگردون در فضای مجازی آمده است، او در سال ۱۳۸۴ «نشان لیاقت دولتی درجه سوم خدمت» را دریافت کرد و در سال ۱۳۷۲ نیز «مدیر نمونه کشور» شد.

تاجگردون در سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۳ به‌عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و هم چنین مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی، وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول فعالیت بود.

از جمله سوابق مدیریتی غلامرضا تاجگردون می‌توان به ریاست دانشگاه پیام نور گچساران، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، معاونت امور مجلس و استان‌ها سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، عضویت در شورای پول و اعتبار، معاونت امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و… اشاره کرد.

تاجگردون در انتخابات مجلس هفتم کاندیدا اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. نامزدی او در دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی نیز با وجود آن که با تایید صلاحیتش همراه شد اما نتوانست به پیروزی او در انتخابات منجر شود.

غلامرضا تاجگردون در انتخابات مجلس نهم از سوی مردم گچساران و باشت انتخاب شده و این انتخاب در دوره‌های دهم و یازدهم نیز تکرار شد. او در دوران حضور در مجلس بیشتر به‌عنوان چهره‌ای اقتصادی شناخته می‌شد و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس را عهده‌دار بود.

از جمله حاشیه‌های دوران حضور تاجگردون در مجلس نامه‌ی صریح او خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت بود. او در این نامه از احمدی‌نژاد خواست تا در تصمیم خود برای «انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» تجدیدنظر کند.

تاجگردون که در انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس با رای قابل توجهی از سوی مردم گچساران و باشت برای حضور در مجلس انتخاب شده بود، به دلیل رد اعتبارنامه‌ نتوانست به حضور خود در مجلس یازدهم ادامه دهد. اعتبارنامه‌ی او با وجود آن که در کمیسیون تحقیق مورد تایید قرار گرفته بود اما از سوی نمایندگان رد شد.

اصولگرایان معترض به اعتبارنامه‌ی تاجگردون مدعی بودند که او «فاسد، رانتخوار و دروغگو» است و مدرک تحصیلی‌اش نیز جعلی‌ست. و در مقابل تاجگردون نیز خواستار ارائه‌ی اسناد و مدارک اثبات این ادعاها بود و درباره‌ی مدرک تحصیلی خود نیز در گفت‌وگو با انصاف نیوز تاکید داشت که «در دوره‌هایی که من در انتخابات مجلس شرکت کرده‌ام لوگو و پوسترهایم بلا استثنا غلامرضا تاجگردون است. یک نماینده‌ای که به این موضوع معترض بود رفته بود بررسی کرده بود و می‌گفت من در کوچه‌ها و پس کوچه‌های ده و خیابان هم می‌روم مردم می‌گویند حاج غلام را می‌گویی؟! حالا من جایی می‌روم و یک نفر بنر می‌زند مقدم دکتر غلامرضا تاجگردون را گرامی می‌داریم، بروم با او دعوا کنم که چرا زدی؟ بعد هم من دکتری دارم، دکترایم مورد تایید آموزش عالی نیست. تا بحال هم در هیچ‌جا از آن استفاده نکرده‌ام. اصلا رسما در این مورد از شورای نگهبان سوال کردم و گفتند این موضوع اصلا موضوعیت ندارد».

آقای تاجگردون از چهره‌های اقتصادی جریان میانه‌رو است که تجاربی طولانی در حوزه‌ی برنامه و بودجه داشته؛ و هم‌چنین در سال‌های اخیر محبوبیت قابل توجهی را در استان کهگیلویه و بویر احمد و به ویژه گچساران و باشت کسب کرده است.

بیانیه دعوت فعالان زاگرس از تاجگردون برای انتخابات ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام و درود بر دکتر تاجگردون عزیز و دوست داشتنی زنده و پایدار باشی مرد بزرگ نجیب و شریف دوستت داریم آنچه از دست ما بر بیاد در راه اهداف بلند و بالای شما دریغ نخواهیم کرر با آرزوی حاکمیت عقل اندیشه خرد ورزی آزادمنشی انسانیت بر این همه فقر نکبت جهالت تفکر قرون وسطایی. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار به امید پیروزیت مرد بزرگ در تراز ملی وجهانی.

  2. درود. واقعا جای تأسف دارد که فردی که بودجه مملکت را به یغما میداد و در نهایت با افتضاح هر چه تمامتر از مجلس بیرون رانده شد، در پی توهم دیگری وارد گردد. خود این فرد آگاه نیست که طعمه ی افرادی شده که کار را میخواهند بر او تمام کنند. بیسوادی عامه مردم استان و بی اطلاعی و اشاعه و گسترش فرهنگ چاپلوسی در میان مردم استان، قوم لر را مورد تمسخر دیگر اقوام قرار داده. چه بسا که انسان های شریف و درستکار با رزومه علمی و تخصصی واقعی و از طرفی به دور از رانت و اختلاس در گوشه های پنهان استان ک.ب آرمیده و چون عضویت باند و جناحی ندارند، مورد اقبال سراسری قرار نخواهند گرفت. نه با آمدن این فرد در مجلس اتفاقی افتاد و نه در سمت ریاست جمهوری حرفی برای گفتن خواهد داشت و فقط عده ای محدود از موهبت های این فرد بهره مند شدند که فقط مردم گچساران این آگاهی را دارند. این فردصرفاً راه و روش اداره استعماری را فرا گرفته و قصد ویرانی مجدد دارد. رییس جمهور بعدی این مملکت، هیچ نشانی از اصلاح طلبی و تجربه تکرار تلخ گذشته را نخواهد داشت. در پناه خداوند بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا